[VD] Hoera! Hieke kan de piroutte!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

[VD] Hoera! Hieke kan de piroutte!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 17:57

Kmoet het jullie even vertellen. Haha! Ben namelijk heel trots op mijn trutje! Lachen
Kwou laatst beginnen met de Spaanse pas. Maar daar bleek Hieke echt niets van te snappen. Ben ik toen dus maar mee gestopt.
Toen ben ik begonnen met de piroutte op commando. Eerst Hieke laten stilstaan, Hieke; Blijf!, rondje om Hieke heenlopen met de longeerlijn, belonen, en weer terug om haar heen lopen. (want anders gaat ze telkens als ik om haar heenloop meteen achter me aan, dus moest ze eerst netjes leren blijven, als ik haar in de longeerlijn wikkel)

En de volgende stap was, hetzelfde als hierboven, maar dan niet terug lopen, maar haar hoofd in de richting van de kant zetten die ze op moet draaien, commando geven ('Turn' en rondje draaien met mn hand) En dan zachtjes aan de longeerlijn trekken zodat ze er weer uit loopt, in een rondje.

En vandaag snapte ze het helemaal. Hieke: Turn! En dan een rondje! Beloning!!


Ben zo trots! Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:42

Netjes! Goed hoor.
(Keertje vastleggen op video, foto Knipoog)

Nu toch weer aan de slag met de Spaanse Pas Tong uitsteken

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:16

Nou en terecht dat je trots bent. Dat heeft ze al snel door dan

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:59

wat leuk..! das een oefening die ik nog niet gehoord had.. misschien leer ik hem dat ook wel.. Haha!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 17:38

Citaat:
misschien leer ik hem dat ook wel


Ja doe maar :d
Moet je me wel vertellen hoe hij/zij het doet he?
Als je paardje het komen en blijven goed kan, is de pirouette ook niet zo moeilijk. Als ze maar stil blijft staan als je haar (of hem) een rondje inwikkelt zeg maar. En als je haar hebt ingewikkelt, belonen, en weer terug lopen. ALs ze dat snapt, dat het goed is dat ze blijft staan, kun je daarna zachtjes aan de lijn trekken zodat ze eruit loopt en dan belonen.
Succes!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:57

Oliver schreef:
Kwou laatst beginnen met de Spaanse pas.


Misschien eens beginnen met de polka pas???? Is wat makkelijker en gaat minder snel.

Succes!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 16:42

De Polka is toch juist moeilijker dan de spaanse pas?
Dat is nou het enige stukje uit het boek 'paardenschool' dat ik niet helemaal snapte. Maar ik ga denk ik nu wel weer beginnen met de Spaanse pas. Cool
Ze kan het niet omdat ik, bij het voetje geven niet met een zweepcommando heb gewerkt, maar met aanwijzen en dan het commando 'voet'.
En nu snapt ze dus de spaanse pas ook niet. Scheve mond

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:23

mooi dat ze het kan! nu nog de spaanse pas aanleren of snapt ze dat juist niet ? Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:17

gaaf ik moet ook maarw eer eens verder met mijn paardjes met vd ze vinden het erg leuk alleen heb er zelf nooit zo veel zin om dat te oefenen, maar als ik het hier lees heb ik echt weer zin

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:00

goedzo! mij lukt het ook, zonder halster zadel enz. eerst halt zeggen, dan ga k vbij haar achterhand staan en dan roep ik haar en dan draait ie zich om om te kijken waar ik ben en wat k aan et doen ben en dan probeerd hij naar me toe te komen, dan loop ik achter zijn kont aan en me pony achter mij Haha! hij kan ook een wending om de voorhand Tong uitsteken

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 07:58

Goed zeg! Nu variaties erop bedenken Haha! 2 of 3 rondjes draaien, of de andere kant op Haha! De andere kant op ben ik nu Indian aan het leren, en dat gaat ook vrij goed. Een paar rondjes achter elkaar vind ze niet zo moeilijk.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:16

Goed zeg ! Haha!