[VD] De Basis

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xyzutu2

[VD] De Basis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 23:01

Voor de laatste update van mijn site heb ik een aantal stukken over de basistraining voor vrijheidsdressuur geschreven. Het hoofdstuk is nog niet helemaal af (link naar de site hieronder, de basistraining is onder Paardentraining te vinden), maar op dit moment staan er de volgende oefeningen in beschreven:

-Leidoefeningen
-Achterwaarts
-Parkeren
-Niet eten op commando
-Hand aanraken op commando
-Targetten
-Gewennen aan de beenlonge

Nu vraag ik me af of dit lijstje compleet is of niet. Wie kan mij zeggen of hier nog meer oefeningen in thuis en zo ja, dan welke precies? Ook verder commentaar op de stukken zelf zoals ze op de sitestaan is altijd welkom.

Alvast bedankt!

Miriam

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:04

Hand aanraken, is dat niet hetzelfde als targetten? Wat ik trouwens niet noodzakelijk vind tenzij je een clicker gebruikt.
Naar mijn idee is de basis: Komen, halthouden, blijven, volgen en back, zowel vast als los.
Eventueel zou hier de friendly game bij kunnen om er zeker van te zijn dat je paard geen angst heeft voor de zweep

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:30

Wat is gewennen aan de beenlonge?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie