[NH?] Dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11092
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:38

Lovely schreef:
Sanne heeft met 1 ding wel heel erg gelijk en dat is dat heel veel instructeurs vergeten om streng te zijn op de houding en zit. Als ik terugdenk aan de instructeurs die ik heb gehad dan constateer ik dat 2 op de 3 NIKS met mijn houding deed, dat heeft zelfs toen een keer tot een ruzie geleid.
Maar ik hoor nog steeds een vroegere instructeur nagalmen in mijn hoofd... "buitenschouder laag"..... "àchter je hand blijven zitten" ....


Herkenbaar Lov Lachen : bij elke wending hoor ik Kim roepen "binnenbeen lang! Handen even hoog!" en mijn vroegere instructeur blijft maar in mijn hersenen op ontspanning hameren

Er komt bij ons op stal ook een instructrice die het niet interesseert hoe iemand zit, ook al wapperen de ellebogen als vleugels heen en weer en liggen de hakken tegen de flanken, ze zegt er nooit wat van Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:45

Prom zulke instructeurs zie ik dus ook regelmatig voorbij komen en je ziet zelfs dat 'hun' ruiters steeds beroerder gaan zitten en echt in het volste vertrouwen in iedere valkuil trappen die er te vinden is.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:38

dat was ook wat ik probeerde te zeggen (komt niet helemaal over Bloos) , maar neem dan ook nog even alle instructeurs mee die alleen maar roepen:"hakken laag" of "handen stil", terwijl de oorzaak daar gewoon niet ziet. Als ik zie hoeveel mensen door dat hakken laag gedoe, hun hakken extreem gaan lopen uitdrukken, en zo hun hele been aanspannen
Er wordt veel te veel gekeken naar de wedstrijdhouding zit, dan naar een functionele zit (ik denk dat dat voor een instructeur ook moeilijk te zien is), terwijl die naar mijn mening veel belangrijker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:53

Sanne83, van 1 op de 3 instructeurs heb ik wel goed les gehad voor mijn houding en zit hoor Lachen.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:02

Mijn instructrice zegt ook amper wat over mijn houding. Zelf let ik heel veel op mijn houding, dan gaat mijn pony ook beter lopen, en heb ik dus 2 goeie resultaten.

In het begin toen ik mijn pony net kreeg was mijn houding echt bagger. Nu maak ik mijn benen mooi lang, zit rechtop en druk mijn kuiten uit.
Daarom zegt mijn instructrice er nu weinig over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:11

Die ik heb zegt het gelukkig ook hoor
Is ook hard nodig Lachen
Ik zit te graag in de springhouding en dat is niet goed
Soms vraag ik me wel eens af of ze niet moe word van steeds hetzelfde zeggen tegen mij Haha!