[AR] Nieuwe wagen van Nobby

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:42

Zweig schreef:
Hé Nobby, gave bak echt heel mooi. Maar RVS heeft een hoger soortelijk gewicht dan gewoon staal, daardoor is je wagen zwaarder, als je dikker metaal gaat gebruken wordt ie wel ietsje steviger maar zul je hem alsnog kromrijden, beter kun je dan dikkere profielen gaan gebruiken, dan kun je hem ook weer lichter bouwen zonder dat je aan stevigte verliest. hij zal zelfs stijver worden. Als je een hindernis met een wiel raakt en je hebt een beetje gang, dan zul je alleen bij hoge uitzondering je as niet krom rijden, als het gewicht van de wagen hoger wordt, dan heeft de wagen zelfs meer telijden, denk aan massa is traag van natuurkunde. Een wagen met grotere profielen die licht gebouwd is zal dus uiteindelijk het langste heel blijven. Dit zal alleen niet zo mooi uitzien, die van jou vindt ik namelijk wel heel erg mooi, wie weet ooit een keer ook zoiets.


Wat een onderbouwing zeg, super!
Het klinkt allemaal heel logisch, echter natuurkunde is niet mijn sterkste vak.
De keus voor deze wagen is mede bepaald door diegene die mij traint.
Hij heeft exact dezelfde wagen, al 3 jaar, en hij beleert paarden.
Zijn wagen loopt 5 uur per dag, terwijl een gemiddelde marathonwagen maar 5 uur per week rijdt.
Hij en ik zijn dus overtuigt van de kwaliteit van de wagen. Vandaar.

Nobby

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:45

Sjonniej schreef:
Mooie wagen Nobby!
Slimme zet, al die jury's kijken nu naar je kar ipv. je paarden Tong uitsteken Nee gekheid, maar hij ziet er echt goed uit hoor!
Heel veel succes ermee, hopen dat deze wagen het geweld van jou wel aankan Knipoog Anders moeten ze een speciale Nobby-kar gaan maken Knipoog

Liberty: 100 kg ook goed Bloos



Hahahahahaha, Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Dat is helemaal niet erg Sjonniej, laat ze maar lekker alleen naar die koets kijken.
Volgende week heb ik een dressuurwedstrijd, en ik heb momenteel een probleem met mijn span.
Dan is dat probleem voorlopig weer even opgelost.

Weegt jou koets maar 100kg??????????????????????????

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:49

Mooie wagen hoor . Wij gaan binnekort ook kijken voor een marathon wagen, en dan word het ook zo een soort. Maar wij nemen en waarschijnlijk ook noggewoon luchtbanden bij. Ik rij namelijk vaak met de wagen gewoon over styraat. En dan vind ik die luchbandjes wat makkelijk. En dan nog een extra set wedstrijd wielen. Kunnen ze namelijk overgezet worden. Maar veel plezier met je wagen hoor :J.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 13:39

Nobby schreef:

Weegt jou koets maar 100kg??????????????????????????


Ja, en waarschijnlijk nog iets minder Bloos

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 16:04

Mooie wagen!!!

Wij zijn bezig met het zoeken van een nieuwe wagen. Wat een hel.
Onze v/d Wal is te zwaar over enkelspan (eigenlijk tandem) maar moet zeggen dat ik ondertussen door de bomen het bos niet meer kan zien, zoveel nieuwe rijtuigbouwers zijn er bij gekomen.
We willen absoluut geen luchtbanden en de meeste zijn op luchtbanden en krijgen een langere levertijd met rubber.

Veel succes met de nieuwe wagen.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:47

Haffielover:
Ik heb er luchtbanden bij gekregen. Over straat met dit hard beslag vindt ik nog meevallen qua comfort. Je merkt het verschil tussen hard en zacht goed op een hobbelig terrein.

Zahlina:
Neem de luchtbanden er gewoon bij. Dan heb je de wagen en bestel je de luchtbanden als optie.
Ik vindt het toch wel prettig om zowel lucht als harde banden te hebben.
Qua dressuur staat het chiquer zoals afgebeeld op de foto.
Een indoormarathon of een marathon op zwaar terrein, ga ik op luchtbanden rijden, anders harde banden.

Nobby

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 22:11

Nou Nobby, luchtbanden zijn ook mooi met dressuur hoor *LOL*

Ik heb alleen maar luchtbanden, heb die andere nog niet nodig Haha!

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:10

liberty schreef:
Nou Nobby, luchtbanden zijn ook mooi met dressuur hoor *LOL*

Ik heb alleen maar luchtbanden, heb die andere nog niet nodig Haha!


Klopt, heb je helemaal gelijk in Liberty.
Echter de wielen van harde banden zijn groter, ok het is maar een paar centimeter, optisch is het veel meer.
Daarom vindt ik dat chiquer. Maar verder maakt het niet uit, zolang ze maar schoon zijn.

Het is meer een persoonlijke smaak.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 23:11

Idd, mee eens, ieder zijn smaak, vind harde banden ook wel okee, maar ja, deze zaten erbij, andere aanschaffen kan altijd nog Haha!

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:13

Ik heb het geluk dat ik de luchtbanden erbij kreeg, nouja krijgen, in plaats van €650,- heb ik er €150,- voor moeten betalen.
Als dat niet zo was gegaan, dan had ik gezegd, doe maar afleveren met luchtbanden.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 23:19

Dat scheelt wel wat Nobby Haha! Goed idee om het dan wel te doen. Hoe heb je enkelspan? met onafhankelijke burry?

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:27

Ja, onafhankelijke burry.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 23:36

Ah, want diegene die hier lest heeft er zo'n vaste aan zitten, die vind ik dus niet zo. Die zit vast waar eigenlijk de 2span boom hoort..