(AR)Welke kar voor 2span minishetjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

(AR)Welke kar voor 2span minishetjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:28

Het is de bedoeling dat ik over een tijdje een tweespan ga rijden met m'n 2 mini shetlandertjes van ongeveer 85 cm schofthoogte. Het liefst zou ik dan in iedergeval recreatief willen rijden, maar ook wat lessen willen volgen en evt. wat wedstrijdjes willen rijden (te denken aan dressuur, vaardigheid) Verder vind ik het belangrijk dat je bv. ook door zand kunt rijden of door gras.
Ik zat zelf te denken aan een marathon/recreatie wagentje, dus ik heb om wat uit te zoeken is een mailtje gestuurd naar een man, die marathon wagentjes verkoopt, en die vertelde mij dat er voor minishetjes weinig te krijgen is omdat de karretjes vaak te zwaar zijn. Verward Terwijl ik juist had vernomen dat er op het moment veel shetjes in de wedstrijdsport rijden, dan vraag ik me toch af, waar zij die karretjes vandaan hebben?
Kortom ik zou wel is willen weten welke wagen jullie mij aanraden, en of jullie mij wat meer kunnen vertellen, zoals bv. waar je op moet letten bij een aankoop, en waar ik die karretjes kan vinden.
En hoe dat nou eigenlijk zit met dat verhaal, ik ben toch nie de enige die met mini shetjes aangespannen wil rijden? Verward

sorry voor het lange verhaal,
maar ik blijf het maar raar vinden en weet niet wat ik hier van moet denken.

groetjes Maartje, Omar en Twan Lovers


Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:37

Er zijn al marathon karretjes van 80 kilo voor shetlanders. Zeker twee pony's trekken dit makkelijk! Op marktplaats staan hier advertenties van (onder de groep dieren). Reken wel op zo'n 2 tot 3.000 euro...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:46

Maart is al hard aan het sparen Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:46

Weet ik, die zelfde man heb ik dus een mailtje gestuurd. En die vertelde me dat dus.
Maar vraag me alleen iets af, als je tweespan rijdt, is het dan niet zo dat als je een kar hebt van 80 kg, dat ze dan beide 40 kg trekken, of is dit weer niet zo?

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:49

Nog niet zozeer aan het sparen, maar eerst maar wat informatie inwinnen voordat ik ergens aan begin. Knipoog
Wil weten waar ik goed aan doe, en wat het aanbod is.

groetjes maartje

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:57

Kijk maar even op http://members.lycos.nl/dennishengst en dan bij foto's . Die kar waar Dennis daar voor staat heb ik ook een 2span boom bij. Hij kan dus ook voor 2span gebruikt worden voor pony's tot max 95/100 cm. Deze kar is er ook iets groter.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:44

Maar Omar wil graag wedstrijdjes gaan rijden, dan zou ik niet zo'n wagentje nemen als Dennis heeft.
Je hebt idd mooie marathonwagentjes, daarvoor met je echter wel behoorlijk diep in de portemonnee.

liesje_waal

Berichten: 2878
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:07

hey ik denk als je goed ga zoeken op de site voor verkoop dat er wel wat tussen staat hoor en die beestjes zijn supper sterk als zijn ze zoo klein ik heb een shet van 1.07 ongeveer en die trekt een 4 wielig karretjes en die is ook niet 1 van de lichste
ik hoop dat je zo snel mogelijk wat zal vinden en dan lekekr kan karren met de 2 kleintjes OK dan!

Furore
Rafiki

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:46

Omar schreef:
Weet ik, die zelfde man heb ik dus een mailtje gestuurd. En die vertelde me dat dus.
Maar vraag me alleen iets af, als je tweespan rijdt, is het dan niet zo dat als je een kar hebt van 80 kg, dat ze dan beide 40 kg trekken, of is dit weer niet zo?


Verward Waarom maken ze dan die karretjes als ze ze niet willen verkopen Verward In zwaar terrein kunnen pony's (en paarden) tot 1 keer hun gewicht trekken. Op vlak terrein is dat zelfs 3 x het gewicht. Uitgaande van 100-120 kilo per shet, moet het toch geen probleem zijn. Ik ken overigens meerdere mensen die met shets zo rijden (wel altijd tweespan, moet ik zeggen). Voor zover ik het kan beoordelen zijn dat geen paarden (sorry shet)beulen Haha!

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:27

Wij hebben pas onze marathon/recreatie ingeruild bij Hans van der Mee, heel mooi wagentje, paar keer gebruikt. Is echt als nieuw en licht, maar zeker geschikt voor het ruwere werk. Kijk eens op www.hansvandermee.nl bij de occasions.

Webshop - digital art: MoTekent

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:41

Kelders heeft ook mooie wagentjes. Ik heb bij paard en koets een marathonwagentje daar gekocht voor mijn shetten Lachen

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers