[LO] omkeren aan de longe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:40

nou dat heeft mijn pony ook ik let dan altijd extra goed op zie ik dat ze zich wil omdraie meteen naaar achter lopen en met de zweep een beetje naar achter(niet slaan!!!)helpt meestal wel bij mijn pony...

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:47

hai! hartstikke bedankt voor al jullie reacties!
het klopt wel, ik denk dat ik gewoon te ver naar voren loop..
morgen (of overmorgen) als ik weer naar piaffe ga, ga ik het weer eens uitproberen, en dan probeer ik wat meer 'achter' 'm te blijven..

Ludmilla

Berichten: 118
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 08:28

Mijn paard draaide ook altijd om op rechts want dat was haar moeilijke hand maar toen ik juist de zweep weg deed en haar met mn lichaamstaal ging "sturen" ging t veel beter en ging ze ook ontspannen.

Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:41

Wat iedereen zegt, sluit ik me bij aan. Achter blijven, daarmee dus achter het oog wel te verstaan want dan ben je het drijvende object voor het paard. Goed voorwaarts houden en zodra hij ook maar even aand8 ergens anders op richt, even aanroepen (hoevaak ik mezelf wel niet erop betrapt heb dat ik serieus tegen mijn paard zei: Halow, hiero!) Zodat hij zijn aandaacht weer op jou richt en bij jou houd.
Wat ik nog wel even extra wou zeggen: Je zei geloof ikd at hij bij de hoek omdraait, en het dat kan bij paardjes die soms nog wel eens wat uitproberen of omdraaien echt supermoeilijk zijn dus, longeren in een bak met een hoek. Dus zou ik aanraden om met gewoon, simpel politiedraad (rood-wit) een volte uit te zetten, dus gewoon een rondje Lachen Draad kun je verbinden aan de bakrand, en aan bijvoorbeeld staanders ofzoiets. Wel goed vastbinden want als het teveel gaat wapperen in de wind schrikt je paard, en ben je nog verder van huis.