[NH] is dat iets voor ons??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

[NH] is dat iets voor ons??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:32

Ik heb een pagina gekregen van iemand www.paardnatuurlijk.nl en dat sprak me erg aan,
Ik heb dus een fjord van 8 jaar vader myarstine.
Een verschrikkelijke deugiet haha, met veel humor en pit.
Ik rijd nu recratie en wat dresuur.
Ik had in het begin veel problemen met dr, ze stijgerde bokte en beet.
Dit is nu ze "vertrouwen" in mij heeft gekregen er aardig uit, maar dr koppig heid is er nog vaak en af en toe kan ik dr wel wat aan doen haha.
Ik zou graag wat meer info willen over NH en vrijheidsdressuur.
wand het lijkt me leuk om die metode uit te oevenen, dit gaat nl meer mijn kant op als het meppen en slaan van sommige.
Zijn er (betaalbaare Tong uitsteken ) cursisen en kun je het ook gewoon je zelf aan leren ?
nou ja bedankt alvast Haha!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:11

Ik weet niet hoe je bent, maar in prencipe kun je het je zelf heel goed aanleren. Begelijding is nooit weg, maar is bij NH geen noodzaak. Tenminsten als je geen dingen als join-up waar ik geheel niet achter sta ga doen. Begin dus dan ook echt bij het begin en denk niet van dat en dat kan ik wel doen. Dat werkt geheel niet. NH is een omgangs vorm die overal en altijd geld. Oefeningen aanleren is geen NH.

VD is wat moeilijker, maar ook daar zijn duidelijke boeken over met beschrijvingen.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 22:32

Oke, maar wat houd het precies in?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:38

Kijk maar op mijn site. Daar vind je zowel informatie over NH als VD. Wel heb ik mijn eigen methode, maar met google vind je heel wat meer site's. Ga gewoon is wat rond snuffelen en kijk wat je aanstaat.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:06

Als je paardnatuurlijk.nl geheel hebt doorgelezen, dan krijg je wel een aardig beeld van NH Lachen