[LO] Jong paard longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:43

sweet_angel schreef:
charly gaat op het land met een wat oudere ruin.. waardoor die ook heus wel zal opgevoed worden.. Lachen maar nogmaals.. ik heb al genoeg mensen die ervaring hebben en mij ook bij de opvoeding gaan helpen. het inrijden ga ik zelf doen, met wel een goede instruteur


dat lijkt me wel verstandig Knipoog ik ga van't zomer ook een fries inrijden, maar dat wil ik ook absoluut niet alleen doen! gijsenkim, anders schakel ik jou wel in Knipoog

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:43

hahaha!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:44

sweet_angel schreef:
hahaha!!


ja HAHAHAH!!

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:47

gijsenkim"]
[quote="sweet_angel schreef:
hahaha!!


ja HAHAHAH!!
[/quote]

ach, neem het niet zo serieus, was maar een geintje joh Knipoog
Vriendjes zijn? ?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:49

Maar goed, over de hoofdzaak zijn we het toch allemaal eens Haha! : een veulen longeer je niet.

Ik vraag mij alleen af waarom Jordentjeuh niet meer in haar topic reageert, ze is nochtans wel een paar keer online geweest en heeft enkele berichten geplaatst...

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:50

als je haar profiel ziet, zie je wel dat ze (volgens mij) nergens wat van meent.... volgens mij heeft ze hier ook maar wat neergezet. 'voor de lol'

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:53

Fenny schreef:
als je haar profiel ziet, zie je wel dat ze (volgens mij) nergens wat van meent.... volgens mij heeft ze hier ook maar wat neergezet. 'voor de lol'


Maar daar moet je niet naar kijken, ze heeft gewoon ons van het pennymeisjestopic nageaapt Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:53

ik neem het ook niet serieus, ik vind alleen dat hengstjes niet bij meisjes van 15 horen op te groeien. Mijn ervaring heeft me geleerd dat dit vragen om ongelukken is. Bijna alle gevallen die ik tot nu toe heb meegemaakt van kinderen die zo nodig een veulen moesten hebben zijn allemaal verkeerd afgelopen........ drie uitzonderingen daargelaten...... maar er zijn ook gezonde 3,5 jarige naar de slacht gegaan omdat ze onhandelbaar waren, maar wel als veulentje zijnde toch zoooo lief en schattig...... beetje knuffelen, beetje wandelen............. ik heb het zovaak verkeerd zien gaan.

Mensen hoeven het niet van me aan te nemen echt niet, zoals ik al zeg, verdien er centjes mee. Maar ik voorkom het liever wel....... en als dan zo een meiske van 15 zo bijdehand gaat doen, dan kan ik daar alleen maar medelijden mee hebben omdat ze zichzelf wel tegenkomt met haar jongetje........ en dat gaat ze niet redden. Dat red niemand nl!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:55

we zullen zien...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:13

pas op anders krijgen jullie een waarschuwing van bokt haahahah heb ik ook gehad.en waarom de topicstarter niet meer reageerd is omdat iemand eens grappig wil doen als een pennymeisje.en die topic's die zij start zijn niet serieus maar ik krijg wel een waarschuwing maar jah.de wereld vergaat nog niet Knipoog Haha!

Schooier

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:57

Dit topic is volgens mij niet echt serieus bedoeld he Scheve mond
Waarschijnlijk zit ze nu lachend achter de computer om jullie reacties

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 16:01

Laten we dat maar hopen voor het veulen...

DinkeyToy
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:08

Dan zit ik met het volgende probleem, misschien tips van jullie of moet ik me er maar bij neerleggen ?!
Zelf ben ik overgins iemand die haar mening aardig kan vinden in die van gijsenkim, lekker met rust laten tot het 3de jaar dus.
Sinds kort staat er een hengstenveulen bij ons op stal, kruising tussen welsh nog iets. Hij is nu ook een maand of 10/11. We hebben wel uitloop op stal, maar dit is gewoon klein, te klein om zich uit te leven iedergeval.
Nu heeft de eigenaar bedacht om het diertje te gaan longeren op het voetbalveld wat we mogen gebruiken dat naast de stal ligt. Zodat hij toch een beetje zijn ei kwijt kan.
Heb al verschillende keren het onderwerp opfok ter sprake gebracht maar hier willen ze niet aan. Heb toch gemende gevoelens tegenover dat longeergedoe. Ene kant kan hij zo wel een beetje zijn ei kwijt, andere kant lijkt me dit niet goed voor zijn lichaampje + wat hij nu leert, want hij mag van alles "flikken" aan de longe.
S.o.S dus

Imoontje
Berichten: 312
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:55

Ik wil graag mijn eigen mening/ervaring geven. Ik ken Sweet_Angel goed want ze heeft mijn pony verzorgd en ze kan goed rijden/verzorgen etc. Toch heb ik haar ook geadviseerd om een veulen op de opfok te zetten. Ik heb zelf nl. die fout gemaakt. Ik heb van mijn 6e tot mijn 18e gereden, eigen pony gehad, ponykampen geweest, gekke situaties meegemaakt, gevaarlijke dingen meegemaakt, noem het maar op. Na er jaren uitgeweest te zijn ben ik verliefd geworden op een prachtig 3 kwart arabiertje van toen 1,5 jaar oud. Ik had (zelfs op mijn leeftijd, 30+...) het romantische idee van knuffelen, wandelen, poetsen etc. Ik had haar tot het derde jaar bij me willen houden en haar dan door een proffessional in laten rijden/beleren. Dat is echter niet gelukt, ik heb dit prachtige dier moeten verkopen omdat ik het niet aankon! Ik heb dit gelukkig op tijd gedaan en niet gewacht tot ze volledig verknipt was. Ik heb haar ook ergens gestald waar een opfok was (ze kon nog niet bij de andere veulens, ze moest wachten tot ze in april de wei opkon, anders was ze op stal in de 'vaste kudde' waarschijnlijk verrot geschopt) en wat mij zo opviel was het rustige gedrag van de veulens/jonge paarden daarop stal. Je kon ze allemaal aaien zonder dat er naar je gehapt werd en er heerste echt zo'n serene, rustige sfeer.

Ik zou dan ook IEDEREEN adviseren om je veulen lekker tot zijn derde op de opfok te zetten, daar worden ze op een 'paardse' manier opgevoed. Hoeveel kennis en hulp je ook hebt, het is de meest natuurlijke manier om ze op te laten groeien. Je haalt echt geen wild paard terug, JUIST NIET!

Nogmaals Pris, ik wil je zeker niet afvallen en ik gun je de lol met je veulen heel erg, dat weet je! Maar ik betwijfel of je het beste voor je veulen doet, ik denk eerder dat het leuk is voor JOU. De opfok waar ik het net over had daar kun je elke dag (in de winter/stalperiode) je veulen uit de stal halen en er mee knuffelen/poetsen etc. Alleen in de zomer/weide periode is dat niet toegestaan omdat je dan de kudde verstoort.

Voor de DIEREN is het beter... maar voor de mensen misschien minder leuk...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:35

Ik heb er een slotje op gezet. Het gaat totaal offtopic en de topicstarter zal nu de hint wel snappen...