[AR]Hoevaak mennen jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

[AR]Hoevaak mennen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 13:44

Hoevaak mennen jullie in de week?
Wat doen jullie dan zoal, bos/buitenrit, dressuuroefeningen, kegeltjes rijden?

Ik wil vanaf aankomende week serieus weer gaan mennen Haha! , ben nog niet verder gekomen dan lange teugelen in het bos Bloos

Ik wil er naar streven om toch te proberen 3 keer per week te gaan rijden ......ik weet nog niet of het haalbaar is Verward
Laatst bijgewerkt door jacqueline op 19-04-04 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:18

Je moet nog ff [AR] voor je titel zetten Lachen.

Ik heb heel lang niet gement. Meestal is het wat dresuurwerk(als ik daar plek voor heb, dat heb ik op het moment bij mij thuis nog niet) of buitenritjes langs de weg.

Op het moment staat de enige pony die ik voor de kar heb er bijna iedere dag heel eventjes voor. Tess van Yaar ben ik aan het beleren en heeft er zaterdag voor het eerst voor gestaan. Die gaat komende 2 weken bijna iedere dag er eventjes voor, al is het maar 10 minuutjes. Over 2 weken gaat ze weer naar huis en moet ze er met goed vertrouwen er voor staan.

Normaal is bij mij mennen waneer ik iemand heb om mee te gaan, het knap weer is en ik er zin in heb(mits ik een pony er voor heb, dat heb ik zelf op het moment nl niet, heb er nu wel 2 staan die beleerd worden).

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:22

Ik men alleen voor de recreatie, het kan 2 keer in de week zijn, maar ook zo 2 weken niet. Het ligt ook een beetje aan het weer, en of ik geen andere dingen met mijn pony ga doen. Over het algemeen gaan we altijd het bos in, of gewoon een stuk over de openbare weg.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:50

verschillend. Vlak voor een wedstrijd 5 tot 6 keer in de week en dan alleen dressuur. De week na de wedstrijd alleen in het weekend buiten voor de conditie en de rest onder het zadel buiten of dressuur.

Kegeltje rijden doen wij eigenlijk nooit, als je je pony goed in de hand hebt staan moet dat kegeltje rijden ook wel lukken.
Marathon word al helemaal nooit geoefend.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:11

Ik rijd op dit moment een of twee korte ritjes in de week. Udinde is nog net geen drie, die wil ik niet overhaasten. Ik rijd dan gewoon een buitenritje van ongeveer een half uur, maar ben wel dressuurmatig een beetje bezig. Wat extra overgangen, op een klein veltje of ruime kruising een kleine volte, de bocht iets scherper dan normaal etc.
Aan het begin van de zomer gaat ze op ijzers en gaan we ook ietsje vaker rijden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:22

Te weinig. Boos!
Op het moment niet dus.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:24

Veeeeel te weinig... Ik denk gemiddeld 1 keer in de 3 weken. Als het niet minder is....

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:09

haai
ik men ongeveer 1 keer per week. Hij is 2 keer onder het zadel bezig, 3 keer NH en 1 dag lekker rust.
Baai, MinX

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:28

ik rij ongeveer 2-3 keer per week afhankelijk of ik iemand mee kan nemen en of het weer het toelaat. Wil wel vaker rijden.

Groet Bora

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:26

Ik rij meestal iedere dag, dan wel mennen, dan wel longeren. Meestal rij ik dressuurmatig, en een buitenritje op zijn tijd

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:17

Wij rijden doorde weeks eigenlijk elke dag aangespannen. Als we niet aangespannen gaan, dan rijd ik onder het zadel.
Anders om de dag ofzo, net hoe het uit komt.
We zitten op 5 minuten stappen van de veluwe, dus dan is het logisch dat we alleen maar in het bos rijden. Puur voor de hobby

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:25

Ik train 3 à 4 keer per week aangespannen. Vaak wordt er ook nog 1x per week gelongeerd.
Ik ga altijd naar buiten de verharde weg op of het bos in en regelmatig doe ik ook kegeltjes rijden.
In het bos rij ik dressuurmatig wat je ook moet doen om je kegeltjes zo netjes mogelijk te rijden.
Als blijkt dat er in een marathon een bepaalde wending niet goed gaat, dan wil ik die ook nog wel eens oefenen in een echte hindernis.

In training wordt er echter nooit "geraced", ik doe wel veel tempowisselingen rijden. Is een goede training op het gebied van gehoorzaamheid.

Naast deze training heb ik gemiddeld iedere 2 weken een wedstrijd.
Dat zijn meestal marathons, want we hebben in onze competitie maar 5 dressuurwedstrijden.

Nobby

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:09

Het ligt helemaal aan het weer en nog belangrijker, of ik een hulpje heb die mee kan. zonder hulp ga ik echt niet weg. ik streef er naar om 1-2 x per week te gaan rijden maar ik denk dat het bij 1x in de week/2weken blijft. bij de korte ritjes van ong. 45 min./uur blijf ik gewoon op de weg. bij langere ritten ga ik een paar uur het bos in. veel heuveltjes pakken.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:48

Veel te weinig
De afgelopen 2 jaar helemaal niet dus. Maar deze zomer wil ik echt weer eens met de wagen weg. We zijn hem nu al een beetje aan het nakijken en afstoffen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:33

Ik groom dus men niet zelf. Maar we gaan eens in de week met het tandem naar les en rijden ook nog een keer dressuur of langs de weg. Verder rijd Marja de pony's 1 of 2 keer per week in enkelspan en de overige dagen komen ze in de trainingsmolen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 00:14

in de winter veeeeeeel te weinig dan longeer ik vooral (we zijn net bezig die kleine onder het zadel te brengen)
als het ringsteek seizoen er aan komt gaan we wat actiever buiten ( de weg op dus) 3xpwk toen ik er nog maar een had gingen we 5 tot 7 x pwk
waarvan 1x wat langer of verder maar nu mijn zoontje op school zit
zijn we toch wat beperkter tot de woensdag/evt vrijdag zaterdag en zondag meestal komt t nu neer op wo in de bak /vr in de bak /zo de weg op en daar tussen longeren, wandelen, rijden

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:58

ik men nu eigenlijk helemaal niet meer maar mijn oude pony stond echt elke dag voor de kar heerlijk lekker naar buiten. word tijd dat ik shadow ook voor de kar ga zetten ik vind mennen persoonlijk leuker als rijden

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 09:30

Het valt me op dat er inderdaad minder fanatiek gemend word dan gereden...op een paar uitzonderingen na dan Haha!

Ik wil net zoals Nikyu ook proberen om 2 keer in het land te gaan rijden en dan 1 of 2 keer naar buiten toe.
Het is inderdaad zo dat je met mennen nogal afhankelijk bent van een groom, dat is mischien ook de reden dat het wat minder gedaan word dan rijden.

Ik ga van het weekend weer rustig aan beginnen, en dan kijken hoevaak ik het kan redden

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:36

Ik heb de afgelopen 2 jaar ook weinig gereden, dus daar ligt het niet aan bij mij. Meer aan een gigaverbouwing hier! Haha!

Maar bij mennen zit ik wel altijd met het probleem dat ik niet in mijn uppie naar buiten wil met de wagen.
Waar we eerst woonden, in de randstad, ging er vaak een (ook mennende) vriend of vriendin mee. Maar nu woon ik dik 2 uur verderop dus kan ik alleen in het weekend mennen als mijn man thuis is. Want mijn dochter vind ik nog net te jong en onervaren om echt als enige bijrijder mee te gaan.
En ik ben geen verenigingsmens, dus een menvereniging valt ook af.

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:19

Ik probeer om elke zondagmorgen te gaan en tot op heden is me dat ook aardig gelukt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:58

Tessebes schreef:
Te weinig. Boos!
Op het moment niet dus.


Hehehe, niemand weet niemand weet.... Tong uitsteken

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:01

Veel te weinig! Zoals de meesten zie ik wel. We proberen 2 x per week zeker te mennen. In de winter sowieso minder, omdat we allebei toch wat gezondheidsproblemen hebben en "mooi-weer-menners" zijn, noodgedwongen.

We proberen nu toch zeker naar 3 x per week te gaan, maar je moet inderdaad gewoon tijd hebben, allebei. Zonder groom ga ik niet op stap. Het menner-groom zijn wisselen we trouwens constant af.

Nu is het prachtig weer, we hebben allebei tijd, het paard staat er super bij, maar ... Onze shet kan elk moment veulenen (of het duurt nog twee weken, weten wij veel), dus willen we niet samen van huis. Simpel he?
En zo is er altijd wel wat.

Wat we doen? We rijden regelmatig hier lekker op de weg, dijkjes over, bloesem kijken (op dit moment dan), beetje showen in het dorp Tong uitsteken

In het weekend proberen we regelmatig naar de Veluwe of ander bos te gaan. Hele spul in bus en trailer en rijden maar.

En de zomervakantie is altijd topgenieten. Dan gaat paard en wagen mee en mennen we bijna elke dag. We gaan dus nu al conditie opbouwen *LOL*

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:48

3x in de week een buitenrit met halverwege op een grasveld als het weer het toelaat wat dressuur oefeningen.
Zelf zou ik wel elke dag willen ,maar heb niet elke dag iemand die mee wil.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:44

Dressuur paard meestal maandag, woensdag en zaterdag dressuur voor de kar. Zondags een buitenritje, lekker galloperen door het bos. (tenzij zondags wedstrijd, dan op zaterdag lekker ontspannen) Dinsdags, donderdags en vrijdags onder zadel dressuur achtig rijden Haha!
Tuigpaard rijd ik alleen nog in het weekend. Doordeweek nog geen tijd Boos!
Af en toe wissel ik wel af met een dagje rust en een keertje longeren.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:07

Bij ons op de club mennen de meeste alleen tijdens de lesavond en bij goed weer een keer een buitenritje. Trainen is er niet bij, alleen de dames zijn wat serieuzer. Als je geluk hebt, heb je een grote pony of paard waar op gereden kan worden. Ik ben zelf niet groot maar een welshje van 1.20 is toch echt te klein voor me.