[NH/VD]Nog nooit zo boos+tevreden geweest over Den

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dennis

[NH/VD]Nog nooit zo boos+tevreden geweest over Den

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 08:56

Ik zou Dennis gister nog ff in de ronte slingeren omdat hij wat engergie over had. Dat lukt normaal prima, niets aan de hand. Maar hij had bedacht dat hij er wel telkens tussen uit kon peren. En dan dus danig dat ik hem op het land van de buren op kon halen.
Wat was ik boos op hem, hij deed het niet een keer, maar zelfs tot 3x aan toe(waarvan de 3e keer dat hij door de voortuin scheurde, daar zitten nu allemaal putjes en slipsporen in het gazon).
Dit was dus wat er aan voor af ging. Hij kon me dus niet kwader krijgen en dat wist hij donders goed. Toen ik hem(na veel moeite) weer te pakken had wou ik met hem naar het land/padock lopen wat ook al een hele opgave was *stuiter, stuiter, spring, trek*.
Ik heb hem daar los gelaten en een keurige join-up met hem gedaan. Precies zo als uit een boekje Lachen . Hij liep keurig op de volte om me heen, begon te ontspannen, koppie naar beneden en begon te kauwen. Ik kon hem keurig alle kanten op sturen met de minste aanweizingen.
Toen aangegeven dat hij weer naar me toe mocht komen. Hij twijfelde een momentje, maar kwam toen (al kauwend, met z'n hoofd laag) naar me toe. Hij volgde me keurig als ik een stukje weg liep en zodra ik stopte stopte hij ook.

Daarna nog ff wat VD oefeningetjes gedaan wat hij dan ook keurig deed. Zelfs boven verwachting. Ik had er echt nauwelijk hulpen voor nodig.

M'n moeder had hem een paar keer weg zien crossen en was erg verbaast dat ik blij en te vreden weer binnen kwam. Hij was braaf geweest, we hadden positief afgesloten, dus waarom zou ik nog pissig zijn?

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Stephanie
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:04

gewoon niet toch Haha!
al shij het later goed doet en je bent pissig merkt hij dat Haha!
en denkt hij dat hij iets fout heeft gedaan.

vind het heel normaal dat je niet meer pissig was hoor!! Haha!

Ponyzaken /3 : Instagram

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:10

Ik kan ook niet meer boos zijn als hij goed en braaf is geeindigd. Dat heeft toch ook geen zin?
Je paard weet allang niet meer waar jij boos over staat te wezen.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie