[NH?] Dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 10:00

Hoi Sandra!!!!
Misschien dat ik ook maar een pakket ga kopen dan!
En het zal misschien ook wel goed komen, maar soms word ik er zo moedeloos van Lachen

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 10:06

Wow!!!!!!!!!! Zo'n basispakket van Parelli kost gewoon 329 euro!!!!
Dat heb ik echt niet op het moment Scheve mond
Hmm..... eerst maar iets anders proberen dan....

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:26

kijk even op ebay, daar zijn ze de helft (met verzendkosten), Je moet dan wel de video's in een nieuwere video afspelen, die amerikaanse video's aankan OK dan!
benodigdheden kan je kopen op touwhalster.tk

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:53

Cindyt schreef:
Wow!!!!!!!!!! Zo'n basispakket van Parelli kost gewoon 329 euro!!!!


Sorry dat ik het zeg, maar hier had ik het gister met "Zargo" over, ik vind dit zulke bull....
zoveel geld voor zo`n pakket, en dan weet je nog niet eens of het echt werkt bij je paard....
Dat vind ik het nare aan Parelli, alles daarbij moet geld kosten...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:56

Ik vind het schandalig duur, je kan beter voor veel minder geld een goede instructeur vinden die je op de grond al een en ander bij kan brengen

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:07

gijsenkim schreef:
Ik vind het schandalig duur, je kan beter voor veel minder geld een goede instructeur vinden die je op de grond al een en ander bij kan brengen


En hoeveel kost zo'n instructeur dan per uur? En hoeveel uur les ben je nodig voor je net zo ver bent als je met het Parelli pakket kunt komen?

Ik weet niet wat goedkoper is. Het zal misschien met een instructeur ,vooral in het begin, iets sneller gaan maar ik vind het pakket van Parelli erg duidelijk en je kunt waar, wanneer en zo vaak je maar wilt "les" hebben.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:08

sflj schreef:
En hoeveel kost zo'n instructeur dan per uur? En hoeveel uur les ben je nodig voor je net zo ver bent als je met het Parelli pakket kunt komen?

Ik weet niet wat goedkoper is. Het zal misschien met een instructeur ,vooral in het begin, iets sneller gaan maar ik vind het pakket van Parelli erg duidelijk en je kunt waar, wanneer en zo vaak je maar wilt "les" hebben.


Die instructeur kan je om hulp vragen en kan je helpen bij dingen.
En ik denk niet dat zo'n pakket wat terug zegt als je wat vraagt....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:09

Ik kost bijvoorbeeld 7,50 per half uur......... Meestal heb ik maar een keer of drie nodig om mensen anders met hun paard om te laten gaan.......

Dus 22,50 iets minder dan Parelli Haha! Haha! Haha! maar wel met goede service, bij vragen bellen Haha! Haha! Haha!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:10

en wat denk je dat dat kost??
Ik heb level 2&3 samen gekocht voor ong. 300 euro, daar ben je wel een paar jaar zoet mee, hoor. koop het gewoon op ebay, nederlandse parelli is belachelijk duur doordat ze via omwegen die pakketten moeten halen. gewoon de amerikaanse nemen.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:11

Maar je krijgt er een telefoonnummer bij dat je altijd kunt bellen als je ergens niet uit komt. Ik heb dat nummer nog nooit hoeven draaien, heb best een moeilijk paard , maar vind het pakket duidelijk genoeg dus ben geen "levende" instructeur nodig. Bovendien kan ik ,voor dat zelfde bedrag, net zo vaak en veel oefenen als nodig is.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:12

parelli kan je ook met vragen bellen Knipoog
Ik denk dat je met gewone les iets anders leert dan bij parelli.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:12

Ik zou het zelf gewoon nooit kopen, ik leer 3 keer zoveel van een instructrice die 3x zo goedkoop is, dan een pakket van een erfenis

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:13

Tis allemaal hetzelfde, hoe ga ik op een zo ontspannen mogelijke manier met mn paard om, om met zo min mogelijk moeite maximaal resultaat te behalen

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:21

Ilkkah schreef:
Ik zou het zelf gewoon nooit kopen, ik leer 3 keer zoveel van een instructrice die 3x zo goedkoop is, dan een pakket van een erfenis

Dat vraag ik me dus af. Tuurlijk kan een instructrice jou in 3 lessen heel wat tips mee geven maar of je dan ook in de zelfde tijd (en voor het zelfde bedrag) jouw paard op 10 meter afstand van alles kunt laten doen, vraag ik me af. Maar aan de andere kant, als je dat soort "kunstjes" niet ambieert ben je misschien sneller en goedkoper klaar. Da's een afweging die je maakt maar om nou simpel te zeggen dat Parelli te duur is en je VEEL meer hebt aan een "echte" instucteur vind ik wat te kort door de bocht.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:24

Ik zeg niet dat je VEEL meer hebt aan een echte instructeur, maar parelli IS gewoon heel duur en de basis kan elk paardenmens je leren, daar heb je dus heel Parelli niet voor nodig......... voor de spelletjes wel

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:26

gaan we nou de zelfde discussie weer beginnen maar dan in een ander topic Knipoog

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:29

kijk trouwens even op de vorige bladzijde, staat iemand die je wil helpen, eline 22. Het is zowieso fijn om iemand te hebben die je op weg helpt.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:31

Dat bedoel ik. 't Is maar net wat je wilt (bereiken) Ik heb dat pakket ook maar gebruik het meer voor "er bij" en een hoop dingen dagelijks. Maar ik heb dan bijvoorbeld ook weinig les gehad in het omgaan met paarden. Bijna uitsluitend er op. En wat is duur? 300 euro is een hoop geld ja, maar dat is 500 voor een vracht hooi ook, of 5000 voor een trailer en... en.... Paardensport/houden enz. IS duur.

Dit is toch niet off-topic? De TS heeft een dilemma; pakket of "live" instructie. Daar gaat deze discussie toch over?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:34

inderdaad, en als ik bereken wat ik allemaal aan totaal nutteloze lessen al heb uitgegeven.....wordt ik ook niet blij van.

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 11:34

Ik denk dat ik wel op zoek ga naar de video (op ebay idd)! En ik heb eline 22 al een pb gestuurd Lachen
En deze site vind ik erg handig; http://www.paardnatuurlijk.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:37

sanne83 schreef:
inderdaad, en als ik bereken wat ik allemaal aan totaal nutteloze lessen al heb uitgegeven.....wordt ik ook niet blij van.

Gewoon de verkeerde tegen gekomen
Ik heb nog nooit nutteloze lessen gehad

maar misschien zitten er in mijn omgeving te veel domme boeren met paarden waar ik les van kreeg. Tong uitsteken

En voor ts
Paard aanpakken, dat is niet zielig
het is juist zielig als hij niet weet waar hij aan toe is.
eerlijke duidelijkheid, dat is wat een paard nodig heeft
soms op zijn donder krijgen, om 2 passen later als hij wel luisterd weer beloond te worden.

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 11:41

Ik vind het nu ook minder zielig... natuurlijk zal ik nooit geweld gebruiken, maar ik ga wel duidelijker/strenger worden. Ik bedoel, de dingen die ze bij mij doet, moet ze niet flikken bij de leider van de kudde, want dan krijgt ze een hengst.... van de ruin Haha!

Cindyt
Berichten: 245
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Omgeving Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 11:41

Dus ik kan idd wel wat strenger worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:43

op z'n donder geven hoeft ook niet met geweld
geweld lost niks op
Duidelijk met stem en evt een tik met de zweep doet wonderen, maar vaak is stem al voldoende en dat is bij mij ook op z'n donder geven Lachen

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:46

gewoon de verkeerde tegengekomen?? ik heb (in acht jaar!) van heel veel verschillende mensen les gehad (en duur ook!), als ik er op terugkijk niets van geleerd. Misschien was ik het zowieso al niet eens met die manier van omgaan, ik hou ook niet zo van hard aanpakken Lachen