Zweig schreef:Hé Nobby, gave bak echt heel mooi. Maar RVS heeft een hoger soortelijk gewicht dan gewoon staal, daardoor is je wagen zwaarder, als je dikker metaal gaat gebruken wordt ie wel ietsje steviger maar zul je hem alsnog kromrijden, beter kun je dan dikkere profielen gaan gebruiken, dan kun je hem ook weer lichter bouwen zonder dat je aan stevigte verliest. hij zal zelfs stijver worden. Als je een hindernis met een wiel raakt en je hebt een beetje gang, dan zul je alleen bij hoge uitzondering je as niet krom rijden, als het gewicht van de wagen hoger wordt, dan heeft de wagen zelfs meer telijden, denk aan massa is traag van natuurkunde. Een wagen met grotere profielen die licht gebouwd is zal dus uiteindelijk het langste heel blijven. Dit zal alleen niet zo mooi uitzien, die van jou vindt ik namelijk wel heel erg mooi, wie weet ooit een keer ook zoiets.
Wat een onderbouwing zeg, super!
Het klinkt allemaal heel logisch, echter natuurkunde is niet mijn sterkste vak.
De keus voor deze wagen is mede bepaald door diegene die mij traint.
Hij heeft exact dezelfde wagen, al 3 jaar, en hij beleert paarden.
Zijn wagen loopt 5 uur per dag, terwijl een gemiddelde marathonwagen maar 5 uur per week rijdt.
Hij en ik zijn dus overtuigt van de kwaliteit van de wagen. Vandaar.
Nobby