Wie rijd er ook op een tuigpaard en hoe gaat dat??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 00:44

Hallo,
Ik heb sinds 4 maanden een tuigpaard.
Hij is heel erg groot 1.78m hoog.
Wie rijd er zelf op een tuigpaard of kent er iemand??
En doe je dan ook mee aan concoursen??
Alle informatie is welkom.
Groetjes:Corina

[img]../upload/1188/onno.jpg[/img]

[img]../upload/1188/onno.1.jpg[/img]

Sorry,zijn een beetje onduidelijk binnenkort komen er meer foto's.


_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: corina op 2001-10-10 21:55 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: corina op 2001-10-10 21:56 ]</font>


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 00:58

Ik heb op een wedstrijdstal voor Tuigpaarden gewerkt. Deze werden dus eigenlijk voornamelijk voor de kar gebruikt op concoursen. In de winterperiodes reed ik er wel eens op. In mijn geval.. vond ik dat nou niet echt lekker rijden, omdat ze enorm hoog opgooiden, maar ja.. ze waren dan ook niet getraind om onder het zadel iets te presteren.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 01:12

Wij hebben vroeger ook een tuigpaard (Fortissimo x Wilhelmus) gehad. Mijn vader reed er mee voor de wagen, een vriend van mij ook en bracht hem uit op wedstrijden (dressuur + vaardigheid).
Ik heb hem zadelmak gemaakt en later heeft iemand hem nog dressuurmatig gereden.
Ook sprong hij best goed.
Omdat mijn vader weinig tijd had, hebben we hem verkocht (het was zijn paard).

In het begin was zijn stap en galop niet zo goed onder het zadel, maar later was dat heel erg verbeterd.
Hij was L/M1 klaar toen hij werd verkocht. (5 jaar en al L dressuur + wp en Z startgerechtigd bij vaardigheid bij het mennen).

Het was echt een heel leuk paard.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 07:47

hoiiiiiiiiiiiii ik heb een tuigpaard.... Lovers ik weet niet wat je verder wilt weten..... wat voor ouders heeft jou paard??? pb me anders maar even... Party!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 08:44

Wat wil je gaan doen met je tuigpaard ? Dressuur springen Verward .

Idd ben benieuwd wat voor een papieren erbij zitten *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 08:50

'k Heb ook een KWPN-tuiger. Rij er alleen mee onder het zadel. De vorige eigenaar sprong regelmatig mee in onderlinge wedstrijdjes t/m M-nivo. Ikzelf rij alleen recreatief, met name buiten, maar als het land droog is ook daarin (dressuur/springen).
In het begin was heterg wennen, met name de draf, ze gooit nl vrij hoog op. Kan nu zelfs doorzitten (liever in niet te vlot tempo...)
[img]../upload/161/20-08_03.jpg[/img]

We hebben har een paar keer voor de kar gehad, maar ze is een staker (gaat liggen als ze geen zin heeft, lekker link dus)

(sorry, foto is een beetje vaag)
[img]../upload/161/voor_de_kar.jpg[/img]

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 09:56

Ik heb er dan ook een,

maar is toen ze 3 was naar een keuring geweest en is overgeschreven naar basisstamboek.

Rij nu met der dressuur, gaat ontzettend goed ( ze is pas 4)
En springen vindt ze leuk, maar kunnen *LOL* *LOL* *LOL*


kijk maar eens op :

http://www.florenske.netmenu.nl/


groetjes Lara

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:33

Ik heb ook mijn trots: Jurga, een KWPN tuigpaardstermerrie van tien jaar. Ze is een Cambridge Cole x Hoogheid x Indiaan en ze is drachtig van Paddox, een rijpaardhengst Kwijl .
Ik dressuur met haar en mijn vader ment met haar. Ik zelf ben nu B+5, gaat niet zo hard haha, maar vind ik niet zo erg. Ik ben echt een als-je-maar-lol-hebt-ruiter, vandaar. Party!! Meer over mijn paardje staat elders op bokt en in mijn profiel. Ook voor mij geldt: pb me maar als je meer wilt weten! Leuk hoor, een tuigpaard!!! Lovers

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 11:52

ik heb ook een tuigemerrie gereden. een dochter van proloog.
gooide inderdaad erg hoog op, maar kon d'r aardig uitzitten. reed zowel dressuur als springen en buiten met haar (geen wedstrijden) springen kon ze onwijs goed.
mijn nichtje esther (essie op bokt) heeft ook een tuiger. wil wedstrijden gaan rijden met hem en een ander nichtje wendy heeft ook een tuiger en rijd er al wat wedstrijdjes mee. Lachen

[img]../upload/153/ak.jpg[/img]
dit is akerna de tuigermerrie

_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-10-05 12:08 ]</font>

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 11:53

Hallo allemaal,
Wat leuk jullie reacties!!! Party!!
Ik zal wat over mijn paard vertellen:het is een ruin van 5 jaar oud en 1.78m hoog.
Hij heet ONNO Lovers
Zijn vader is RENOVO en v.m. AHOY
Hij is heel erg lief en leergierig.
Ik zal zo snel mogelijk een paar foto's erbij zetten.
Ik heb hem nog niet zo lang en rij met hem dressuur en buitenritten.
Ik zou binnenkort ook graag met hem een keer op concours willen ,maar dan moet ik eerst vervoer hebben. Huilen
Verder is het gewoon een grote knuffelkont!!
Groetjes: Corina

[img]../upload/1188/onno.1.jpg[/img]

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: corina op 2001-10-10 21:58 ]</font>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 12:11

Leuk!!!! Keertje boktmeeten hihihi? Haha! Wow, een Renovo! Familie van Jur! Lovers Ben idd benieuwd, snel foto's please Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 21:20

Ik heb niet een echte tuiger, maar loopt wel in het tuig Haha! !
Ze is gelders, maar heeft gelukkig redelijk vlakke gangen. Ik ben daar wel blij mee.
Heb af en toe wel eens op een tuiger gereden maar vind een paard met iets vlakkere gangen toch fijner.
Isolda gaat wel als een tuiger "zitten" als ze opgewonden is, dat ziet er zo gaaf uit!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-01 22:24

Ik werk op een stal die handelt in rij en tuigpaarden en zo nu en dan ook pony's. Ik ben persoonlijk helemaal gek van tuigpaarden. Vind het schitterende paarden en ga ook elk jaar naar de tuigpaardendag. Wij hebben 2 tuigers op stal zijn die onder het zadel zijn. De een is een 9 jarige Farao en die is superbraaf en kun je iedereen opzetten. Een heel braaf paardje ook in het tuig. En we hebben een 8 jarige Heineken op stal staan en die is om te zien niet zo heel bijzonder maar die kan RUIM LOPEN!!!

Ik ken ook nog een meisje en die rijd M2 en Z2 met een tuiger dus tuigers zijn echt niet verkeerd hoor!! Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 11:59

Yippee, tuigers zijn het helemaal, ben het echt met Steef eens. Maar ik ga toch kwijlen bij een mooi rijpaard, ben KWPN crazy! Maar ik kan een tuigpaard erg waarderen.... *LOL* mijnes is alleen niet dat je meteen zegt: JA! Is een tuiger. Vraag degenen die Jur irl hebben gezien!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 20:17

Hallo,
Willen jullie wat vertellen over jullie tuigpaarden.
Hoe groot ze zijn en hoe ze in de omgang zijn??
Ik moet nog helemaal op de hoogte komen over tuigpaarden!!!!
Groetjes: Corina

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:41

zal het je eerlijk vertellen, je hebt natuurlijk ook veel uitzonderingen maar tuigers zijn vaak een heel stuk lastiger als normale paarden. Je hebt ook veel lieve maar merk vooral dat tuigers sterk lomp en graag een beetje met hun voorbeen slaan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 22:06

Ik zal even beginnen met mijn tuigertje dan. Ze heet dus Jurga en ze is nu tien jaar. Ze is een Cambridge Cole x Hoogheid x Indiaan KWPN tuigpaardstermerrie. Ze is 1.60 hoog en superbitchy af en toe haha. Maar ze is gewoon mijn schat, mijn SuperJurga! Ik rijd haar nu twee en een half jaar onder het zadel en mijn vader ment met haar. Ik dressuur zelf, rijd ook wedstrijden op B niveau, heb nu 7 wp. Heel soms spring ik een keer, althans ik doe een poging tot haha, ik maak veel buitenritten en longeer haar wel eens. Mijn vader ment dus met haar en rijdt af en toe een onderling wedstrijdje, wat meestal best lekker gaat. Jurga is af en toe een draakje, maar wel superbetrouwbaar. Ze kan erg sterk zijn, maar blijft voor de kar wel voor je werken. Ze heeft niet gek veel knie-actie e.d. meer, want dat is eruit gereden onder het zadel en ze wordt ook niet meer als tuigpaard getraind. Dus: ze zit prinsheerlijk Knipoog alleen af en toe die galop....hellup... ach ja, is en blijft een tuiger. Cambridgen schijnen nog wel eens te willen staken en dat merk ik ook weleens aan haar. maar ik heb er een superpaardje aan en wil haar nooit meer kwijt. Als je nog meer wilt weten over mijn merrie, vraag het maar... Ze is nu drachtig van Paddox, een rijpaardhengst. Dit is Jurga:

[img]../upload/485/hoofd.jpg[/img]

en voor de kar:

[img]../upload/485/ilona-13.jpg[/img]

Paddox:

[img]../upload/485/paddox.jpg[/img]

Greetz iloon

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 22:20

Loon loon loon toch, heb je niet eens mijn springfoto er bij gezet??

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 23:31

Wat is JURGA een mooi paard zeg!!!!! Lovers
Ik vind het een heel sierlijk paard!!
Ik heb een Ruin van 5 jaar oud en 1.80 hoog.
Hij is een beetje mensen schuw maar dat gaat al steeds wat beter.
Ik heb hem nu 3 maanden en ben druk aan het trainen.
Hij is nooit getraint voor de kar maar heeft nog redelijk veel knieactie.
Maar dat word langzaam wel steeds minder.
De vorige eigenaresse heeft hem veel te kort getraind (hoofd heel erg hoog en kin op de borst).
Ik probeer er nu meer lengte in te rijden zodat hij leert op eigen benen te lopen.
Hij is heel erg ondeugend en breekt regelmatig los, en dan ben ik uren bezig om hem te vangen.
Hij krijgt zijn staldeur los en ik heb er nu een extra ketting aan gemaakt.
Het is een vos met kolletje en daaronder een smal blesje en 2 witte achter beentjes.
Het is dus een afstamming van RENOVO x AHOY
Familie van JURGA.
Ik zet hier zo snel mogelijk een foto bij.
Maar mijn ONNO is niet zo sierlijk als jouwn Jurga!!
Maar het is mijn deugniet en ben helemaal verliefd op hem Lovers Lovers Lovers
Groetjes:Corina

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 23:35

Ik heb een Balmoral x Natuur, 1.62 hoog. Wat Steef ook zegt, wat moeilijker te rijden en wat lastiger in de omgang, maar supereerlijk. Lovers

Goedgekeurd onderschrift :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 08:38

Dank je wel Corina! Ik ben zelf ook weg van Jurga, maar je moet erop vallen. Veel mensen vinden het ook helemaal niks. Haha! Af en toe is het ook maar een doodnormale bakvis hoor, maar vooral ingevlochten vind ik haar Kwijl . Ik ben erg benieuwd naar jouw paardje. misschien kunnen we wel een keer meeten. Lijkt me leuk. Had ik jou al gevraagd mee te gaan op de buitenrit in Lunteren? Zie topic op boktmeetingforum. *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 22:00

Hallo allemaal,
Ik heb nu 2 foto's van hem en binnenkort volgen er nog meer!!!!
Ze zijn niet heel erg duidelijk,maar iets is beter dan niets!! Huilen

[img]../upload/1188/onno.jpg[/img]

[img]../upload/1188/onno.1.jpg[/img]

Groetjes:Corina

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: corina op 2001-10-10 22:01 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: corina op 2001-10-10 22:02 ]</font>

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:17

oke ff wat over mijn tuigertje Lovers

Ze heet Florenske van Gelre eigelijk Panda rosa, maar dat hebben we verandert.

Ze is nu 4 jaar, en we hebben haar nu een jaartje.
Ik vind dat ze ontzettend leergierig zijn, en willen graag voor je werken.


Mijn tuigertje is 1.68 ongeveer, maar kan ook 1.70 zijn. Ontzettend ruim in de gangen, en heeel lief.
Zij is niet zo makkelijk rond te rijden, maar met een goede instructeur is het toch gelukt.


Ja wat moet ik er mee overzeggen ?? ze is een super paardje

hier onder een foto en papier:

Afbeelding hier was ze net bij ons, een dag of wat, en dus 3 jaar.


Afbeelding

en der papier

BTW voordat ze naar ons kwam is ze nog naar een keuring geweest, en is daar overgeschreven naar basisstamboek.

_________________
<font color=red>Youri</font>
<BLINK>al ben ik blind
</BLINK>
<font color=blue>maar met jou</font><font color=purple> zal ik kunnen lezen en schrijven</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wjerdo op 2001-10-11 11:19 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SemrushBot en 39 bezoekers