Workshop gerelateerd aan mennen voor partner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Workshop gerelateerd aan mennen voor partner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 15:41

Goedemiddag,

Mijn man gaat in februari hopelijk starten met een mencursus en kijkt daar erg naar uit. Hij zit op het moment niet zo lekker in zijn vel en ik zou hem daarom graag iets geven wat met mennen te maken heeft zodat hij nog wat meer kan uitkijken naar de cursus.

Ik ben op zoek naar iets wat we een keertje vrijblijvend kunnen doen, dus niet ons paard alvast beleren oid :+ het moet wel hands-on zijn (dus een tochtje met een huifkar of kijken bij een wedstrijd oid lijkt me niet zo geschikt), maar ook weer niet mentaal te zwaar belastend. Gewoon een leuk uitje waarbij hij even wat kan doen dus, zonder al te veel druk. Liefst in de buurt van Ede, maar als het heel tof is wil ik gerust een eindje rijden. Hij heeft ervaring met paarden, kan rijden en heeft ook wel eens de teugels vast gehad op de menwagen.

We hebben een fries die niets van mennen kent, maar wel ohz is. Ze wil vast wel proefkonijn zijn als iemand ideeën heeft voor iets ondernemen met het eigen paard wat bij de beschrijving past ;)

Ik zit zelf totaal niet in het mennen, dus ik hoop dat bokt me kan helpen qua passende activiteit en locatie! Alvast bedankt *\o/*

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Workshop gerelateerd aan mennen voor partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:46

En gewoon een ontspannen menritje met iemand gaan maken?
Hier zouden jullie in elk geval welkom zijn (ik woon in Woudenberg) om mee op stap te gaan, alleen ik heb mijn tuig momenteel niet compleet...

Ponylief heeft laatst heel onhandig haar leidsels stukgetrokken :o
Maar ik denk eigenlijk dat je via bokt best wat moet kunnen regelen.

Eventueel iets gaafs als bomen slepen met een trekpaard ofzo?
Maar geen idee waar je dat kan doen :Y)

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:49

Kun je niet vast een los menlesje boeken bij de locatie waar hij de cursus gaat doen? Bij menschool Soest kun je dat bijv doen dmv een bosrit. Heb je een lesje en een leuk uitje tegelijk.

Anders zou je in Hilversum of Groningen een workshop bomen slepen met een (trek)paard kunnen doen, ook heel leuk.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Workshop gerelateerd aan mennen voor partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:53

Een lesje lange lijnen is misschien ook leuk. Om alvast eens te proeven van het mennen met jullie eigen fries. Gewoon heel erg basic en toch leuk om te proberen.

JumpingWolf
Berichten: 62
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Workshop gerelateerd aan mennen voor partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:03

Bij De Paardengroep in Bennenkom kan je een hele workshop volgen! Ze hebben ook een friese merie, Hiske, die hiervoor ingezet wordt. Je kan ook gewoon een menrit boeken, of volgens mij ook losse lessen. Het is een hele leuke groep die ook graag met je meedenkt, dus als je een beetje beschrijft wat je zou willen doen staan ze denk ik voor veel open! Ook lange lijnen ed.

https://depaardengroep.nl/

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Workshop gerelateerd aan mennen voor partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:08

Inderdaad een lesje lange lijnen, of eventueel longeren met dubbele lijnen?
Anders een menles zoals JumpingWolf zegt..

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Workshop gerelateerd aan mennen voor partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:13

Wij hebben een vriendin een keer voor haar verjaardag een les gegeven bij Menschool Soest. We zijn toen niet het bos in geweest (dat kon volgens mij wel) maar hebben een rondje polder gedaan, waarbij zij de hele tijd gemend heeft. Wij zaten achterop dus mochten ook mee! Was heel leuk

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 17:31

Wat een lieve, leuke en goede reacties <3

gerlindie schreef:
En gewoon een ontspannen menritje met iemand gaan maken?
Hier zouden jullie in elk geval welkom zijn (ik woon in Woudenberg) om mee op stap te gaan, alleen ik heb mijn tuig momenteel niet compleet...

[…]


Ik had er helemaal niet aan gedacht, maar zoiets zou idd perfect zijn! De man waar hij jaren geleden een paar keer is meegegaan is helaas gestopt, maar ik had er niet aan gedacht dat dat misschien ook met iemand anders zou kunnen. Een ritje door het bos zal hem zeker goed doen.

Ryder schreef:
Kun je niet vast een los menlesje boeken bij de locatie waar hij de cursus gaat doen? Bij menschool Soest kun je dat bijv doen dmv een bosrit. Heb je een lesje en een leuk uitje tegelijk.

Anders zou je in Hilversum of Groningen een workshop bomen slepen met een (trek)paard kunnen doen, ook heel leuk.


Ik heb naar menschool Soest gekeken en het ritje in het bos is helemaal wat ik in gedachten heb. Deze gaat zeker op mijn lijstje! Heel leuk.

wilmatj schreef:
Een lesje lange lijnen is misschien ook leuk. Om alvast eens te proeven van het mennen met jullie eigen fries. Gewoon heel erg basic en toch leuk om te proberen.


Dit had ik al in mijn hoofd, maar ik wist niet hoe goed dit aansloot bij het daadwerkelijke mennen. Goed om te lezen dat dit wel past bij mijn idee. Gaat ook op mijn lijstje! Dan moet ik wel voor een keertje iemand vinden die wil komen.

JumpingWolf schreef:
Bij De Paardengroep in Bennenkom kan je een hele workshop volgen! Ze hebben ook een friese merie, Hiske, die hiervoor ingezet wordt. Je kan ook gewoon een menrit boeken, of volgens mij ook losse lessen. Het is een hele leuke groep die ook graag met je meedenkt, dus als je een beetje beschrijft wat je zou willen doen staan ze denk ik voor veel open! Ook lange lijnen ed.

https://depaardengroep.nl/


Ik lees dit en volgens mij gaat hij hier de cursus volgen :+ ik zal ze eens contacten of een keertje vooraf iets leuks doen ook al kan! Dank je wel.

Ik heb het bonenslepen even opgezocht en zag dat dat een hele dag lijkt te duren. Dat is nu denk ik teveel van het goede en ook lastig met onze honden thuis.

Leuk ook dat meerdere activiteiten vaker worden genoemd. Goede ideeën iig. Dank jullie wel allemaal, ook mensen die ik niet heb gequote! Ik denk er nog even over na en laat jullie uiteraard weten wat het uiteindelijk is geworden. Meer activiteiten zijn uiteraard nog welkom!