[AR] oooooo wat was dat eng

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

[AR] oooooo wat was dat eng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 16:52

mijn verzorg paard. liep gisteren voor de kar. in de bak allesging goed. totdat er een voor my vreemde man staat en die begint een verhaal te vertellen tegen de eigenaar. val was niet in een beste stemming dus die begon te kloien. en opeens gaat hij er vandoor met kar en al. de kar valt om een van de bomen tussen zijn bennen en hij bleef doorrennen. tot ik zijn zusie pakte en die bijten de bak liet halthouden toen pas stond hij stil. ik zijn zusie los gelaten. er is een groot hek voor de weg dus zij begon rustig van het gras te eten. en ik de bak in om het tuig los te hallen. ik was zoooooo bang hij stond echt te trillen op zijn bennen. ik was ergens met mijn gedachte waar weet ik niet . ik weet alleen dat ik hem uit het tuig heb gehaalt en toen naar zijn zusje ben gelopen en daar bij gaan zitten. ik vondt het zoooooooo erg om te zien hij heeft een grote snee op zijn rechter voor been maar voor de rest lijkt hij oke hij stapt draaft en galopeert nog gewoon nou maar hopen dat dat zo blijft. en dat hij geen angst voor mensen heeft.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:37

Jeetje, dat is niet niks Scheve mond Zat er nog iemand op de bok?

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 18:54

nee hij wou hem nog 1 rondje laten stappen en dan aftuigen maar dat was te veel.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:56

Een paard laten lopen met kar/tuig etc. zonder menner??
Als dat het geval was, is dat wel vragen om moeilijkheden...sorry...

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:08

Sjonniej schreef:
Een paard laten lopen met kar/tuig etc. zonder menner??
Als dat het geval was, is dat wel vragen om moeilijkheden...sorry...


wat maakt het uit of je ernaast loopt,of op de kar zit Verward

wel heel eng ja! lijkt mij ook Scheve mond

Pepper

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:01

Idd Sjonniej, dat hoeft niet uit te maken, mijn pony's horen ook stil te staan als er niemand op de bok zit. Maar zowiezo er naast lopen zonder iemand op de bok... Dat werkt idd niet......

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:29

ik snap het ff niet...liep er nou iemand naast??
Want als ik het zo begrijp uit het verhaal van rakkertje liep dat paard alleen Verward

Ja, stilstaan als er niemand opzit. Maar als je een jong paard laat lopen zonder iemand op de bok, kan ik dat niet echt slim noemen. Maar dat is mijn idee erover.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 06:59

de eigenaar liep er even naast want door de kar was de bak heel zwaar geworden

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

cavallino
Berichten: 206
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: stekene(ergens in belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:55

daarom hebben wij op onze koets een gewone rem en een handrem gezet.
En er blijft bij ons altijd iemand op de kar zitten, behalve als we ergens veilig staan en als het paard vaststaat..
Cavallino

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:00

je kan het beste controle houden als je op de bok zit, ernaast heb je niks te vertellen. Zo'n kar trekken in de bak is sowieso wel zwaar, dus het maakt niet zoveel uit of er iemand op zit of niet.
Maar hoe is het met het been?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:12

Locanda schreef:
je kan het beste controle houden als je op de bok zit, ernaast heb je niks te vertellen.

Ligt dat niet een beetje aan het paard waar je mee werkt en de mate van africhting?
Ik weet in iedergeval zeker dat ik bij Eli een stuk meer te vertellen heb als ik er naast loop dan als ik er achter zit hoor. Jullie oordelen meteen alweer zo snel.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:15

op de bok heb je bij hem ook niks te vertellen want hij wil je graag zien
dus als je op de bok zit wilt hij de helle tijd achterom kijken. maar daar hadden we ook mee geoefent

en dit gebeurde toen hij klaar was

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:20

dit zal wel voor een flinke stap achteruit in de africhting zorgen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:39

Geloof me, als het paard ervandoor gaat zonder iemand op de bok, zoals hier, ben je een heel stuk slechter af dan met iemand op de bok. Er naast heb je er dan niks meer over te vertellen.
Bij het beleren kun je het best met z'n 2en zijn, 1 op de bok, en 1 ervoor, of iniedergeval ernaast voor als het paard het niet meer snapt.
Als zo'n kolos ervandoor gaat met kar en al, en er loopt enkel iemand naast gaat die kar over je heen en ben je paard en wagen kwijt, met iemand erop loopt het paard iniedergeval niet geheel z'n eigen route te bepalen.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:57

hmmz, heb een keer een paard aan de kletter gehad terwijl ik op de bok zat, maar had mooi niks te vertellen.
Ik weet iig dat ik met Honey in zo'n geval meer te vertellen zou hebben als ik ernaast loop dan als ik op de bok zit

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:36

Op de bok ben je ten alle tijde aanwezig, als t paard ervantussen gaat met alleen iemand ernaast heb je niks om handen.
Scheve mond Maar ja, zelf weten, wie ben ik? Clown

Gaat het trouwens wel goed met het been?

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:44

Je hebt dan wel niets te vertellen als hij echt aan de kletter gaat. Maar je bent wel bij je spullen en je paard.
Als je paard aan de hol gaat en jij moet eerst nog ergens een auto oid. zien te regelen om je paard weer te vinden, is dat een groter probleem.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:38

Kijk, die snapt het .
Want je redt het echt niet om nog even snel op die kar te klimmen als er iets misgaat, terwijl je er zo weer af bent als dat nodig is.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 19:01

we waren in de bak

en zijn wondjes zijn weer dicht het leek een grote snee maar toen het bloed weg was leek het om een schaaf wondje te gaan

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:28

valt gelukkig mee, succes met het vertouwen weer opbouwen

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 10:01

het gaat nu al weer beter gisteren hadden we het tuig wer om gedaan en hij vondt het niet eens erg.

we wachten nog wel even met de kar want die is ook stuk maar hij vondt het echt niet erg

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:26

Sjonniej schreef:
Je hebt dan wel niets te vertellen als hij echt aan de kletter gaat. Maar je bent wel bij je spullen en je paard.
Als je paard aan de hol gaat en jij moet eerst nog ergens een auto oid. zien te regelen om je paard weer te vinden, is dat een groter probleem.


Als ik ernaast loop gaat ze niet aan de kletter. Heb het een keer gehad hoor, dat ik op de bok zat terwijl een pony aan de kletter ging, maar uiteindelijk werd ik wel van de bok af gelanceert en liep de pony alsnog los rond. Als ik (of iemand) ernaast had gelopen hadden we haar kunnen bedaren

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:16

ja wel een moeilijk probleem.
jij weet het natuurlijk het beste.
engie hoor!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:11

Ik heb ook een keer op de bok gezten dat we aan de kletter gingen. De kar ging om en ik viel er dus af. Het maakt dus niet zo veel uit of je er nu op zit of niet. Als je de pony maar wel vasthoud als je er naast sta (en evt handrem)

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 21:16

het gaat weer helemaal goed we hebben de kar er nog niet achter gehad maar wel een palet hij ging niet eens raar doen toen de teugen tegen zijn benen kwam. hij is echt zooooooooooo braaaaf

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers