[AR] Verslag SGMW Vrouwepolder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

[AR] Verslag SGMW Vrouwepolder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 21:43

Dit weekend had ik een samengestelde wedstrijd in Vrouwenpolder. Met super weer! En een uitstekend georganiseerde wedstrijd.

De dressuur liep niet echt naar mijn zin, er was weinig ruimte om los te rijden, en mijn pony werd er een beetje kriegelig van. Ik kon hem niet goed loslaten, en dan ziet hij al die andere...
Dus in de proef was hij best wel sterk. Ik heb geprobeerd om hem zoveel mogelijk los te laten, dat hij ontspande. De eerste middendraf ging netjes, ik had hem heel erg weinig aangeroepen, omdat hij makkelijk in galop springt. Dus de 2e keer gaf ik iets toe met mijn hand en hij sprong meteen weg. Daarna ging hij wel super strekken...Maar helaas toch van beide jury's een 4 voor de eene galopsprong...

De vaardigheid was ook niet echt een geweldig iets. Alle poorten stonden gestoken en er zaten veel krappe stukjes tussen. Maar ook wel weer lange lijnen, maar nou was David op die lange stukken zo blij dat hij ruimte had, dat hij vreugdehupsjes ging maken...Waardoor we 2 sec. te laat waren, hij kwam meer omhoog dan dat hij naar voren ging (over de hele dag waren er 8 foutloos van de 70)

De marathon wekte genoeg zenuwen op, door het geval van de vorige wedstrijd, maar hindernis 1 pakte hij zo super goed op. Dat alle zenuwen verdwenen.
Hindernis 2 liep ook lekker, vorig jaar hadden we gemerkt dat die hindernis krapper was dan dat hij leek met verkennen, maar david was goed voorwaarts en we konden zo overal tussendoor in een vlotte draf.
Hindernis 3 was een waterbakje. Lekker door het water geplonst Lachen Deze was niet zo diep en in 1 sprong waren we erdoor...
Toen we bij hindernis 4 aankwamen moesten we wachten, doordat mijn voorganger zichzelf had vastgereden in de hindernis. Dus we moesten even een stukje het inspanterrein op, dat was het enige waar we nog makkelijk heen konden rijden (hin. was naast inspanterrein) maar toen we langs de veewagen kwamen, dacht David dat hij klaar was, dus halverwege hindernis 4 ging het knopte bij hem pas om dat hij nog even door moest crossen...
Hindernis 5 was erg zwaar voor hem. 3 keer een heuvel op en neer...2 keer een waterbak in. dan ging je eerst 5 meter naar beneden, om een paal 360 graden om en er weer uit. Om naar de finish te gaan moest je weer door die bak heen...maar dan wat steiler eruit.
Hindernis 6 pakte hij niet lekker mee op, hij was helemaal op. Hindernis 4 hadden we al 3x over een bult gereden en toen nog hindernis 5. Dus hindernis 6 was kwa stuurwerk helemaal poedersuiker. De F-poort haalde we niet, dus moesten we een volte extra rijden, daarna had hij echt geen zin meer om er nog uit te crossen...


Totaal waren we in de dressuur 3e met 97½ punt (proef met 16 onderdelen). Dus totaal boven wat ik had verwacht.
Vaardigheid waren we 2e.
Na dressuur en vaardigheid stonden we 1e!! Een super stand om de marathon in de gaan, maar de eerst 4 zaten op 4 punten van elkaar af. Echt heel dicht opelkaar...
De marathon waren we 2e. Er was 1 grote en brede/sterke pony eerste. Maar die kwam over de finish met 39.8 graden.... Maar volgens die mensen viel het wel mee die temperatuur normaal hadden ze 40/41 (zij komen nooit met goede temp. over de finish)!! Dus na vele emmers koud water over die pony, waren ze na een half uur precies op de goede temp...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 21:44


Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:03

Gefeliciteerd!
Na de pech in Ugchelen kon je wel een oppepper gebruiken.
Ik vind je pony echt super, met een pony met zoveel ervaring kan je ver komen.
Wachten op iemand die in de hindernis vast staat is altijd heel vervelend,
je bent zelf uit concentratie en de pony krijgt het idee dat het er al op zit.
Het is dan heel moeilijk om weer op gang te komen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 07:55

Netjes hoor En net wat Albert zegt, die oppepper had je nodig Lachen

Heb nu al zin in Brielle, krijg er helemaal zin in als ik je verslagen lees Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 09:18

Ja, ik ben echt blij dat het goed is gegaan Lachen
Eerst nog over 2 weken St. Michielsgestel (de 1-daagse)