[AR] Een paar foto's van afgelopen zondag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

[AR] Een paar foto's van afgelopen zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 18:31

Hier zijn een paar foto's die mijn dochter heeft gemaakt af gelopen zondag tijdens de rit.
Het inspannen
Afbeelding

Jim zijn achterwerk
Afbeelding

Op weg
Afbeelding

Even voltes rijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:13

Ohhh! waar heb je die bruine leidsels vandaan?
Daar ben ik echt al super lang naar opzoek Lachen

Even ontopic, ziet er leuk uit!
Bij die enelaatste, die sok van die linkervoorbeen zit grappig Lachen

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:16

aah wat een leuk beestje.. die bruine leidsels kan je volgens mij gewoon bij de paardenzaak kopen hoor, ik zag ze volgens mij laatst nog..
tog? Haha!

Profiel vernieuwd..!! Lachen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:20

tesstacey schreef:
aah wat een leuk beestje.. die bruine leidsels kan je volgens mij gewoon bij de paardenzaak kopen hoor, ik zag ze volgens mij laatst nog..
tog? Haha!


Neej, ik ben echt overal waar ik bij een paardenzaak kwam naar binne gelopen om te kijken, maar niemand die hem had

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:37

Leuke foto's hoor, maar waar hangen de leidsels nou op de eerste foto? }> Je spant al behoorlijk "relaxed" in met niemand er voor, dus zorg iig dat je de leidsels voor het grijpen hebt, als ze een keer een rare sprong maakt. Of heb je ze nou juist beet?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 20:39

ik heb ook bruine leidsels, die zitten over het algemeen standaard bij een tuig.....als je zwarte wilt moet je ze juist apart kopen.

leuke foto's!

even ander vraagje, waarom span jij je paard in zonder dat iemand hem vasthoudt of dat ie aangebonden staat?niet een beetje gevaarlijk mocht ie ineens ervandoor gaan en alles zit nog niet goed vast?......

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:37

Wij kregen er zwarte bij, en wil nog graag bruine Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:20

Vreemd....
Als je gewoon leren leidsels koopt, die hebben ze naar mijn idee alleen in het bruin. Ik vind het een rot gezicht, bruine leidsels bij een zwart tuig, dus is het maar hopen dat ze snel wat donkerder kleuren....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:26

Sjonniej schreef:
Vreemd....
Als je gewoon leren leidsels koopt, die hebben ze naar mijn idee alleen in het bruin. Ik vind het een rot gezicht, bruine leidsels bij een zwart tuig, dus is het maar hopen dat ze snel wat donkerder kleuren....


Idd, er horen bruine leidsels te zitten bij een tuig. Ik heb me ooit laten vertellen, dat dat gedaan is om altijd de leidsels te kunnen onderscheiden van het zwarte tuig, zodat je altijd naar het "bruine" kunt grijpen in geval van nood.

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 18:27

Tessebes schreef:
Leuke foto's hoor, maar waar hangen de leidsels nou op de eerste foto? }> Je spant al behoorlijk "relaxed" in met niemand er voor, dus zorg iig dat je de leidsels voor het grijpen hebt, als ze een keer een rare sprong maakt. Of heb je ze nou juist beet?

Ik moet zeggen dit paardje blijft wel heel braaf staan hoor.
Maar voor de zekerheid heb ik de leidsels om mij heen hangen mocht hij er van door willen gaan heb ik toch wat vast.
Ik ben mij er continu van bewust dat een paard er altijd vandoor kan gaan hoe mak/braaf ze ook zijn.

En de bruine leidsels zaten gewoon bij het tuig.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:01

Mooi gezicht hoor, je paardje loopt lekker zo te zien.
Toch altijd een mooi gezicht, een Tinker voor de wagen. Vindt het opzicvh wel jammer dat mijn Tinkertje niet betuigd is, en ik droom er wel een beetje van, maar ik weet niet of ik het met haar af en toe "opvliegende" karakter aan zou durven. 't Is een heel lieve pony, maar buiten kan ze behoorlijk dribbelen en druk doen en opzij springen, en dat is voor de kar niet echt fijn.

Maar deze foto's zien er heel relaxed uit, fijne kar ook volgens mij.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:07

leidsels om je nek heen hangen??????? lijkt me geen gezond plan, je mag er in mijn ogen nooit vanuit gaan dat een paard nooit iets zal doen. en om dat de leidsels om je nek te hangen lijkt me uiterst gevaarlijk.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:30

lonneke schreef:
leidsels om je nek heen hangen??????? lijkt me geen gezond plan, je mag er in mijn ogen nooit vanuit gaan dat een paard nooit iets zal doen. en om dat de leidsels om je nek te hangen lijkt me uiterst gevaarlijk.



Dat lijkt me ook niet gezond! Maar dat heb ik ook nergens gelezen hoor dat hij dat doet, maar zal wel aan mij liggen.

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 08:29

Ik heb de leidsels om mijn nek ja maar mijn dochter stond er voor maar die is er even voor vandaan gelopen om een foto te maken. Ik heb de leidsels ook wel eens om mijn schouderhangen. Dit is in ieder geval beter dan wat ik andere mensen zijn doen want die laten hun paard gewoon los staan tijdens het inspannen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 09:53

Maar dan wel met de leidsels opgestoken, zodat ze zo voor het grijpen hangen.

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 12:31

Ik open even een nieuw topic over het optuigen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:01

maaike van de vis"]
[quote="lonneke schreef:
leidsels om je nek heen hangen??????? lijkt me geen gezond plan, je mag er in mijn ogen nooit vanuit gaan dat een paard nooit iets zal doen. en om dat de leidsels om je nek te hangen lijkt me uiterst gevaarlijk.



Dat lijkt me ook niet gezond! Maar dat heb ik ook nergens gelezen hoor dat hij dat doet, maar zal wel aan mij liggen.
[/quote]
hij had het idd nergens gezegd maar ik heb die foto heel goed bestudeerd en kwam toen bij die leidsels om zijn nek, levensgevaarlijk, zelfs al zou er iemand voor staan om je paard vast te houden

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:15

Je bent op wedstrijden verplicht met bruine leidsels te rijden geloof ik. Dus die zijn overal wel te krijgen. Al krijg je bij de goedkopere tuigen vaak zwarte leidsels.

Wel leuke foto's hoor. Het beestje is mooi getekend hoor!!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:09

Leuke foto's!

Zijn jullie gestart bij stal Wassenaar soms, zo te zien aan de foto's?? of heb ik het nu helemaal mis...

Hij is echt onwijs stoer hoor, die Tinker!
Super dat 'ie zo braaf is!

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 07:39

Nouvel schreef:
Leuke foto's!

Zijn jullie gestart bij stal Wassenaar soms, zo te zien aan de foto's?? of heb ik het nu helemaal mis...

Hij is echt onwijs stoer hoor, die Tinker!
Super dat 'ie zo braaf is!


We zijn inderdaad gestart bij Wassenaar want daat staat hij opstal.
Met inspannen is hij heel braaf maar met rijden wil hij nog wel eens naar links uit wijken als hij wat (engs) ziet en dat is niet altijd even prettig. Maar hij moet het nog leren en het gaat elke keer weer beter.

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:35

malle_pietje schreef:
We zijn inderdaad gestart bij Wassenaar want daat staat hij opstal.
Met inspannen is hij heel braaf maar met rijden wil hij nog wel eens naar links uit wijken als hij wat (engs) ziet en dat is niet altijd even prettig. Maar hij moet het nog leren en het gaat elke keer weer beter.


Komt allemaal wel!
Ik zie het met Fie ook, het gaat toch stukje bij beetje iets beter...
Een half jaar geleden had je mij echt niet moeten vertellen dat ik er een proefje mee zou moeten gaan rijden in een 20x40 bak!

Ik dacht dat de Tinker waarmee je rijdt in Nieuw Vennep stond ofzo... Verward Dit is ook best lekker dicht bij de club! Heb je ook al plannen om met hem in de les te gaan rijden?

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 18:59

Hoi Ellis,
Die tinker is van een vrouw die ook op de mencursus zat.
Of ik ook op de club kom rijden dat weet ik nog niet dat hangt en beetje van de eigenarese af wat die wil en ook heb ik nog geen goed tuig. Het tuig wat we nu hebben is te ligt voor het wat zwaardere werk voor op de verharde weg is het prima maar niet voor in een bak. Ook hebben we nog geen eigen wagen want deze die ik nu gebruik leen ik van Jan.

Ik vindt de foto's in je profiel ook heel leuk ook waar Jan op staat zo kan je hem vaak wel zien tijdens het les geven Pling

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:47

malle_pietje schreef:
Hoi Ellis,
Die tinker is van een vrouw die ook op de mencursus zat.
Of ik ook op de club kom rijden dat weet ik nog niet dat hangt en beetje van de eigenarese af wat die wil en ook heb ik nog geen goed tuig. Het tuig wat we nu hebben is te ligt voor het wat zwaardere werk voor op de verharde weg is het prima maar niet voor in een bak. Ook hebben we nog geen eigen wagen want deze die ik nu gebruik leen ik van Jan.

Ik vindt de foto's in je profiel ook heel leuk ook waar Jan op staat zo kan je hem vaak wel zien tijdens het les geven Pling


Dank je! Lachen
Ja, dat is waar, dat is de herkenbare 'Jan-houding'! Haha!

Tja, dan moet je inderdaad even afwachten wat de eigenaresse wil.
Ach, lekker over de weg toeren is toch ook niet verkeerd?! Wij hadden met Fie eigenlijk ook nog nooit in de bak gereden. Die had nog zo'n moeite met de krappe wendingen dat ik haar dat nog maar niet aan gedaan heb...
En, het is met dat natte weer nog behoorlijk hard werken in die bak vor de paarden!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:39

Nouvel schreef:
Ja, dat is waar, dat is de herkenbare 'Jan-houding'! Haha!


*LOL* Ja, hij duikt altijd standaard weg voor de zweep. Haha!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:34

Leuke foto's. Heb jij soms bij de marathon van Spaarnwoude een foto van mijn bodywarmerrug gemaakt????


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers