[AR] Groom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:29

Ik rij in de West-Brabant competitie.

Vorig seizoen was ik de groom van Sallykuyper.
Sallykuyper was vervolgens weer mijn groom.
Dit alles in dezelfde wedstrijd, en zelfs in dezelfde rubriek, enkelspan paard.
Nu ben ik nog steeds zijn groom (enkelspan paard), maar hij is niet meer mijn groom (tweespan paard)

Nu is er sprake dat wij volledig onder het KNHS reglement moeten gaan rijden, EN DAN IS DIT AFGELOPEN! Bovenstaande praktijksituaties mogen niet meer.

Aangezien dat het niet alleen Sallykuyper en mij betreft, maar meerdere, is dat 1 van de redenen om niet volledig onder het KNHS reglement te gaan rijden.
In onze competitie staat de saamhorigheid en gezelligheid zeer hoog in het vaandel, zonder dat het afbreuk doet aan het prestatiegericht bezig te zijn.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:56

Nou, ik denk dat de westbrabantse marathon niet onder de KNHS gaat hoor! Toen in Princenhage was er veel gezeur van de rijders vooraf heb ik wel gehoord. Uiteindelijk is wel iedereen gestart.

In die wedstrijden is men wel degelijk prestatiegericht aan het rijden, alleen mogen sommige wel eens wat gas terugnemen 1e worden met een hartslag van 100 vind ik een beetje te..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:51

Dat heb je ook met de SMW's hoor. Dat je er ook ziet rijden die min. 2x moeten trugkomen bij de veterinair. En als je ze dan door de dressuurziet rijden: kop in de lucht en gaan.
Gelukkig is er nu een regel: onder de 80 punten in de dressuur is geen winstpunten.
Zelf heeft mijn pony bijna geen verschil met begin en eind. Vaak in het begin hoger door de spanningen. Dierenarten wensen me succes als ik klaar ben, toch best aardig...

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:15

liberty schreef:
Nou, ik denk dat de westbrabantse marathon niet onder de KNHS gaat hoor! Toen in Princenhage was er veel gezeur van de rijders vooraf heb ik wel gehoord. Uiteindelijk is wel iedereen gestart.


Dat zal dan vorig jaar geweest zijn.
Dit jaar rijden ze onder KNHS en ik weet al dat 75% NIET meedoet.
Princenhage is de enige die het zo wil van alle verenigingen!!

Ik doe wel mee, alleen om mijn span ervaring op te laten doen.

En wat betreft het gas terugnemen, je hebt gelijk.

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 03:14

Helaas kan princenhage niet anders omdat ze iemand (Jochems) blindelings gevolgd zijn in de najaarsvergadering, iemand dus met twee petten op; voorzitter van de westbrabantcompetitie en tegelijkertijd afgevaardigde van de bond in district zuid! Die petten passen dus niet bij elkaar!!!!

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 03:15

Helaas kan princenhage niet anders omdat ze iemand (Jochems) blindelings gevolgd zijn in de najaarsvergadering, iemand dus met twee petten op; voorzitter van de westbrabantcompetitie en tegelijkertijd afgevaardigde van de bond in district zuid! Die petten passen dus niet bij elkaar!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 19:44

Met je eens Sallykuyper, dat had ik dus ook gehoord..

Anyway, ik heb antwoord van de KNHS
KNHS schreef:
In de aparte wedstrijden dressuur en vaardigheid wel, in de samengestelde wedstrijden niet.
JanH