[AR] wat rijden jullie???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mriekie

Berichten: 1760
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Salland

[AR] wat rijden jullie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 22:21

eigenlijk ben ik wel benieuwd of hier op bokt veel menners aanwezig zijn?! en wat jullie dan rijden?
enkel, twee, vierspan of tandem? en of er ook wedstrijden worden gereden? samengesteld, 2-onderdelen, indoors, ect......

ik zal beginnen:
ik rij 2-onderdelen met enkelspan Pony
samengesteld en 2-onderdelen met 2-span Pony's en thuis voor de afwisseling wel eens tandem. Dit jaar hopen wij voor het eerst een aantal indoors te starten en hebben afgelopen vrijdag ook bij Indoor Nijkerk gereden *LOL*

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:41

Ik rijd op het moment eventjes helemaal niets.

Ik heb vooral enkelspan gement, en ook een paar keer 2span. Dit tot nu toe enkel recreatief.

Ik ben nu bezig met 3 pony's beleren. Eentje loopt er perfect voor de sleep, en 2 die gaan binnenkort voor de sleep. Ik heb helaas (nog) geen geschikte kar, vandaar dat ik me nog niet 'gehaast' heb met beleren(lees: ze lopen ong 1x in de 2 weken aan de lange lijnen of voor de sleep).

Het is de bedoeling om met een van die pony's voorlopig enkelspan te rijden tot haar dochter oud genoeg is om er naast te zetten. En met die andere 2 nu al enkel en 2span te gaan rijden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:56

Ik men enkelspan met een welshpony.
Op dit moment nog puur recreatief maar ik ben aan het sparen voor een marathon wagentje en wieweet dan meer! Lachen

Het is de bedoeling dat ik zodra ik de kar heb ook een 2e pony ga beleren voor de wagen en die naast pinky komt te staan Lachen

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:45

Ik rijd enkelspan met mijn IJslander.
Puur recreatie, dus lekker over de veluwe crossen.
We (mijn pa en ik) zijn wel van plan om dubbelspan te gaan rijden en mijn pa wil heel graag kegeltjes enzo gaan rijden.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 09:35

Enkelspan met mijn tuiger. Eerst alleen lekker in het bos en op de weg, sinds juni ook dressuur. En daar begin ik behoorlijk verslaafd aan te raken, het oude dressuurgevoel van onder het zadel (20 jaar geleden) begint helemaal terug te komen.

We hebben een jaarling klaar staan om straks in het span te komen, maar ik weet zeker dat ik dressuurmatig enkelspan zal blijven rijden. Misschien wel met allebei, twee lessen achter elkaar of zo.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:42

Ik rijd enkelspan en tweespan, en als alles goed gaat in maart 2005 mijn eerste indoormarathon.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 10:44

ik rijd enkelspan met een haflinger en dan gewoon lekker door de bosjes crossen heerlijk is dat Lachen

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:50

Ik rijd enkelspan met een rijpaard. Voornamelijk recreatief maar in de winter ook nog weleens een aantal indoors van de menclub.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:01

ik rij enkelspan met mijn e-pony.Ben net begonnen.Sinds 2 maanden.Rij nu alleen nog in het bos.1 a 2 x per week en ga straks ook in de les in de buitenbak.Ben nog aan het sparen voor eigen tuig en kar.Leen nu nog alles.Wil later graag mendurance gaan starten.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:27

Ik rij enkelspan pony.
Met David rij ik dan ook alles; samengesteld (klasse 2), dres (B)/vaard(L+2), indoors en gewoon door de duinen. Alleen ritjes is niets voor ons, omdat hij altijd voorop wilt lopen.

Mijn pa rijdt al heel lang tweespan pony (klasse 3) en 's winters reden we altijd tandem. Maar 1 van die pony's is verkocht dus deze winter blijft het bij enkelspan.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:39

Ik rij enkelspan. En ik ben van plan alles te gaan rijden. Nu zijn we nog beetje aant "trainen" en de wedstrijden hier in de buurt aan het afgaan. Ik wil ooit wel met Lasagna 2spa gaan rijden, andere hHaf erbij, maar dat zit er nu nog niet in Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:46

Ik rijd enkelspan en tweespan. Beide ook in wedstrijdverband, op de aangespannen wedstrijden (hackney's). Afgelopen jaar regionaal, andere jaren op nationaal nivo.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 18:53

mijn pony is de bedoeling dat hij gewoon enkelspan gaat doen.
maar we zijn hem nu nog aan het tuig laten wennen.
en dan alleen recreatief en soms in de buurt misschien gewoon voor de lol kegeltjes rijden haha

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:54

Ik groom altijd, dan loopt mijn verzorgpony (Welsh Cob) voor de kar.
Die loopt gewoon enkelspan. Hij loopt in de dressuur en vaardigheid, beiden klasse Z.
Voor de rest staat er nog een pony (Welsh Cobhengst) waarmee we mennen, maar dan gewoon een rondje door de buurt. En dan staat er nog een kleine Welsh pony, die ook voor de kar beleerd is. Maar ook gewoon voor wat door de buurt.
En de twee Welsh Cobs zullen ook wel in tweespan komen te staan straks.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:56

ik rijd enkelspan met mijn tinker
ik heb hem net beleerd en hij is nog jong dus ik rijd korte stukjes
volgend jaar ga ik verder en dan wil ik mee gaan doen aan wedstrijdjes
groetjes petroes

crazyfjord

Berichten: 211
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 22:31

ik rijd enkelspan met mijn fjord voor onze zelfgemaakte wagen en af en toe voor een marathonwagen, we hebben een keer meegedaan aan een oefenmarathon en dat vonden we erg leuk!

Asward

Berichten: 88
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 23:16

he,
Ik rij aangespannen met een haflinger en wat voor een haflinger!!!, zie foto. Twee onderdelen en samengesteld. Dressuur B, vaardigheid M, samengesteld klasse 1.
En binnen kort gaan we mn hele halve turbo fries beleren. HIHI. *LOL*
maar euh da wis je wel .....

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 13:32

Ik rij sinds 2 jaar aangespannen , met een New Forest hengstje van 1.16 mtr., sinds afgelopen april rijden we KNHS dressuur en vaardigheid, en na 8 wedstrijden zijn we kampioen klasse B dressuur van District Zuid geworden Haha! , dat was echt gaaf. Nu is hij M vaardigheid met 2 winstpunten en L dressuur met 2 winstpunten en hij doet erg goed zijn best OK dan! . Het zou een pony zijn die het heel erg goed zou doen in de samengestelde sport, maar door tijdgebrek begin ik daar niet aan . Daarnaast rijd ik namelijk een aantal paarden onder het zadel in de verschillende klasses en dat is ook leuk om te doen.

Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:26

ik KAN enkelspan en tweespan.. red me daar aardig in Lachen (maar wel met iemand MET koetsiersbewijs naast me.. die het snel overneemt als de pony's eigenwijs worden Knipoog )
geen wedstrijden enz.
wel groomen bij een vriendin. en zij groomt dan weer bij iemand (en die iemand is Nederlands Kampioen Tweespan.. ook te zien bij paard en koets.. komt voor het welshstamboek en voor de PAVO stent *LOL*

LiisA
Berichten: 94
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 20:38

mYn shet genaamd Leon loOpt enkel en is o0it 5e van nederlang geworden !!! Haha!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:27

Sinds een paar weken rijd ik enkelspan met mijn welsh A pony Tong uitsteken , ben serieus aan het lessen geslagen en wie weet ga ik wel eens meedoen aan een wedstrijdje Bloos .

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:27

enkelspan met beide shetten, en tweespan. Nu nog recreatief, misschien ooit wedstrijden? We zien wel Haha!

Ooit, ooit, zou ik nog eens een 4-span shetten willen. Dat lijkt me echt helemaal het einde. Maar goed, ik kom nog twee pony's tekort, en tuig, en geld, en tja een heleboel dus Haha!

LiisA
Berichten: 94
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:13

Whahaha tsjaa ,, das idd een pUnt ,, iik heb 10 shetjes met zat tuig en 3 karretjes ,, maja ik ben bezig met een 4 span ,, whahah eerst maaris het tuig byelkaar rape *LOL*

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:02

Ik rijd enkelspan met een KWPN-merrie.

FiekeKendra
Berichten: 208
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:46

Ik wil gaan mennen met mijn Tinker en shetlander, maar ik ben ze nog aan het betuigen. Het lijkt me heel erg leuk, vooral omdat ik dan ook echt wat met mijn shetje kan gaan doen!!