[NH] spelletjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

[NH] spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 08:07

Hallo,
Ik ben bezig met een paard dat nogal dominant is Huilen . Rijden kan ik op het ogenblik even niet, dus ben ik haar volop aan het longeren. Maar omdat dit voor haar en voor mij erg saai wordt , ben ik op zoek naar spelletjes die ik met haar kan doen zodat onze band beter wordt en zij wellicht wat minder dominant wordt. Maar vooral omdat het gewoon leuk is om te doen. Ik zat zelf al te denken richting de Parelli technieken en zo, maar zijn er ook andere leuke dingen die ik in de bak met haar kan doen?
Wie weer er wat leuks voor ons? Haha!

Groetjes Marijke

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:01

omdat ze dominant is moet jij zorgen dat je haar de baas bent. Probeer anders de freestyletraining van emiel voest. jaag het paard weg en blijf rustig staan. het paard hoort dan weer naar je toe te komen. Als hij komt beloon je hem en probeer je het wat vaker. ze word hij ook minder dominant.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:21

Het leiden door opstakels. Dus b.v. tussen balken door, over een zeil een matras enz. Je kunt dit zo gek maken als je paard aankan.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 22:35

Ik heb vanavond een en ander geprobeert. Ik heb de bak half afgezet met lint, zodat ik niet de hele bak door hoef te rennen om bij haar te komen. Toen heb ik haar weggejaagd en het duurde even voor ze bij me terug kwam, maar ze kwam wel uiteindelijk. Toen heb ik haar nog even met en zonder zweep los gelongeerd. En toen kon mevrouw ineens springen, want ze sprong zo over het lint heen. haha. Daarna nog wat met geoefend met halthouden en stil blijven staan. Daar heeft ze toch nog erge moeite meer, maar dat komt wel.

Hier wat foto's van vanavond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


doei

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:59

Mooi beesie
Ik ga meestal gewoon ene beetje friemelen aan Arzu.
Of bij arzu gaan zitten ofzo, vindt ze 9 van de 10x hartstikke leuk. Mischien ook maar eens proberen.
Ga gewoon in de half afgezette bak zitten in het midden, en kijken wat ze doet, denk aaan hele rustige dingen, zodat je zelf ook rustig wordt.
Mischien gaat ze een beetje dutten ofzo. Of gaat ze een beetje rond snuffelen, en aan jou snuffelen succes Haha!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:22

ER staat hier eentopic, over grondoefeningen, 'de oefeningen'heet het, geloof ik. Kijk daar maar eens op. Haha!

Li3FM3isj3

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:10

Parelli de seven games...
Leuk voor je paard en jou, en zo word je paard meer onderdanig
[wat klinkt dat vreselijk Haha! , ma kbdoel dat jij meer de dominante (alfa) merrie ben...]
Op http://www.parelli.com kan je info vinden of op de zoekmachine hier op bokt Lachen

Veel succes,
Mandy

eveliene
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:12

gebruik je fantasie je kan vanalles doen tussen pionnetjes door over balkjes heen lekker wandelen verzin maar wat leuks.