[Vd] Te jong of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:21

jap, ik nock, heb geen zin meer in oneindige discussies. Die toch niet helpen!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:21

he, je bent maar 5 jaar ouder btw!!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:21

Nee jij werkt jezelf in de nesten Lachen

Als jij nu gewoon wijselijk je vinger van het bord afhaald en alles gaat terug lezen wat jij allemaal hebt gezegt kom je er wel achter Haha!

Veel diploma's en ervaring noem het allemaal maar op wat je verder zij.. Dan weet je het antwoord op je eigen vraag toch ook wel, of niet...

Maar ja, veel plezier nog met je wereld ervaring..

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:21

DANIenVLIEG schreef:
oke nou wil ik me er ook even mee bemoeien, sorry.
ik lees dat jij hartstikke veel ervaring hebt, helemaal toppie.
maar als je dan zoveel ervaring hebt, waarom begin je dan al zo vroeg met je pony??
waarom wandel je niet alleen met hem..
waar moet je in godsnaam VD met hem gaan doen??
Dit is SLECHT voor een pony van 1 1/2 jaar.
en ja je pony is nog lief, vind e het gek, hij is pas 1 1/2.
ik denk dat jij met een groot probleem zit als hij straks 3 is, want dan ziet ie jou als opgroeimaatje, en dan is ie echt niet meer zo lief..
dus zet hem lekker in de wei..
en als je zo superveel ervaring hebt weet je ook dat paarden een onwijze achterstand krijgen als ze vanaf zo jong alleen staan..
en als je dat niet weet, dan heb jij niet veel geleerd in die tijd dat je paarden hebt ingereden enzo..

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 23:23

Weten jullie wat zoek het maar uit zonder mij. Kan tegen kritiek maar ben hier niet om afgezeken te worden en heb nooit gezegd dat ik alles weet, want dat weet ik nog lang niet en dat ik ook geen geheim. Veel plezier verder.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:23

karoliena schreef:
Sorry hoor maar in het wild leven ze vanaf dat ze bij de moeder weg zijn ook een tijdje alleen totdat ze bij andere hengsten zijn.
Ik vind het een beetje arogant om te gaan vertellen wat ik allemaal gedaan heb, want dat vind ik namelijk niet belangrijk. Maar als je het graag wilt weten vertel ik je wel wat, wel dus tegen mijn principes in niet dat je straks gaat zeggen dat ik arogant ben. Heb een flink aantal diploma's wat betreft de paarden. Heb op hengstenhouderijen, manege, fokstallen, enz gewerkt en stage gelopen. Heb zelf les gegeven op een manege. Geef prive les op Z niveau met goede resultaten. Heb helaas door een ongeluk sinds twee jaar niet meer zelf paarden kunnen inrijden. Voor die tijd wel. Ik men en maak paarden tuigmak en beleer ze voor de wagen. Verder heb ik jarenlang hetzelfde gedaan als jij nu doet wat op jouw site vermeld staat. Heb profesioneel paarden keuringsklaar gemaakt van verscillende rassen inclusief arabieren. Heb jaren lang paarden voorgebracht op keuringen met succes. Ben een aantal jaren groom geweest. Genoeg of niet.

Nog niet op keuring geweest ivm vervoer en stamboekopname. Ouders hebben goede papieren en hij heeft een hele goede bouw. Komen van het stamboek namelijk aan huis.


17 jaar en dan dit allemaal al kunnen.............. hmmmm natural talent

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:25

pff ik wou dat ik dat kon Haha! Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:26

Nagelbijten / Gniffelen Ik ook, maar ja..
Laatst bijgewerkt door pearl_tje op 10-06-04 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:26

heeh NEMO!! Tong uitsteken

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:27

nope al veranderd beetje off topic maar kon het niet laten Nagelbijten / Gniffelen
Anders een moddy op mijn dak Haha!

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 23:30

Lezen kunnen jullie ook niet ben namelijk geen 17. Nou ik wil iedereen bedanken voor hun reacties

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:32

Nope 20, ik kan lezen..... Tong uitsteken

Maar als je nu gewoon dit achter je laat en verder lekker gaat bokken, is alles oke..

maar je hebt eenmaal dingen gezegt en die staan vast.. Maar ach iedereen maakt fouten..

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:33

karoliena schreef:
Lezen kunnen jullie ook niet ben namelijk geen 17. Nou ik wil iedereen bedanken voor hun reacties


he, ben ik dan 12?? over lezen gesproke WHAHA Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:34

Nope jij bent 14 Nagelbijten / Gniffelen

Wah ik kan alweer lezen...

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:35

jij wel, bofkont!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:37

Thanks ben echt een bofkont..

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:54

karoliena schreef:
Ik heb op heel wat grote en kleine paardenbedrijven gewerkt en heb nog nooit hengsten gezien die de hele dag naar buiten mogen met een vriendje. Dus ik hoop dat dit onderwerp nou afgesloten is en het alleen nog maar over VD gaat.


Je wilt het afsluiten dit onderwerp alleen wil ik wel even op het bovenstaande reageren. Ik kan je op een briefje geven dat hengsten echt wel (de hele dag) naar buiten mogen met een vriendje. De mijne bijvoorbeeld. 24 uur per dag met wel 5 vriendjes zelfs.

Heb je nou echt een geitje d'r bij staan of zei je dat inderdaad alleen maar om er van af te zijn? Mijn vragen daarover heb je waarschijnlijk gemist.

Verder is het alleen allemaal goed bedoeld advies en moet je helemaal zelf weten wat je er mee doet. Ik snap dat het niet meer over je vraag ivm VD gaat maar een (jong) paardje alleen zetten roept gewoon reacties op.

Succes met je veulen

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:35

Zet dat beestje asjeblieft bij andere paarden en laat hem paard worden.

De shet van mijn zusje *was ook hengst* heeft het eerste jaar ook alleen gestaan -> de grootste fout ooit gemaakt. Boos! Je zag dat beest wegkwijnen in de wei. Ik heb toen mijn shet erbij gekocht *ook hengst* en nog nooit een pony zo zien opknappen.

Mijn shet is tot 3 jaar hengst geweest en heeft al die 3 jaar bij een ander pony ingestaan. Die van mijn zusje was toen ruin. Dus het kan wel een hengst bij een ander!!!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:38

Het lijkt me duidelijk dat deze discussie nergens toe leidt.
Na 6 pagina's is alles wel gezegd, iedereen valt in herhalingen. De vraag van de topicstarter is herhaaldelijk beantwoord. Vandaar nu een slotje.