[VD] stijgeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 20:51

Oké, maar Scherps hoeft dat helemaal niet te doen, want ik heb duidelijk vermeld dat ik niet van plan ben mijn paard te leren stijgeren. Daarom open ik dit topic niet. En ik vind het ook helemaal niet erg als mensen mij waarschuwen (alsnog) dat dit veel ervaring en tijd kost en je er niet zomaar aan moet beginnen. Dit kon scherps ook op ene normale manier zeggen, maar als zei dat meteen begint over dat ik een penny-meisje ben , dat kan ik dan niet hebben. Ze kan t ook wle vriendelijk zeggen!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 18:19

Billy schreef:
Wat heeft steigeren met Aangespannen Rijden te maken?


Ik heb het vergeten ervoor te zetten en iemand van de beheerders heeft dat toen voor mij gedaan, maar kennelijk t verkeerde Bloos!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:14

ik zeg maar een gewaarschuwd mens teld voor twee en wat ik inderdaad bedoel is dat bokt voor bijna 90 % uit penny meisjes bestaat, die het overgens allemaal veel beter weten dan wie dan ook en die dit soort uitleg gaan gebruiken op hun verzorg pony, terwel ze geen idee hebben wat de gevolgen zijn.

Ps paarden trainen en show klaar maken is mijn werk, daar hoort ook VD bij, mijn paarden worden over het algemeen veel gebruikt voor paarden bladen als het bit , hoefslag, mensport en ga zo maar door. Alleen ben ik niet zo'n figuur die gaat schrijven van YES RUDY STAAT IN HET BIT , of wat dan ook.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:41

zeker kick

Seraya1987
Berichten: 22
Geregistreerd: 24-01-05
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 00:25

ik ben het niet helemaal met jullie eens niet alle paarden maken er gebruik van.
ik heb mijn fjordje leren stijgeren en als je goed beloond als hij/zei stijgert als je het vraagt en negeert als hij/zei het doet als je het niet vraagt is er niks aan de hand en zal hij/zei het niet doen als je het niet van ze vraagt

machteld
Berichten: 267
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: zeist

Re: [AR] stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:57

suusiej heeft volgens mij alleen maar intresse in de methode van het aanleren en was daar benieuwd naar.. ik zie nergens dat ze het ana dr paard wilt leren?

dan scherps ene vraag aan jouw..

het is niet verstandig en slim om je paard het te leren ?!?
mijn vraag is dan wel waarom je het in je show en demo's wel presenteerd...? daar komen veel mensen naar kijken die dara wellicht bewondering voor hebben en het leuk vinden, daardoor misschien het thusi ook eens gaan proberen...

zo ken ik vele pennygirls die na een dagje paardenevenement met de wildste ideen thuis komen...

je snapt me reactie wellicht...

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VD] stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:45

Ok, ik ga dit zo temmen, maar eerst nog effe een reactie. Dit is namelijk al een behoorlijk oud onderwerp Knipoog

Kijk, een show moet nu eenmaal spectakel hebben en steigeren is spectakel. Daarbij kunnen al die pennymeisjes thuis wel gaa proberen om hun pony te leren steigeren, maar als ze geen idee hebben waar te beginnen lopen ze vast en houdt het snel op. Daarentegen, als je hier uitgebreid op een forum gaat uitleggen hoe je steigeren moet aanleren, ja, dan wordt het allemaal natuurlijk een stuk aantrekkelijker, makkelijker en dixhterbij gehaald... Een aantal jaren geleden waren er volgens mij veel minder mensen met VD bezig dan tegenwoordig, en volgens mij komt dat door oa internet waar je gewoon erg makkelijk aan de info kan komen hoe je het doet. Prima natuurlijk! Maar daarom denk ik dat je met de info over steigeren zorgvuldiger om moet gaan...

machteld
Berichten: 267
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: zeist

Re: [VD] stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:30

met dat soort info moet je ook zeker zorgvuldig om gaan, site's waar alles dus zorgvuldig word uitgelegt moeten zich daar ook bewust van zijn..

ik heb helaas al vaak gezien hoe meisjes vrolijk van shows terug komen en dagen lang voor een pony met een zweepje staan te zwaaien tot het beestje zo geirriteerd raakt dat het op zn achterbenen gaat staan... ( bij het vragen waar dat voor nodig is word er dan leuk geantwoord ja dat deed dat en dat paard ook.. )

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VD] stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:41

Tja, dat risico loop je natuurlijk altijd, maar moet je daarom in een show een paard maar niet meer laten steigeren? Ken je de future guys? Die op en af springen, naast hun paard hangen erop staan en ga maar door... Als een meisje dat gaat proberen dan kan het ook goed fout aflopen... Ken je de vele ponykampen waar voltigeles gegeven wordt? Bokspringen op het paard? Als ze dat thuis op hun eigen pony proberen kan het ook erg mis gaan... Kijk, paardrijden blijft een sport met risico's en dan niet alleen de sport, maar ook de omgang met paarden. Daarom denk ik sowieso dat kinderen die een pony hebben onder toezicht van ouderen moeten staan...

Maar ik blijf erbij, dat er meer kids zullen proberen hun paard te leren steigeren als er exact beschreven staat hoe of wat, dan als ze zelf moeten gaan aanmodderen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [VD] stijgeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:32

dit is inderdaad een oud topic, vandaar een slotje. Oude topics mogen alleen worden opgehaald als er een relevante vraag gesteld wordt. Alleen een bijdrage dat je het er niet mee eens bent valt daar niet onder.