[LO] Hoe bij te zetten tijdens longeren?

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Heike
Mede-oprichtster

[LO] Hoe bij te zetten tijdens longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 02:46

Normaal gebruik ik touwtjes. Die gaan van het ringetje aan de zijkant via het bit naar het ringetje onder de buik en via het bit weer naar de zijkant.

karen heeft de neiging om heel erg met zijn neus over de grond te gaan. Prima, maar hij gaat zo laag dat ik bang ben dat hij in de touwtjes stapt.

Ik heb hem vandaag bijgezet met bijzetteugels en dan aan het onderste ringetje. Zie foto
Afbeelding
Meer Cheese! [HAW] Karan aan de longe *lol*

Maar dat werkt niet, want zo kan hij nog zijn rug wegdrukken. Hebben jullie ideeën hoe ik karan het beste kan longeren?
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is...
[IM] Julius...alweer 15 jaar geleden

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 06:52

dat hadmijn paard dus ook.. ik longeer hem dan met slof.. maar werkt utzelfde als met touwtjes..
in het begin wilde hij niet met zijn hoofd naar beneden en later ging hij weer te diep lopen.
mijn paard is erg leergierig in de longeercirkel, dus bij mij was het na 2 of 3 keer uitvoeren over.
ik heb gewoon mijn zweepje op zijn hoofd gericht.. ik bedoel ik hield terwijl hij linksom liep mijn zweep ook in de linkerhand, zodat het zweepje aan de voorkant kwam.
iedere keer als meneer zijnhoofd te diep bracht zwiepte ik die zweep omhoog.. zodat het touwtje richting zijn hoofd ging.. dat was voor hem al een teken zijn hoofd te gaan dragen.. daarna heb ik er een stemhulp bij gegeven en nu doet hij het op een simpel commando..
weet niet of ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.. of dat dit eenmanier voor je is..
ik zette hem eerst ook altijd bij tussen de benen.. daarbegin ik ook altijd mee, maar ik ben nu bezig hem opgerichter te laten lopen, dus ik heb hem nu zover dat hij zijn rug niet meer wegdrukt op de manier zoals jijop de foto hebt.
wat je ook kan doen.. dat doet een vriendin van me.. de bijzetjes doen zoals je op de foto hebt en dan nog een paar(of touwtjes) van het bit tussen debenen. dan kan hij niet te laag met het hoofd maar hij kanook niet met de neus de lucht in..
heb het zelf nooit getest, maar ik denk dat het ff passen enmeten is hoe langof hoekort bijde bijzetten moeten zijn om hem niet helemaal vast te zetten..
misschienheb jehiero wat aan..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 08:54

Heike toch, voor ieder topic hoort [..] te staan. In dit geval [LO]. Ik heb het maar even aangepast Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 09:02

heike, ik vind je paard vrij hoog ingesteld. ik zou proberen eerst wat lager te doen om hem zo wel goed over de rug te leren lopen. vandaaruit kan je verder bouwen.

misschien zou je eens kunnen kijken naar een gogue, die hiervoor bij uitstek geschikt is.

Amor Vincit Omnia

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:05

Gewoon met touwtjes weer longeren (of gogue - moet íe wel meer ruggebruik tonen) oid en flink voorwaarts houden!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:33

Als je bang bent dat Karan in de touwtjes stapt en daarom liever een bijzetteugel gebruikt, kun je de bijzetteugels beter op ellebooghoogte vastmaken. Dat hier geen ringetjes zitten maakt niet uit hoor, gewoon de lus van de bijzetteugel over de voorste stoot van de singel halen.

Op deze manier kan Karan zijn rug minder goed wegdrukken zonder dat de kans bestaat dat hij in de touwtjes beland met zijn benen.

Pfff.... Bloos! ik heb net je andere foto's bekeken, maar er zit dus wel een ringetje wat lager aan de zijkant. Ik zou dus de bijzet daar aan vast maken. Eventueel de longe via bit ook aan de singel vastmaken voor wat extra stelling. Naar eigen keuze kun je dan de binnenbijzetteugel weghalen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:41

De bijzetteugels lager vastmaken .. dan kan hij minder snel zijn rug wegdrukken !

Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 16:24

Dit was de de eerst keer dat ik de bijzet zo hoog had vastgemaakt. Maar dat had dus helemaal geen nut.

Ik denk dat ik het nog eens probeer maar dan met de bijzet aan de zijkant. En anders ga ik eens nadenken over de gogue. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Dit heeft in ieder geval niet zoveel nu. Bedankt hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:34

en een pessoa? ik hoor er de laatste tijd alleen maar positieve dingen aan. Zoals ik het begrepen heb is het dat ook. Misschien dat je dat eens moet proberen, zo kan je je paard op verschillende maniere trainen en hij zal neit snel in de touwtjes stappen

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 13:44

Ik ga eerst een goede tip prberen die ik van Sophie had gehoord.

De touwtjes via de zijkant naar het bovenste ringetje.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:09

kan jedan nog een keer fotos maken heike? Ik snap die manier niet van Sophie

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 19:06

Ja natuurlijk maak ik dan foto's. Kijken of het resultaat heeft.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:56

Inderdaad met touwtjes, als je tussen de benen eng vind kan je het goed van de zijkant (laag) naar de zijkant (iets hoger) doen.

Zelf longeer ik graag met dubbele longe. Maar dat is een kunst apart.
Iemand die het kan zou je daar 1 of meer keer bij kunnen helpen.
Dat is bijna niet uit te leggen via de PC.

:evaw:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie