[AR] zonder broek rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

[AR] zonder broek rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-04 16:44

Vandaag weer met de wagen op pad geweest. Op de heen weg gewoon met broek gereden. Maar omdat de broek eigenlijk niet goed past en mijn nieuwe wagen toch een rem heeft hebben we het terug zonder broek geprobeerd.
Eli was meteen vééél frisser, hij voelde zich blijkbaar vrijer en had er meteen zin in. Een beetje teveel zin soms dus hebben we halverwegen de broek maar weer aangedaan en toen was het weer over, en deed hij weer normaal.
Merken jullie verschil in het met of zonder broek rijden?

Uiteraard rij ik liever met goed passende broek, maar kan de broek niet kleiner maken.


Banja
Berichten: 301
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:37

ik rijd mijn shetlander altijd met broek, en een enkele keer zonder gereden, maar ik vind met toch fijner.. Ze stappen zonder broek ook sneller over het borsttuig heen..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:53

Ik rij alleen de marathon met broek. Verder rij ik nooit met een broek.
Ik heb dan wel een goed geremde wagen. Het verschil tussen wel en geen broek kan ik je eigenlijk niet vertellen, omdat me pony toch wel drukker is als hij ook alle beenbeschermers etc. omkrijgt voor de marathon.

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:06

Ik heb Dennis zowel met als zonder broek gereden Heb nooit verschil gemerkt. Maar ik merkte aan Dennis ook weinig verschil of ik nu met een 2 wieler, een recreatie wagentje of een marathon wagen reed.

Bij de andere pony's die ik op het moment in het tuig heb lopen kan ik nog niets over zeggen. Zij lopen allemaal nog niet voor de kar, maar enkel voor de sleep(met broek, om ze maar meteen aan dat gewiebel rond hun billen te laten wennen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:47

ik rijd altijd met broekj. ik heb geen rem op mijn wagen dus vandaar. zonder broek heb ik eigenlijk zelf nooit gedaan. maar ik vind zonder broek mooier en sjieker.... maar ach...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78375
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:24

Wij rijden ook altijd zonder broek, en hebben geen rem op de wagen. Maar hellingen rijden we ook niet.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 10:56

Ik rijd ook altijd met broek.
Onze beide wagens zijn ook geremd.
Maar ik vind het ook wel fijn hier op de veluwe, op het heuvelachtige terrein. We hebben het dus niet echt nodig omdat we een rem hebben, maar toen we het tuig kochten zat het broek erbij, dus ja, dan gebruik je hem ook maar.

Nieuw profiel! Eindelijk

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:00

Ik heb een keer met iemand mee gereden die zonder broek reed. Halverwege de rit gingen de remmen kapot en kreeg het paard iedere keer de wagen op zijn hakken. Gelukkig was het een braaf paard. Sindsdien rijdt hij weer met broek. En ik rijd met mijn eigen paard ook altijd met broek.

Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:05

Ik rijd ook altijd met broek, heb hem niet altijd nodig, maar ja, je koopt hem erbij he... Haha!
Dus dan ook maar gebruiken! Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:56

Ik reed Isolda altijd zonder broek, om de heel simpele reden: Ze ging er van over de rooie Tong uitsteken
Ging prima, ik had ook een ongeremde wagen. Nu ik Udinde voor de wagen heb, rijd ik wel met broek, omdat Udinde direct aan de broek gewend is geraakt en er (bijna Haha! ) niet op reageerd. Alleen als ik de wagen er niet achter heb en haar los in de leidsels heb, wil ze wel eens flippen op de broek, maar verder gaat het prima!

mellylover

Berichten: 438
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:19

sorry hoor Bloos ,
maare wat is een broek?
ik dacht eerst aan een gewoone broek die je aan hebt,
maar dat vond ik niet echt passen en raar klinken in jullie verhalen!

BLIJ MET M'N POWNII !
<'\___~
...(\...)\...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:15

Een broek is gewoon beter. Heb het een keer gedaan zonder broek toen het erg warm was, maar had gelijk een bekeuring aan mijn broek hangen.

Hoe ze die broek zo snel gevonden hadden is me nog steeds een raadsel Haha!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:31

lageveld schreef:
Een broek is gewoon beter. Heb het een keer gedaan zonder broek toen het erg warm was, maar had gelijk een bekeuring aan mijn broek hangen.

Hoe ze die broek zo snel gevonden hadden is me nog steeds een raadsel Haha!


Heb je een ongeremde wagen dan? want met en geremde ben je niet verplicht om met broek te rijden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:36

Ben je uberhaupt verplicht met een broek te rijden? Krijg je daar een bekeuring voor joh? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:42

jantina schreef:
Ben je uberhaupt verplicht met een broek te rijden? Krijg je daar een bekeuring voor joh? Daar heb ik nog nooit van gehoord.



Haha dat bedoelde ik eigenlijk, heb er ook niet eerder van gehoord Knipoog

mellylover

Berichten: 438
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:08

mellylover schreef:
sorry hoor Bloos ,
maare wat is een broek?
ik dacht eerst aan een gewoone broek die je aan hebt,
maar dat vond ik niet echt passen en raar klinken in jullie verhalen!


kan niemand mij dan vertellen wat nouw preccies z'n broek is?
pfff ... nu ben ik echt benieuwt hoor !

BLIJ MET M'N POWNII !
<'\___~
...(\...)\...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:39


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 19:40


mellylover

Berichten: 438
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:48

okee, bedankt!
maar waar moet ik naar kijken? Bloos
of kan je mischien vertelllen waar ik naar moet kijken,
of uitleggen hoe het eruit ziet! Bloos

BLIJ MET M'N POWNII !
<'\___~
...(\...)\...

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:54

wij reden altijd met broek ons twee span. Met een koetsentocht in het vooruitzicht trainden we wat vaker en wat bleek de volbloed reed zich door op de broek. Hier had hij heel veel last van, dus eerst broek wat versteld, maar dat hielp niet en dus broeken af. (Een met en een zonder is ook geen gezicht) We hebben geen verschil gemerkt. Lachen

het leven is goed met een engels volbloed

mellylover

Berichten: 438
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:03

cissie schreef:
http://www.aangespannenrijden.nl/optuigen.htm

als de link het doet, krijg je een kleine omschrijving op de foto kun je de broek ook zien, naja beetje onduidelijk


is de broek dat ding onder de kont? Tong uitsteken
ik snap er nog steeds nix van .. Tong uitsteken

BLIJ MET M'N POWNII !
<'\___~
...(\...)\...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:30

cissie schreef:


Het is het stuk tuig wat je op deze foto aardig goed kunt zien , op de kont vdeze fjord, de broek hangt min of meer over de flanken en achter zn kont, hopelijk snap je het best moeilijk uitleggen Tong uitsteken

Het is best een groot stuk tuig met veel leren riemen eraan, die kun je wel los halen maar als het op het paard ligt zitteen ze aan elkaar vast, links ziet er precies hetzelfde uit als rechts., de broek loopt dmv aan riem door een lus vd rugriem, naar de 2 zijkanten van het paard en aan het uiteinde van deze 2 zijkanten loopt dan een bredere leren riem achter de kont van het paard langs, misschien zo duidelijker? Knipoog

mellylover

Berichten: 438
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:33

cissie schreef:
Het is het stuk tuig wat je op deze foto aardig goed kunt zien , op de kont vdeze fjord, de broek hangt min of meer over de flanken en achter zn kont, hopelijk snap je het best moeilijk uitleggen Tong uitsteken

Het is best een groot stuk tuig met veel leren riemen eraan, die kun je wel los halen maar als het op het paard ligt zitteen ze aan elkaar vast, links ziet er precies hetzelfde uit als rechts., de broek loopt dmv aan riem door een lus vd rugriem, naar de 2 zijkanten van het paard en aan het uiteinde van deze 2 zijkanten loopt dan een bredere leren riem achter de kont van het paard langs, misschien zo duidelijker? Knipoog


okeej heeeel erg bedankt!!! *LOL*
ik snap het eindelijk Haha!

BLIJ MET M'N POWNII !
<'\___~
...(\...)\...

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:41

mellylover schreef:
okeej heeeel erg bedankt!!! *LOL*
ik snap het eindelijk Haha!



WHhaaaaa OK dan! ....................applaus *LOL* Tong uitsteken

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 12:26

Ik heb nu een geremde kar, een marathonwagen. Ik rem altijd wel bij, zodat de broek nie techt strak komt te staan, maar rij toch altijd met broek, nog nooit zonder geprobeerd, doen we misschien van de week wel, dan horen jullie het nog Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers