[LO]Hoe rustig aan de longe laten lopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gatelover

Berichten: 126
Geregistreerd: 05-12-01
Woonplaats: H.I. Ambacht

[LO]Hoe rustig aan de longe laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 21:15

Mijn bijrijdpony kan niet op een normale manier aan de longe lopen. Als ik haar ga longeren en de longeerzweep erbij pak, begint ze rondjes te draven, zonder ook maar ergens op te letten . Met stemgeluid krijg ik haar niet terug. Het enige wat helpt is de longeerzweep neer te leggen en te stoppen met longeren.
Hoe kan ik dit oplossen? Ze is dus duidelijk gewoon een beetje bang voor de zweep, en heeft denk ik nooit goed geleerd om gelongeerd te worden.
Verward

sara_pepper

Berichten: 30
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:45

laat haar eerst eens goed wennen aan de zweep, desnoods met plastik zakken, laat haar eerst maar eerst schrikken, niet expres, laat haar zelf het onderzoeken, als ze eenmaal respect krijgt voor de zweep kan je langzaam aan het proberen, dit kan soms 3 keer oefenen zijn of vaker. Lachen

Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:25

Eerst gewoon met (opgerolde) longeerzweep longeren, dat wil zeggen: Het touw van de zweep zeg maar om de zweep gedraait laten, dan lijkt hij al een stuk minder zwieperig en griezelig voor je pony. Als ze dat gewend is steeds iets meer laten uitrollen, en kan ene paar weken duren, of misshcien wel een paar dagen, maar dna is ze er zo aan gewend. Verder zelf opletten dan je duidleijk op 1 plek blijft staan, en rustig blijft, dat proberen uit te stralen naar je pony. Veel succes!