[NH] Tthouch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 13:11

MiZzLoVe"]
[quote="xxNicolienxx schreef:
Het beste is om boeken over TTouch te lezen! Een heel boek uitleggen wordt namelijk een beetje moeilijk Knipoog Haha!
Voor de geintresseerde:
De boeken over Ttouch zijn:
'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones'
'Meer succes met de TTeam-en TTouchmethode'
'TTeam en Ttouch in vraag en antwoord'
Deze boeken zijn allemaal van Linda Tellington-Jones.

Voor de wat jongere onder ons is 'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones een aanrader, alles wordt heel makkelijk beschreven(ook een leerzaam boek voor wat oudere hor Knipoog )
'Meer succes met de TTeam- en Ttouchmethode' is een aanrader voor degene die met TTeam en/of TTouch willen beginnen.
'Tteam en TTouch in vraag en antwoord' is een boek over problemen die je tegen kan komen.

Veel succes er allemaal mee! Het is het proberen echt waard ! En niet meteen opgeven, resultaat komt pas na een aantal 'behandelingen Knipoog


Je bent me net voor Haha!
Ik heb die boeken ook, behalve 'Meer succes met de TTeam- en Ttouchmethode'.
Ik ken dit boek eigenlijk ook helemaal niet?
Ik heb Ttouch in vraag en antwoord en Leren paardrijden met LTJ.
Maar daar staan toch ook al die oefeningen in, of ben ik een beetje warrig vanavond *LOL*

Het heeft mijn pony iig goed geholpen, zij heeft mede hierdoor geleerd dat aanraken ook fijn kan zijn
[/quote]
Helpt idd ook bij beetje "preutse" paarden.
Iris is het vooral voor de ontspanning omdat ze vaak heel heet kan zijn

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:17

Het boek Uw paard begrijpen en beïnvloeden met de Tteam methode (dacht dat ie zo heette) is ook erg goed en leerzaam.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:57

MiZzLoVe"]
[quote="xxNicolienxx schreef:
Het beste is om boeken over TTouch te lezen! Een heel boek uitleggen wordt namelijk een beetje moeilijk Knipoog Haha!
Voor de geintresseerde:
De boeken over Ttouch zijn:
'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones'
'Meer succes met de TTeam-en TTouchmethode'
'TTeam en Ttouch in vraag en antwoord'
Deze boeken zijn allemaal van Linda Tellington-Jones.

Voor de wat jongere onder ons is 'Leren paardrijden met Linda Tellington-Jones een aanrader, alles wordt heel makkelijk beschreven(ook een leerzaam boek voor wat oudere hor Knipoog )
'Meer succes met de TTeam- en Ttouchmethode' is een aanrader voor degene die met TTeam en/of TTouch willen beginnen.
'Tteam en TTouch in vraag en antwoord' is een boek over problemen die je tegen kan komen.

Veel succes er allemaal mee! Het is het proberen echt waard ! En niet meteen opgeven, resultaat komt pas na een aantal 'behandelingen Knipoog


Je bent me net voor Haha!
Ik heb die boeken ook, behalve 'Meer succes met de TTeam- en Ttouchmethode'.
Ik ken dit boek eigenlijk ook helemaal niet?
Ik heb Ttouch in vraag en antwoord en Leren paardrijden met LTJ.
Maar daar staan toch ook al die oefeningen in, of ben ik een beetje warrig vanavond *LOL*

Het heeft mijn pony iig goed geholpen, zij heeft mede hierdoor geleerd dat aanraken ook fijn kan zijn
[/quote]
In Ttouch in vraag en antwoord staan niet alle oefeningen, ik heb het onderzocht Tong uitsteken Knipoog

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:58

Estragon schreef:
Het boek Uw paard begrijpen en beïnvloeden met de Tteam methode (dacht dat ie zo heette) is ook erg goed en leerzaam.

Dat boek ken ik nog niet Tong uitsteken Is ie ook van LTJ? En staat er ook TTouch in Knipoog ?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:38

xxNicolienxx"]
[quote="Estragon schreef:
Het boek Uw paard begrijpen en beïnvloeden met de Tteam methode (dacht dat ie zo heette) is ook erg goed en leerzaam.

Dat boek ken ik nog niet Tong uitsteken Is ie ook van LTJ? En staat er ook TTouch in Knipoog ?
[/quote]

Ja staat erin.. Ik zal het dalijk even opzoeken en dan kijk ik hoe die nou precies heet... Er staan ook gezichten en aanzichten van paarden in waarmee het karakter bepaald wordt.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:38

Estragon"]
[quote="xxNicolienxx"][quote="Estragon schreef:
Het boek Uw paard begrijpen en beïnvloeden met de Tteam methode (dacht dat ie zo heette) is ook erg goed en leerzaam.

Dat boek ken ik nog niet Tong uitsteken Is ie ook van LTJ? En staat er ook TTouch in Knipoog ?
[/quote]

Ja staat erin.. Ik zal het dalijk even opzoeken en dan kijk ik hoe die nou precies heet... Er staan ook gezichten en aanzichten van paarden in waarmee het karakter bepaald wordt.
[/quote]
Dat boek heb ik wel gelezen Haha! Maar, is dat niet ´Meer succes met de TTeam en TTouch methode´? Waar over gaat dit boek dan? Weet iemand het?

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:56

nou oke ik hoef hier niets meer aan toe te voegen. Ik heb wel nog een vraagje: heeft iemand de cursus gedaan in barneveld over TTouch en zo ja, hoe beviel dat.
Ik ben aan het studeren voor fysiotherapie, erna dierfysiotherapie en dit soort dingen horen dus dalijk allemaal bij mijn terein. De cursus staat dus ook in mn toekomst planning vandaar de vraag.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 07:58

Citaat:
t-thouch is dat je met 2 vingers (wijsvinger en middelvinger, maar vooral met wijsvinger) rustig rondjes maakt op bijv. de nek van het paard. Door de rondjes steeds wat groter te maken en steeds langzamer te bewegen, wordt je paard rustiger en ontspant. Na 1 of 2 rondjes schuif je je hand een stukje op en zo werk je door. het paard ontspant dan zijn spieren en het zorgt ervoor dat je band met het paard hechter wordt. het klinkt misschien raar maar een paard krijgt daardoor ook meer vertrouwen in jou en zal rustiger worden op het moment dat jij met je vingers rondjes maakt over zijn lichaam. ook handig onder het rijden als je paard heel druk is, maar dat duurt wel even omdat je het paard eerst wel een tijdje t-thouch moet geven. na een tijd zal hij steeds sneller ontspannen als je er mee begint en dan kan je het overal gebruiken. ook handig als je paard net geschrokken is, dan heb je hem snel weer rustig en weet hij dat hij bij jou veilig is.


Dit is niet helemaal zoals het "hoort" je hebt verschillende "grepen"en houdingen die jij beschrijft is al erg diep je kan beter iets oppervlakkiger beginnen om je paard eraan te laten wennen.

Je gebruikt daarbij al je vingertoppen en "masseert"alleen de huid dus tijdens de circel die je maakt verplaats je de huid (moeilijk om te omschrijven) Je maakt niet meerdere circels op 1 plek het is de bedoeling dat je als een klok begint bij de 12 en dan 1x rond+1/4 dus je maakt 1 en een kwart rondje met de klok mee en dan verschuift je hand. Om te beginnen begin je bij de hals en werk je langzaam naar de achterhand in banen. Kijk goed naar je paard of je harder of juist zachter moet drukken je kan soms best heftige reacties krijgen ook de dag erna.

Wat ook heel belangrijk is dat je zelf zeer ontspannen bent en let op je ademhaling, als je te gefoceerd bezig bent dan kan je paard zich niet geheel ontspannen

Het verschil met reiki is dat je dan energie doorgeeft met TThouch maak je door bepaalde masseer technieken je paard zich (weer) bewust van zijn lijf en haal je de spanning eruit.

ik heb een 9 weekse cursus gedaan ook nadat ik de boeken allemaal had doorgespit maar met zo'n curus leer je er veel meer bij en zie je wat je fout of juist goed doet.

succes

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:48

Nou ik heb dus net even dat boek opgezocht en het heet dus: De persoonlijkheid van uw paard begrijpen en beïnvloeden met de TTouch-methode. Geschreven door Linda Tellington Jones in smaenwerking met Sybil Tylor.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:55

Ik heb het boek TTeam en Ttouch in vraag en antwoord, maar heb niet het idee dat ik daarmee bij het begin begin. Welk boek kan ik dan beter eerst lezen?
Ik heb ook een boek acupressuur bij paarden en mijn ervaring is dat paarden daar ook erg goed op reageren. Erg moeilijk boek, maar ik had een paar sederingspunten onthouden en toegepast. Na een poos hing dr onderlip op de grond van de ontspanning en was ze helemaal met dr hoofdje naar beneden.
Zeker ook een aanrader, maar je moet er even voor gaan zitten.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 17:12

De genen die hier ook aan TTouch doen, doen die het ook bij de staartwortel?
Ik heb gehoord dat het paard het daar een heel lekker plekje vind, maar is dat zo?
Heb het daar namelijk nog nooit gedaan.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:21

Mijn vriendin doet het ook bij haar paard. Het schijnt te ontspannen en goed te werken tegen koliek, omdat ze gaat winden (klinkt vies).
Maar paardje vindt het heel lekker.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 17:24

Ik gaat het wel eens proberen

TweetyKarin

Berichten: 75
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:36

Ik ga binnenkort een workshop T-Touch volgen op de stal waar ik sta , ben benieuwd of er zichtbare veranderingen door optreden.

Ik heb mijn nieuwe paard Sanne pas 5 weken en momenteel is ze nog niet helemaal op haar gemak tijdens het rijden (alhoewel het wel al aan het verbeteren is) ik hoop door de T-Touch methode wat meer vertrouwen van haar te krijgen.

Rosiewozie

Berichten: 724
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:55

TTouch bij de staartwortel heb ik nog nooit geprobeert, wel een staart massage waarmee je ook de ruggenwervel beinvloed. Wat er gebeurde met mijn pony?? Ze werd er zo ontspannen van dat ze erbij ging liggen met dr oogjes half dicht!!!
En ik denk zeker dat TTouch bij veel paarden werkt, het is alleen zo dat je niet te snel reactie moet verwachten. Het ene paard reageert heel snel en bij het ander duurt het een tijdje voor die gewend is. Maar in principe werkt het bij bijna elk paard omdat het ook te maken heeft met stofjes aan maken en reacties van bepaalde sensoren in de huid en spieren. Maar net zoals bij mensen zijn er ook paarden bij die liever niet aangeraakt willen worden. Maar dit merk je dan ook al bij het poetsen en deze dieren zijn meestal ook niet aanhankelijk.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:51

Ik kreeg toevallig vandeweek van iemand de tip om dit bij mijn paard te proberen. Heel nerveuse gelderse merrie Knipoog
Maar ik heb hier zelf dus helemaal geen ervaring mee Heb wel interesse in het boek De persoonlijkheid van uw paard begrijpen en beïnvloeden met de TTouch-methode. Geschreven door Linda Tellington Jones in smaenwerking met Sybil Tylor/ ´Meer succes met de TTeam en TTouch methode´ (hoe het ook mag heten Knipoog).
Weet iemand waar ik dit boek kan krijgen? Of heeft iemand het nog liggen Knipoog
En, is er toevallig iemand die het leuk vind om mij de beginselen bij te brengen? (iemand met ervaring dus Knipoog)

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:13

Ik heb het boek liggen maar ik wil het niet kwijt Haha! MIsschien kun je eens een workshop doen ofzo? Daar heb je misshcien meer aan dan dat iemand die wat ervaring heeft je gaat helpen...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:17

Enig idee waar zulke workshops worden gegeven? En kan je daaraan ook met eigen paard meedoen?

Weet er echt helemaal niets vanaf namelijk Bloos

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:04

Een workshop kun je meestal zelf organiseren Lachen Ik heb een keer een workshop Tteam gehad van Nelleke Deen en dit deden we met een aantal mensen van stal. Hartsikke gezellig dus. Het is dan juist de bedoeling dat je hiervoor je eigen paard gebruikt, kun je gelijk oefenen Knipoog

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:07


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:26

Estragon schreef:
Je kunt eens kijken op http://www.dest.demon.nl/nelleke.htm . Zoals je ziet kun je zelf een cursusdag organiseren of anders ergens anders meedoen de agenda staat er ook op.


Dank je!
Ga zo gelijk even kijken