[LO] altijd een zweep??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:20

ik gebruik nooit een zweep, dan gaat mijn pony erg lopen rennen.
als ik hem longeer met mijn stem, dan is zijn aandacht 100% op mij gericht en luisterd hij ook veel beter naar wat ik van hem vraag..

het ligt er gewoon aan hoe je paard overweg gaat met een zweep, mijn pony is er bang voor, dat was hij al toen we hem kochten. Hij is er nu al aan gewend enz. maar het is gewoon een 'iets' van mijn pony dat hij minder luisterd met zweep.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:50

Ik gebruik er nooit eentje, Cherrie luisterd heel erg goed naar mijn stem.
Als ik 'LET OP!' roep gaan die oortjes naar voren. En als ik dan aangeef dat ze bijvoorbeeld moet gaan draven doet ze dat ook gelijk. Eigenlijk heb ik nog nooit een zweep gebruikt bij haar.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:33

Ik gebruik de longeerzweep om het binnenachterbeen wat meer te activeren. Dus ja, ik longeer eigenlijk altijd met zweep.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:01

Ik heb altijd een zweep in m'n hand. Of ik 'm ook altijd gebruik is weer wat anders.
Paarden die maf gaan doen als ik een zweep in m'n hand heb wennen er maar aan.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:19

De eerste keer dat ik een paard longeer heb ik wel een zweep klaarliggen, maar zo snel het kan gaat die zweep weg. Ik longeer Baduh zonder zweep en zonder lijn. Gewoon "bloot", en het grappige is dat Baduh toch echt prachtig loopt, rara hoe kan dat.... Knipoog