[LO]hoe werkt un slof?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:00

Hoe meer spieren hoe beter toch?

Ik zeg niet dat ik bij mijn ponytje een onderhals aan het kweken ben he.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:01

Nee ik geef het op Haha!
Heb het geprobeert neer te tikken maar ben nou eenmaal niet goed in uitleggen.

Iig is een onderhals niet goed
Kijk maar eens naar de foto's hier op Bokt.
Daar zie je duidelijk dat de bovenhalsspier getraind is, netjes ontspannen van achter uit nageefelijk gereden.
Dat zachte stukje wat eronder bungelt is dan de onderhalsspier, als je die strak gaat denken zie je denk wel hoe je die moet trainen en hoe dat eruit ziet....en naar mijn idee zou je dan al door hebben waarom dat dus niet goed is.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:02

Ja okej je hebt gelijk, maar dat begreep ik dus niet echt helemaal


maar nu wel Haha! thanx! *LOL*

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:05

Marloez schreef:
Hoe meer spieren hoe beter toch?

Nee.. als hij onderhals spieren heeft, heeft hij zich niet gedragen met zijn bovenhalsspieren en dus zijn rug niet gebruikt.
Probeer hem bovendien maar eens nageeflijk te krijgen met een onderhals Scheve mond Knipoog

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:56

ik ben inderdaad ook niet zo kapot van de slof.
maar goed ontoppic! je zou er ook touwtjes voor kunnen gebruiken, die gebruik ik zelf altijd en die doe ik door de bovenste 2 ringetjes en dan naar beneden in de onderste ring dan door het bit heen tussen de vvoorbenen vast maken, maar doe hem niet te strak, want het is uiteindelijk de bedoeling dat je pony gaat onspannen en als je hem te strak doet kan ze daar mooit op steunen, en je pony moet wel op zijn eigen benen blijven lopen!

suc6 ermee

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 00:00

en marloez, onderhalsspieren trainen is inderdaad niet goed, het moet daar slap hangen, en bovenop moeten de spieren zitten!
als je onderhals spieren wilt trainen moet je met de slof gaan rijden ofzo, en als je die verkeerd gebruikt, dan kweek je onderhalsspieren bij je paard/pony en dat is niet goed Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:13

danifur schreef:
en marloez, onderhalsspieren trainen is inderdaad niet goed, het moet daar slap hangen, en bovenop moeten de spieren zitten!
als je onderhals spieren wilt trainen moet je met de slof gaan rijden ofzo, en als je die verkeerd gebruikt, dan kweek je onderhalsspieren bij je paard/pony en dat is niet goed Lachen


Ik zeg ook niet dat ik een slof gebruik

Maar nu begrijp ik wel hoe het zit. OK dan!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:31

Marloez"]
[quote="danifur schreef:
en marloez, onderhalsspieren trainen is inderdaad niet goed, het moet daar slap hangen, en bovenop moeten de spieren zitten!
als je onderhals spieren wilt trainen moet je met de slof gaan rijden ofzo, en als je die verkeerd gebruikt, dan kweek je onderhalsspieren bij je paard/pony en dat is niet goed Lachen


Ik zeg ook niet dat ik een slof gebruik

Maar nu begrijp ik wel hoe het zit. OK dan!
[/quote]

nee dat is maar goed ook, want het lost uiteindelijk helemaal niks op Haha!
OK dan!

inkiepinkie

Berichten: 355
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:57

nou geen grapje zker niet..... je moet de onderhals spieren niet exstra trainen het moet juist boven op de hals komen duz... ik weet niet waar je het over hebt ja natuurlijk train je ze er altijd bij maar het moet juist er boven op komen!! dat maakt een paard mooi hoe dikker die onderhals hoe stijver hij/ zij is......
ik weet niet waar je het pcies vandaan haalt?!?! Verward

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:14

danifur schreef:
ik ben inderdaad ook niet zo kapot van de slof.
maar goed ontoppic! je zou er ook touwtjes voor kunnen gebruiken, die gebruik ik zelf altijd en die doe ik door de bovenste 2 ringetjes en dan naar beneden in de onderste ring dan door het bit heen tussen de vvoorbenen vast maken, maar doe hem niet te strak, want het is uiteindelijk de bedoeling dat je pony gaat onspannen en als je hem te strak doet kan ze daar mooit op steunen, en je pony moet wel op zijn eigen benen blijven lopen!

suc6 ermee


Als je op deze manier touwtjes gebruikt, heb je precies hetzelfde als dat je met een slof longeert... Alleen maak je touwtjes wat makkelijker vast.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:29

PriscaZ"]
[quote="danifur schreef:
ik ben inderdaad ook niet zo kapot van de slof.
maar goed ontoppic! je zou er ook touwtjes voor kunnen gebruiken, die gebruik ik zelf altijd en die doe ik door de bovenste 2 ringetjes en dan naar beneden in de onderste ring dan door het bit heen tussen de vvoorbenen vast maken, maar doe hem niet te strak, want het is uiteindelijk de bedoeling dat je pony gaat onspannen en als je hem te strak doet kan ze daar mooit op steunen, en je pony moet wel op zijn eigen benen blijven lopen!

suc6 ermee


Als je op deze manier touwtjes gebruikt, heb je precies hetzelfde als dat je met een slof longeert... Alleen maak je touwtjes wat makkelijker vast.
[/quote]

ja maar ik longeer niet veel met touwtjes, ik heb liever pessoa!
en ik maak doe de touwtjes altijd op zn losts!
dus bij mij heeft het in ieder geval geen inwerking
, mijn paard doet tijdens het longeren zelf zijn neusje helemaal op de grond namelijk

secretgirl

Berichten: 37
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: stadskanaal

gegreg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 16:52

hey bedankt voor jullie tips ik heb al iemand gevraagd en die heeft me gisteren het uitgelegt dank jullie wel
OK dan! Clown Clown OK dan! *LOL* *LOL* Haha!

secretgirl

Berichten: 37
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 19:28

hey ebdankt voor de reacties
ik heb al iemand in mijn omgeving gevraagd en ik
weet nu hoe un slof werkt dank jullie wel !!!
OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Haha! Haha! *LOL* *LOL* Pling