[NH] even opscheppen ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

[NH] even opscheppen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 13:24

Gistermiddag stond hier opeens een gemeente ambtenaar aan de deur om te kijken hoe ver we waren met het bouwen van de stal. Hij liep even mee naar achter en was overduidelijk onder de indruk van onze grote Shire die rustig uit zijn ruif stond te eten.
Na mijn paard eens goed bekeken te hebben, kijkt hij naar mij en vraagt op twijfelende toon. Zeker het paard van je man?
Nee, mijn paard! Hij begint een beetje te lachen en wil niet geloven dat ik dat paard "aan kan". Zijn zwager had ook een groot paard, kleiner dan deze, en daar had je al een sterke kerel voor nodig om hem opzij te krijgen.
Dus ik zeg dat dat helemaal geen probleem is. Hij gelooft me niet Boos!
Ik stap de stal in, ga op zowat een meter afstand van Joseph staan, maak met mijn vingertoppen een vage, duwende beweging richting Josephs kont en vraag vriendelijk "ga's om?".
Joseph stapt direkt met een grote pas bijna 45 graden opzij met z'n achterkant. En die man stond me verbluft te kijken !
Soms vind ik nh zooooo leuk Schijnheilig

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:44

Haha ja leuk he...

Ik had wel eens gehad was ik aan het rijden zonder zadel met touwhalster, kwamen en van die K*t dames voorbij, met een zweep achter op de fiets en dan hoor ik ze zeggen:''Das echt gevaarlijk zo rijden als die schrikt ligt ze eraf.En dan bellen ze.. Het leukste is om dan te zeggen ''Maar ze schrikt niet'' hahah dan worden ze rood en fietsen ze snel door ~~}>

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 20:49

Ieder paard wilt nog wel eens schrikken, maar het is idd erg leuk als mensen iets verwachten wat totaal niet klopt. Zien ze ook gelijk eens dat het ook op een vriendelijke manier kan.

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 22:09

hihi leuk zeg Knipoog van ben je ineens een stuk zelfverzekerder he Tong uitsteken

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 00:01

Wat kinderachtig om dan te gaan bellen! En nog gevaarlijk ook, stelletje tuthola's Boos!

Maar ik verbaas me nog regelmatig om het onbenul van sommige mensen. Ze hoeven nog niet eens paardenkennis te hebben, maar een beetje gezond verstand is toch niet te veel gevraagd???

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 00:27

Tja, kwam vanochtend nog zo'n muts tegen; cap is niet nodig op een brave pony die ze absoluut niet onder controle had Gelukkig liep Ascot er koelbloedig langsop, was gelijk even goed voorbeeld Haha!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 00:38

Wat ik altijd zo leuk vond toen we nog bij een manege stonden, was als er allemaal meiden voorbij kwamen rukkend en trekkend aan hun ponietjes. Met de hand natuurlijk vlak onder het bit, want anders zou de pony wel eens kunnen ontsnappen. Dus zo'n beestje moest je stevig vasthouden!
En dan kwam ik lang, met een lang slap touw en een paard van 1.85 wat me rustig volgde.
Om dan die gezichten te zien Haha!

Ik vroeg me wel eens af of ze nu echt verwachtten die pony met 1 hand in bedwang te kunnen houden wanneer die zou besluiten te "ontsnappen" ....

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 00:45

Was laatst buiten aan het rijden op mijn halster en één teugel. Kom ik een meneer tegen (reed met slof) die vraagt "Goh rijd je altijd zo met halster?" ...eehhmm ja, rijd u altijd met slof? Haha!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:37

Ja dat is idd lol.

Citaat:
Feufollet
Geplaatst: 28-03-04 00:38 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Wat ik altijd zo leuk vond toen we nog bij een manege stonden, was als er allemaal meiden voorbij kwamen rukkend en trekkend aan hun ponietjes. Met de hand natuurlijk vlak onder het bit, want anders zou de pony wel eens kunnen ontsnappen. Dus zo'n beestje moest je stevig vasthouden!



Dat doen manege kindjes altijd. Als een pony besluit te ontsnappen kun je er toch niets aan houden. Het is meestal zo hoe losser je een pony/paard vasthoud hoe rustiger die wordt.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:48

hoe herkenbaar Haha!
moet je nagaan wat voor bekijks je hebt als je met een heel groepje met touwhalster rijd... "zo dat zijn wel brave paardjes", dan heb ik altijd heel erg de neiging om te roepen dat je er echt wel wat voor moet doen.
"ja, als mijn paard zo rustig en braaf was, zou ik ook zonder slofteugel, met halster rijden"
Mensen denken toch altijd dat dit soort dingen gewoon in het karakter van je paard zitten, ipv dat je het zelf gedaan hebt Boos!

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 12:52

Haha! ja, en dan zeggen ze, nou, dat kan bij mijn paard niet hooooor.
heeel herkenbaar. Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 14:07

haha, gaaf joh, daar mag je vaker over opscheppen Haha!
leuk om dan ook de gezichten van mensen te zien, haha
heb ook veel van die dingen meegemaakt, kan er nu alleen ff geen leuke verzinnen,
als ik er nog op kom dan zet ik hem hierneer

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 15:50

nou bij die van mij kan het niet. hahaha. nee zonder dollen in het weiland kan het wel, maar op de weg wil ze nog weleens ouwehoeren. en met een hoofdstel heb ik dna al weinig te zeggen, maar vind het wel super dat sommige van jullie het wel kunnen.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:20

Ja idd dola, goh wat een braaf paard! Ja leuk he, daar heb ik anderhalf jaar aan gewerkt dus dat mag dan ook wel... Ze gaan er idd vanuit dat iedereen die met halster rijd gewoon een heel mak paard heeft van karakter. Ja nu wel denk ik dan altijd.

hetze4lfde als als je foto plaatst en zoals bij de reactie van alikesfalme (niet persoonlijk hoor *LOL*. "Dat kan bij die van mij niet".. Tuurlijk wel, als je der zou trainen, grondwerk doen, gedegen voorbereiding dan kan dat ook hoor maar je moet er wel ff tijd (en misschien geld) in steken.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:39

sanne83 schreef:
hoe herkenbaar Haha!
"zo dat zijn wel brave paardjes", dan heb ik altijd heel erg de neiging om te roepen dat je er echt wel wat voor moet doen.
"ja, als mijn paard zo rustig en braaf was, zou ik ook zonder slofteugel, met halster rijden"
Mensen denken toch altijd dat dit soort dingen gewoon in het karakter van je paard zitten, ipv dat je het zelf gedaan hebt Boos!

Dit is idd wat ik ook vaak hoor, als ik met mijn tank op een halstertje langs kom kaggelen. Mensen beseffen niet dat het voor elke combinatie mogelijk is. en dat er een hele lange training aan vooraf gaat.
Kwam gister een man tegen: goh helemaal geen bit in? Dan kan je ook niet sturen zeker Verward . Dat was een man die 40 jaar in de paarden had gezeten, dus ik braaf de werking van het touwhalster uitgelegd en gedemonstreerd Knipoog
feuoffolet: echt super verhaal. mag je best over opscheppen *LOL*

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 19:52

whaha...

als je zo lekker langs de weg loopt met je pony, beginnen sommige meteen e zeuren: goh, moet je er niet op??
das ook zoiets iritants!
maar wel grappig

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:32

hahahha koel verhaal.. en herkenbaar..

ik heb t vaak als ik mijn pony op of aftuig dan staat hij bijna altijd los en zeg ik blijf...
en allemaal zeggen ze kijk nou die pony is LIEF...
nee dat is het niet!!! ik heb hem dat gewoon geleerd met veel geduld *LOL*

*zucht* sommige mensen hoelang ze ook in t vak zitten snappen t gewoon soms niet Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:12

Dat is het standaard antwoord ja 'ja maaar' beginnen ze dan mee, 'jij hebt zo'n braaf paard'. Owja?? Cool
Sommige mensen die ik tegenkom vragen ernaar, sommige rijden voorbij en dan hoor je ze proesten achter je rug om... beetje zielig, en dan zelf met een hulpteugel rijden Verward

Een halster is gek, je teugels niet aannemen als je gaat draven is gek, maar een cap opzetten ook Haha!

Ach mensen, Like I care.

Maaruh, ik vond het een goede actie van je met je Shire

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:01

haha nou bij die van mij kan alles al ga ik 8terstevoren op dr kont zitten loopt ze nog rustig door.
laats reed ik met haar naar het park achter onze stal en dan moet je over een viaduct.. nix aan de hand
maar de terugweg liep ik daar ook weer en ik had mn ma aan de telefoon ik zei mam ik moet ophangen er komt een vrachtwagen aan..

ik dacht s h i t ik liep middenop dat viaduct daar onder liep een hele drukke rijksweg.
dus die vrachtwagen bleef achter me rijden maar ja hij kan me beter voorbij gaa dus ik liet merken dat hij er voorbij kon.
ik zat hem zelf te knijpen omdat het onder me zo druk was.
nou die vrachtwagen rijd langs me en zn remmen ontluchten psss
mijn paard liep rustig door..... alsof er nix aan de hand was..

haha en de auto die achter die vrachtwagen reed die stopte naast me en hij zei "zoo ik heb nog NOOIT zo'n braaf paardje gezien"
nou maar dan voel je je echt trots en ben je echt MEGA blij met je paardje....

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:42

owja, de mensen vinden deze paarden dan altijd makkelijk he,
nou echt wel, haha

paardje van mn moeder was vroeger echt erg, ok hij is nooit gevaarlijk geweest ofzo met opzet maar je kon hem alleen rijden met slof en hackemore,
ik schaam me diep maar ik ben dr eerlijk over, en ja dan kan je wat verachten van je paard he,
ongeluk gehad, bijna mn nek gebroken, okey daar leer je van en zo kwamen we bij NH omdat we door kregen dat we geen communicatie hadden met ons paard
en nu hoor je de mensen roepen, ow maar dat paard is zo makkelijk,
ja joh, droom verder,
(sommige mensen schijnen het ook mishandeling te vinden he, als je met zo'n touwtje rijdt Clown)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:17

Tsja....Je kan paarden naar je laten luisteren. Je kan ook over je heen laten lopen. Bij jou is duidelijk het eerste het geval!

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 18:30

Daar baal ik ook wel eens van, die mensen die altijd lopen te roepen van: ja, maar jij hebt een braaf paard! Als mijn paard ook zo braaf was....
En je krijgt ze echt niet aan het verstand dat Joseph niet netjes op een armgebaar van mij loopt naar waar ik hem wil hebben omdat ik daar 3 jaar intensief mee aan het oefenen geweest ben. Nee, mijn paard is braaf en die doet dat wel even uit zichzelf. Hun paard dat is andere koek! Hun paard is lastig, eigenwijs, te temperamentvol, snapt niks, etc.

Soms weet ik niet meer wat ik er van moet denken <zucht>
Is dat nu een totale onderwaardering van al die uren die ik aan mijn paard besteed heb met oefenen, of een gigantisch compliment aan de intelligentie en gevoeligheid van mijn paard wat het blijkbaar zomaar allemaal eventjes doet???
Lachen

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:25

zou ook graag de tijd hebben om mijn pony wat meer vd en nh bij te brengen maar ik werk woon op mezelf heb een vriend enzo (soms wou ik dat ik weer op school zat toen had ik de tijd)
ze kan nu als wel voetjes geven als ik er naar wijs en zeg "voet" en dat heeft ongeveer 2 dagen geduurt dus leren kan ze wel alleen ik heb het geduld niet Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:19

haha, ja, wat zijn de paarden van anderen toch lastig he,
maar als je dan met hun paarden aan het werk gaat en het gaat goed dan krijg je stank voor dank, wordt je achteraf voor van alles uitgemaakt, haha echt vage mensen zijn er hoor,
dus gewoon lekker met je eigen beestje bezig zijn, daar heb je veel meer aan en krijg je het meeste voor terug, en als ze wat willen leren dan stuur je ze naar iemand anders of ze betalen er maar voor, haha
je gaat toch niet dingen voor jan ... staan vertellen als ze je woorden toch verdraaien en dr verder niks mee doen Clown

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 16:05

Goede actie Feufollet Haha!
Ik hoor ook wel eens via via dat ik mijn paardje mishandel, dat ik hem bedreig en sla met een hele rare zweep Verward Terwijl ik met NH bezig was en die rare zweep een carrotstik was Tong uitsteken