[LO] longeren met pessoa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:05

Haha als een paar het zat is. Dan wil die gewoon niet werken wat moet je dan doen z'n zin geven ofzo Verward Kramp z'n hals krijgt hij echt niet als je dat ding gewoon los hebt zitten.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:09

niet z'n zin geven, maar het leuk maken (als je een échte paarden gek bent natuurlijk). als hij los zit heeft hij waarschijnlijk geen zin (de teugel dan) en wat doe jij als je een ruk in je mond kan verwachten van een dood ding als je je hoofd dan even wil strekken om de kramp weg te laten 'vloeien'?? Ik zou het niet weten? wat is erger, kramp in je hals of een ruk in je mond. Jij mag kiezen!

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:14

Ja los op een manier dat hij gewoon z'n hoofd ontspannen heeft. Een paard kan ook ontspannen aan de teugel lopen! En hoezo zou hij dan z'n hoofd moeten strekken om de kramp weg te laten vloeien Verward Een paard krijgt geen kramp van een uurtje aan de teugel lopen.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:17

dat heb je hem zeker gevraagd????? Ik weet best dat een paard ontspannen aan de teugel kan lopen, maar het lijkt me niet echt aangenaam dat een uur lang te doen, ik weet niet of het dan nog ontspanning is!

Als jij kramp in je been (of ergens anders) hebt, moet je het even strekken of losschudden, dat moet een paard ook, maar dat kan niet als je vast zit

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:19

Als een paard echt pijn zou hebben, laat die dat gerust wel merken dmv protest.

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:20

Ow wat ben jij naief man!
Als een paard ontspannen aan de teugel loopt een uur lang krijgt hij geen kramp hoor. Als ik een uur rijd en ik rijd in de bak loopt dat paard bijna een uur aan de teugel. En dat is echt niet zielig hoor. Hij is da ook opgesloten komt hij wel omhoog dan komt hij mijn hand tegen, op een goede manier. Maar dat proberen ze zelden. Maja als jij dat ammel zielig vind leef maar lekker in je fantasiewereldje! Ik ga gewoon lekker verder met mijn dierenbeul praktijken Tong uitsteken

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:21

Stephanie100 schreef:
. En hoezo zou hij dan z'n hoofd moeten strekken om de kramp weg te laten vloeien Verward Een paard krijgt geen kramp van een uurtje aan de teugel lopen.


zorrie hoor maar mis ik iets??? Boos! ?ga jij s ff n uurtje in n niet zo natuurlijke houding lopen en dan niet ff je spieren strekken he om de kramp weg te laten vloeien !!!

ik ben nu bezig van engels naar western over te stappen
en moet mijn paard nu dus een andere nek/hoofd houding aanleren
ook dit moet je langzaam opbouwen en m af en toe ff de kans geven
(als HIJ dit dus aangeeft) om ff zijn spieren te strekken

laten we der voor de goede orde maar vanuit gaan dat jouw paard een topconditie heeft en rustig 2 uur aan de teugel kan lopen
maar wil je ons vertellen dat je echt je paard een uur lang aan de teugel laat lopen zonder tussen door te strekken ontspannen etc ?? dat je m dus echt een uur lang laat beulen ????
Laatst bijgewerkt door nickyu op 23-05-04 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:23

PROTEST IS NIET MOGENLIJK MET EEN DING WAT STRAK ZIT OF LOS ZIT ALS JE IN DE 'GOEDE' HOUDING LOOPT!!!! (maar ik smeer hem, terug naar mijn fantasiewereldje (die verdomt veel lijkt op deze wereld... met net zulke mensen.....die gelijk beginnen te gillen als iemand iets ander vind.....en er niet even over na willen denken....maar die moeten het lekker zelf weten....want ik heb nergens last van....):D

doei

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:26

Ja en als ik hem dan z'n zin geef om af en toe z'n hoofd te strekken als hij dat graag wil. Dan doet hij dat dalijk in een proef ook ofzo. En dan mag het weer niet. Lekker consequent ben je dan. Ik weet niks van westeren maar daar zie ik meestal geen paarden aan de teugel lopen. Maar met gewoon dressuur kan dat echt geen kwaad hoor. En zielig is het ook niet.
Ga maar eens op de domenicaanse republiek ofzo kijken hoe die paarden erbij lopen dat is pas zielig. Hehe wat een gemauw maar ik ga niet meer reageren vind het banketstaaf voor de topicstartster.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:26

nickyu schreef:
zorrie hoor maar mis ik iets??? Boos! ?ga jij s ff n uurtje in n niet zo natuurlijke houding lopen en dan niet ff je spieren strekken he om de kramp weg te laten vloeien !!!


Zorrie hoor Tong uitsteken
Maar Stephanie is ten eerste al geen paard, dus onze spieren en heel ons lopen is heel anders dan het paard, kun je niet echt met elkaar vergelijken.

En een pessoa tuigje is dus echt geen marteltuig, weet niet of jij wel eens met zo'n tuigje werkt, maar aan het bit zitten katrollen waar het touw doorheen gaat. En dan staat het touw dus niet vast (wat bij bijzets wat dat betreft wel het geval is Knipoog).
Verder ben ik van mening dat heel veel paarden die ik gelongeerd heb, heel ontspannen liepen met een pessoa. En aangezien ik voor een (internationale) springruiter heb gewerkt, die mij dan vertelde wat ik moest doen, altijd moest longeren met pessoa. Als het echt zo'n marteltuig was geweest als jij beweert, dan had ik het dan vast ook niet mogen gebruiken, aangezien hij er waarschijnlijk (wat zeg ik, wel zéker) meer verstand van jij van heeft Knipoog.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:27

en oja voor de duidelijkheid ik reed m engels hoog en nu moet tie dus
lang aan de teugel zoals met engelseproef aan de teugel de hals strekken

duncan: ik ga ff met je mee !

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:29

Duncan, vindt je niet dat je een beetje overdreven reageert? De meeste paarden mogen 23 uur per dag in de wei lopen, dan mogen ze zoveel strekken en losschudden als ze willen. Maar dat ene uurtje moeten ze gewoon werken en dan doe ik buiten mijn staprondjes niet aan losschudden (bij het rijden doe ik 3 keer stappen aan de lange teugel, aan het begin, midden en eind, dus die van mij kan zich genoeg "losschudden"). Ik vindt dat jij wel heleboel dingen zielig vindt voor paarden terwijl ik denk dat de meeste Nederlandse paarden het helemaal niet zo slecht hebben.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:32

of iemand springruiter is of niet, dat zecht helemaal nix over rekening houden met een paard, niet alle theorie klopt in de praktijk, hij zal bets ervaring hebben, maar ik snap niet waarom je een pessoa omhangt als het ding toch niets doet (krijg ik sterk de indruk als ik jullie reacties lees...)

jaja, ik weet niet van ophouden...

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:33

kim16 schreef:
Duncan, vindt je niet dat je een beetje overdreven reageert? De meeste paarden mogen 23 uur per dag in de wei lopen, dan mogen ze zoveel strekken en losschudden als ze willen. Maar dat ene uurtje moeten ze gewoon werken en dan doe ik buiten mijn staprondjes niet aan losschudden (bij het rijden doe ik 3 keer stappen aan de lange teugel, aan het begin, midden en eind, dus die van mij kan zich genoeg "losschudden"). Ik vindt dat jij wel heleboel dingen zielig vindt voor paarden terwijl ik denk dat de meeste Nederlandse paarden het helemaal niet zo slecht hebben.


maar het kan toch altijd beter?????? Misschien een beetje overdreven, maar ja, mijn mening he!

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:34

Sorry jij snapt het niet! Dat ding doet niks als het paard gewoon ontspant! Zodra het paard in verzet komt werkt het pessoa tuig in. Zodat hij z'n hoofd weer omlaag brengt. Snap je het?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:35

Citaat:
Ik weet best dat een paard ontspannen aan de teugel kan lopen,


Alleen een ontspannen paard zal aan de teugel gaan lopen.

Het aan de teugel lopen is iets wat ontstaat bij een rechtgericht ontspannen paard die de achterhand onderbrengt.

EEn western paard loopt wel degelijk aan de teugel alleen is dat contact niet te zien.
En dat is wat we willen in het western: een ontspannen, rechtgereicht paard met een goed achterhand gebruik aan een los teugeltje.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:36

Dat ding VRAAGT of hij met zijn hoofd naar beneden wil en de achterhand er goed onder wil houden. Het ruggebruik wordt zo gestimuleerd. Maar hou kun je er een mening over geven als je er zelf nog geen paarden mee aan het werk heb gezien. Want ik kan je vertellen echt alle paarden die ik ken reageren er super op. En het gaat echt ontspannen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:36

Idd, ik ga helemaal met kim16 mee. Zijn precies de woorden die ik wilde zeggen Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:37

Tinne"]
[quote="nickyu schreef:
zorrie hoor maar mis ik iets??? Boos! ?ga jij s ff n uurtje in n niet zo natuurlijke houding lopen en dan niet ff je spieren strekken he om de kramp weg te laten vloeien !!!


Zorrie hoor Tong uitsteken
Maar Stephanie is ten eerste al geen paard, dus onze spieren en heel ons lopen is heel anders dan het paard, kun je niet echt met elkaar vergelijken.

En een pessoa tuigje is dus echt geen marteltuig,).
[/quote]

spieren zijn spieren en die werken bij jou het zelfde als bij je paard!
nou zijn bepaalde spieren bij het ene dier anders ontwikkeld dan bij het volgende dier (mens paard hond vogel noem het maar op) maar spieren blijven spieren en die dingen werken t zelfde bij alle beestjes

heb ik dat gezegd dat ik de passoa een martelwerktuig vind????ik ben absoluut niet tegen de pasoa ! mits goed gebruikt maar een uur in de krul
zonder pauze zorrie hoor , en de rest .. en ik denk dat die springruiter t daar ook wel mee eens is , die liet tijdens t oefenen ook zeker te weten zijn paard af en toe ontspannen en ging ook niet een uur nonstop springen oid!!

dell_1
Berichten: 1962
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:38

Het niveau daalt weer! Lips are sealed

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:39

Duncan, paarden laten het echt wel weten als dat ding te zwaar inwerkt. Bij paarden met bv een slof zie je dat wel. Zo'n paard loopt dan wel in de krul maar helemaal niet ontspannen. Je ziet de foto's is dat een paard die gemarteld wordt? nee, dat is een ontspannen en correct lopend paard.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:40

Nickyu, er is een verschil tussen in de krul lopen en aan de teugel lopen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:40

Spieren hebben misschien wel dezelfde werking, die spannen aan en ontspannen. Maar paarden en mensen zijn qua bouw heel anders. Wij lopen immers op 2 benen, hoef niet uit te leggen dat paarden op 4 benen lopen neem ik aan? Tong uitsteken

En naar mijn mening wordt met de pessoa een paard niet in de krul getrokken, als je kijkt naar de paarden op de foto's op eerdere pagina's. Ziet het er daar in de krul getrokken uit? Nee..
Of misschien dat je niet weet wat in de krul getrokken is, dat kan natuurlijk ook. Daar begint het iig wel op te lijken.
Heb je de pessoa uberhaupt wel eens gebruikt?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:41

Stephanie100 schreef:
Het niveau daalt weer! Lips are sealed


Idd.. het zakt zowat door de zeebodem Knipoog

How low can someone go... Lips are sealed

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:44

Ik verdwijn dan ook maar naar de zeebodem, nu maar voorgoed Haha!