[VD] vraag over buigen/compliment en nog wat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

[VD] vraag over buigen/compliment en nog wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 21:01

hoi,
ik had een vraagje Haha!
ik wil Jill leren dat ze een voetje geeft op commando, dus niet zomaar als je hem op pakt....

bij mijn NRPS pony ging dat heel makkelijk...
maar jill snapt het niet, ze geeft wel voetjes als je ze pakt, maar zonder echt haar been op te tillen doet ze het niet.... en dat is lastig, want omdat haar hoeven zo zwaar zijn kan ik haar niet tegelijkertijd belonen met iets lekkers, en alleen maar met mn stem... heeft iemand ervaring hier mee en tips?

ze kan al wel .half. knielen... dat wil zeggen dat ze haar hooft wel goed doet, en 1 been buigt... maar ze legt niet haar knie op de grond...

wel kan ze heel goed volgen en stil staan als je weg loopt enz.
(dus achter je aan lopen, dan op comando stoppen en blijven staan tot je zegt dat ze mag komen)

heeft iemand nog tips of dingen die ik nog kan oefenen???

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:17

misschien kun je dit beter op UZ plaatsen en dan [VD] voor bij de titel zetten, daar komen de mensen die antwoord op je vraag weten.

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:18


draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 21:22

dankjewel!

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:24

er is een heel goed boek van.. kan alleen ff nie op de naam komen... Scheve mond

zijn meerder topics over geweest, dus misschien kun je het vinden met de zoekfunctie!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 21:29

jill gaat dus niet in het compliment, maar ze buigt alleen.... hoe kan je zorgen dat ze hun been "buigen" en hun knie op de grond leggen?
want ik kan haar been niet op tillen, want dat is veels te zwaar als je ook moet zorgen dat ze hun hals strekken Tong uitsteken

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:59

hmmz.... je weet kennelijk het verschil niet eens Knipoog
Buigen is met 2 benen naar voren gestrekt, compliment is met 1 knie op de grond, dus wat wil je nou aanleren? (gok toch op compliment)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:03

Ik zal het even verplaatsen naar UZ.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:17

Ga eerst een beetje informatie zoeken over VD voordat je met je pony aan gaat klungelen..
Het boek: Paardenschool van Natalie Penquitte is echt heel goed.
Lees dat eerst eens (of andere info natuurlijk) voordat je aan VD begint

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:55

Oliver schreef:
Ga eerst een beetje informatie zoeken over VD voordat je met je pony aan gaat klungelen..
Het boek: Paardenschool van Natalie Penquitte is echt heel goed.
Lees dat eerst eens (of andere info natuurlijk) voordat je aan VD begint


die bedoelde ik

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 08:59

dat boek ken ik, maar ik snap niet hoe je het verschil aan leert.... als je wil dat ze in het compliment gaat dan buigt ze alleen maar.
ik probeer dan wel haar een voetje te laten geven maar het lukt niet helemaal omdat die zo zwaar is...

bij mijn NRPS pony lukte het wel... maar die heeft ook van die kleine voetjes... en ik kan jill niet leren dat ze zelf haar voet optilt....

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:26

Misschien eerst lerem dat ze op commando haar voetje optilt zodat jij niet 100 kilo omhoog hoeft te trekken?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:26

Euhm.. Okey als je de basis al onder de knie hebt.
Ik heb het mijn haflinger voetje leren geven door:
Commando ('voetje') haar been aanraken, en dan haar voet echt van de grond af tillen. En dan belonen (werk je met clickersysteem?)
En dat gewoon heel vaak herhalen. paar keer per dag en stoppen als ze het een beetje goed doet. En de volgende dag weer een paar keer. Na een tijdje valt het kwartje en denkt ze: Goh.. Als ik nou eens mijn voetje optil als ze ze 'voetje' misschien bedoelt ze dat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 3 bezoekers