[AR] Mendurance, wie doet nog meer mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:20

Nouvel:
Thuis trainen dmv.

*Zwaarder terrein als in Kootwijkerbroek en dan dezelfde afstand.
*Even zwaar, lichter terrein als daar en dan een langere afstand.
*Intervaltrainingen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:11

Wat ik bedoelde te zeggen is dat je bij dit soort wedstrijden nou eenmaal mensen vind die last hebben van haantjesgedrag... ook in de endurance onder het zadel zijn die er helaas. die moeten winnen, of hun paard dat nou makkelijk afgaat of niet. Vanaf de bok is het makkelijker om te negeren hoe je paard in de wedstrijd staat.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:30

Hoezo zou het dan makkelijker zijn om je paard te negeren?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:53

Omdat je er ten eerst gewoon verder vanaf zit, en ten tweede zelf niet zo hard aan het werk bent. Als je zelf met zweet op je rug en zere knieen al een uur aan het lichtrijden bent is het sneller te realiseren dat je paard misschien ook nu wel moe word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:13

Ik vind het een heel erg leuk initiatief, maar ik denk wel dat zo'n try-out een goed idee is, zodat de organisatie ook meer ervaring ermee krijgt, en tegen bepaalde punten lopen, dat ze merken dat dat niet goed gaat, of dat ze daar aan moeten aanpassen. Ik ken dat gebied een beetje, en ik vind het een erg zwaar gebied, zeker met wat ik gewend ben, is dat gewoon mega-zwaar. Ik denk dan ook dat het realistisch is, dat er mensen zijn, die het zullen onderschatten en hun paard overnemen, want zoals eerder opgemerkt, dat terrein is gewoon niet te vergelijken met waar de meeste mensen rijden. Daarnaast ook de onervarendheid, als je erachter zit, houd je het langer vol dan als je erop zit. Omdat je dan zelf ook actiever moet werken.

Ben wel erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, en of het doorgezet kan worden Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:38

ArwenLune schreef:
Omdat je er ten eerst gewoon verder vanaf zit, en ten tweede zelf niet zo hard aan het werk bent. Als je zelf met zweet op je rug en zere knieen al een uur aan het lichtrijden bent is het sneller te realiseren dat je paard misschien ook nu wel moe word.

Doordat je er verder vanaf zit lijkt het me juist een voordeel: Je kan aan het hele paardenlichaam zien hoe het zich gedraagt en of het goed gaat.
De conditie van je paard is nooit hetzelfde als jou conditie. Als jij 3 uur over de straat gaat draven, ben jij wel moe maar je paard nog niet!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:48

Ik denk dat wanneer je op je paard zit je het voordeel hebt direct in contact te staan met je paard. Je voelt zijn ademhaling, je voelt of hij nog rad loopt of net dat ikkeltjepikkeltje minder, alles voel je hoe dan ook gewoon veel duidelijker. Dat is gewoonweg zo.

Endurance is een sport waarin jij en je paard geacht worden naar elkaar te luisteren, elkaar er doorheen te slepen en op elkaar te kunnen bouwen. Nu zeg ik helemaal niet dat dat niet kan in Mendurance. Integendeel ik geloof best dat je op een andere manier hetzelfde kunt doen. Maar het belang is dat je samen toewerkt naar een zo gelijkmatige conditie.

En als jij van vermoeidheid in elkaar zakt is het juist je paard die je er doorheen sleept. Anders om ook. Maar dat is lastig uit te leggen als je zelf geen endurance rijdt.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:24

Mensen die denken dat doe ik wel effe vallen bij de P/A al uit. Zag je ook in Wittelte 2 jaar geleden. Zoiets moet ergens beginnen. Ik vind het super dat zoiets wordt georganiseert. Het is de eerste keer dus ze zullen achteraf heus wel kijken van dit of dat moeten we de volgende keer anders doen. Ik kan me voorstellen dat als ze genoeg geluiden horen dat enkel en dubbel appart beoordeeld moeten worden komt dat best goed.

Een enkeling hebben al endurance ervaring maar ik denk het grootste gedeelte niet. Die hebben die dag dan wel een heel mooi leermoment!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:45

ik ga het steeds leuker vinden... maar mijn kar is nog niet af.... enne ik vind persoonlijk dat ik niet goed genoeg kan rijden om met gracia mee te doen.... volgend jaar mischien....