[(P)NH] Goede/leuke oefeningen voor jong paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

[(P)NH] Goede/leuke oefeningen voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 15:25

hallo, ik heb sinds zaterdag de fjord van sonjabelgium op proef, het is een fjordje (figor) van ongeveer 2 jaar en 3 maanden,
het is echt een dier met een goudeerlijk karakter en niet dominant ofzo, maar in zn uppie redt hij zich prima...

ik ben al lekker met hem aan het wandelen en hij loopt me nu ook niet meer voorbij,
vooruit, stoppen en achteruit gaat ook goed, verder ben ik een beetje bezig met de 7 games,

nou had ik de PNH instructeur al gemaild of hij nog echt leuke oefeningen wist om te doen, maar ik krijg alleen de 7 games als oefening terug, en ik wil er gewoon meer bij pakken omdat het anders voor figor te saai wordt,

voor mensen die me niet kennen, ik doe al een jaar of 2 PNH dus ik ken het een en ander al, dat bespaart jullie grote typverslagen, haha
maar als jullie leuke oefeningen weten, waar hij ook veel van leert, maar die geestelijk wat minder zwaar voor hem zijn dan de 7 games (want die doe ik natuurlijk niet elke dag met hem) dan hoor ik het graag,
het is niet zo dat ik zelf geen fantasie heb maar ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben,

alvast bedankt!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:22

enge dinge training is misschien ook wel leuk. Ga eens joggen samen met je paard, dat is meteen goed voor je eigen conditie!

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:04

Ja precies, wat ik altijd merk is dat als ik attributen gebruik (zeiltje, paraplu, laken om onder door te lopen, pionnen of wat dan ook) Dat Nacino dan meer geinteresseerd is, hij ziet daar de lol (of soms engheid Knipoog) wel van in. Lijkt me ook leuk en geestelijk niet zo zwaar voor zo'n ukkie.
Heb zelf ook een tijdje met een 2 jarige fjord gePNHd en ik moet zeggen dat je wel even een knopje moet omzetten aangezien je met een paard bezig bent dat gewoon nog niets weet (hij in ieder geval toen niet)
Dus dan lijken me dingen als extreme friendly game etc wel goed want ik merkte dat hij juist vaak schrok van bewegingen etc omdat hij dat nog niet gewent was. Een ouder paard maalt daar meestal niet meer om..
Veel plezier!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:34

Misschien kun je VD doen.... Voetje geven enz.
Overigens zou je wel met figor kunnen beginnen met aanspannen
Iig wennen aan het tuig.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:39

wat ik nu doe met luck is met een balletje spelen..enge dingen training en het respect voor mij oefenen en dan bedoel ik losgooien in de bak en op commando`s laten draven, stappen, bij mij komen, halthouden enzo..volgens mij vind hij dat wel leuk want elke keer asl ik met hem de bak in wil begint hij al te rennen! terwijl ik hem eerst de bak in moest sleuren!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:55

SuperRoos schreef:
hallo, ik heb sinds zaterdag de fjord van sonjabelgium op proef, het is een fjordje (figor) van ongeveer 2 jaar en 3 maanden,
het is echt een dier met een goudeerlijk karakter en niet dominant ofzo, maar in zn uppie redt hij zich prima...

ik ben al lekker met hem aan het wandelen en hij loopt me nu ook niet meer voorbij,
vooruit, stoppen en achteruit gaat ook goed, verder ben ik een beetje bezig met de 7 games,

nou had ik de PNH instructeur al gemaild of hij nog echt leuke oefeningen wist om te doen, maar ik krijg alleen de 7 games als oefening terug, en ik wil er gewoon meer bij pakken omdat het anders voor figor te saai wordt,

voor mensen die me niet kennen, ik doe al een jaar of 2 PNH dus ik ken het een en ander al, dat bespaart jullie grote typverslagen, haha
maar als jullie leuke oefeningen weten, waar hij ook veel van leert, maar die geestelijk wat minder zwaar voor hem zijn dan de 7 games (want die doe ik natuurlijk niet elke dag met hem) dan hoor ik het graag,
het is niet zo dat ik zelf geen fantasie heb maar ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben,

alvast bedankt!


7 games saai??????
je bent de eerste die ik dat hoor zeggen. je kunt met de 7 games zoveel als je, je er in verdiept dat het volgens mij nooit gaat vervelen.
heb je de video band enzo?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:53

Probeer de games ook te gebruiken trouwens als je buiten gaat wandelen. Sqeeuze hem over een boomstammetje. Doe circeling game om een stukje waar hoogteverschil in zit. Yoyogame door een poort. Sideways langs een hek etc. etc.

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 22:34

ok, ik ga ff op iedereen reageren,

memory:
joggen is voor mij een probleem omdat ik een afwijking heb aan mn knieen, retropatelaire chondropathie, ik kan niet echt rennen, alleen met een pijnstiller, en fietsen ernaast ben ik niet zo'n voorstander van
zowieso de weg op gaan nu nog niet omdat figor pas een paar dagen bij me is, hij moet dus eerst goed de weg naar zn stalletje weten...

elise: aan dat soort dingen had ik zelf ook al gedacht, figor is helemaal niet bang aangelegen en als hij een zeil ziet wapperen dan gaat hij er gelijk op af, vind hij alleen maar stoer dus daar kan ik idd wel leuke dingen mee gaan doen omdat hij dat vet vind,
figor schrikt ook niet van snelle bewgingen of wat dan ook, dan kijkt hij echt zo om van voel jij je wel helemaal lekker, haha

fsoudan: VD ben ik niet zo in thuis, lijkt me wel heel leuk, misschien eens kijken of figor het leuk vind, dan kan ik me er altijd nog in verdiepen, en aanspannen zou ook kunnen ja, kan idd ook wel dingen gaan doen met lange lijnen ofzo, zijn allemaal dingen om uit te gaan proberen en als figor het leuk vindt en er plezier in heeft dan moet ik het zelf maar gaan leren Haha!

luckey: we hebben hier nog een skippeybal liggen dus daar zal ik eens mee aan de gang gaan, denk dat hij het alleen maar stoer zal vinden,
had hem vandaag tijdens het poetsen een pion gegeven en daar heeft hij flink mee staan klooien, haha

phoenix4ever: haha, dit antwoord had ik al een beetje verwacht, ik heb de videobanden en het pakket wel hoor, maar ik bedoel met saai dus, van als je met zo'n jong ding alleen maar de 7 games gaat doen dan leert hij in een keer zo gigantisch veel en dat kunnen ze dan emotioneel niet zo snel verwerken,
ook zit ik nu pas in het begin van de 7 games met hem, dus veel friendly game en verder blij zijn met 1 rondje circling game, en 2 stapjes achterwaards of opzij, dus zoveel variatie kan ik daar nog niet in aanbrengen,
ook zit je met de 7 games snel aan een hogere fase bij een jong dier, want hij gaat echt nog niet achteruit op fase 1 ofzo, dan zou ik hem dus zoveel gaan moeten corrigeren dat hij daar geirriteerd van raakt en je op het punt komt dat hij dus geen zin meer heeft om nog wat met mj te gaam doen omdat hij nog niks goed doet,
ikw eet niet hoe ik het goed uit an leggen, dus ik hoop dat je me een beetje begrijpt, haha

en weer voor memory: die dingen had ik zelf ook al in gedachten, maar ik moet dus eerst zien dat hij mij echt vertrouwt en dat hij me goed volgt voordat ik hier naar buiten ga,
ik woon dan wel in een buitenwijk van arnhem, maar aan 1 kant zit een drukke weg en aan de andere kant een spoor, dus het moet wel echt veilig zijn voordat ik dat ga doen...

in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

iemand nog meer ideeen?

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:03

Figor is gewoon vrijwel bomproof, dus met "dingen" spelen met hem maakt weinig indruk, "fedge" is wel leuk Knipoog. Ik was begonnen met hem te leren stilstaan zodat ik kon weglopen en hij moest blijven staan. Hij begreep het nog niet helemaal hoor, daar heeft ie moeite mee *LOL* Hij wil meteen meekomen en volgen Tong uitsteken Lange lijnen kent ie al Bloos ... Ik had de longeerlijn aan z'n halster geklikt aan de ene kant en de andere kant gewoon een leidkoord en kon er zo mee "wegmennen". Die keek effe raar van "wat doet baasje nu achter me?" maar toen ging ie gewoon op de "kiss" voorruit OK dan! Slimmerd is het hoor!!! Buigoefeningen deed ik ook af en toe met hem, neus opzijvragen en zo "stretchen" Haha! Je kan gewoon "spelen" met hem, hij is altijd wel te vinden voor een spelletje. Buitenwandelen is ie ook niet van onder de indruk hoor, dus daar hoef je zeker niet bang voor te zijn. De vrachtwagen met al ENORM groot en luid zijn voor ie zal opkijken *LOL*

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:06

ik snap wat je bedoelt. probeer dan met minder genoegen te nemen. maak hem duidelijk dat al gaat ie pas bij 4 achteruit jij dat erg goed van hem vind en doe dan weer ff de friendly game en probeer het weer eens. met een jong paard kun je idd niet te lang werken 20 min is zat. ga daarna ff lekker wandelen dan is hij ook weer blij en dan kom je er snel genoeg.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 15:10

sonja, zo is hij echt helemaal haha, dat heb ik na 6 dagen al in de gaten,
vandaag reed er een vrachtwagen over het pad naast de bak en die verloor een flinke hoop zand, nou ik vond het best grappig om te zien, maar figor was druk bezig met zn eigen kuil aan het graven, haha
en crisje pesten Haha!

ben blij dat je me begrijpt phoenix4ever, vond het een beetje lastig om uit te leggen, haha,
ik neem nu echt genoegen ermee dat het wat langer duurt voordat hij het begrijpt, en bij 2 stappen achteruit of 2 stapjes wijken doe ik gelijk weer friendly game,
ik kan nu ook niet van hem gaan eisen dat hij de hele bak door achteruit gaat, zowel lichamelijk als geestelijk niet, maar dat komt er dus op neer dat ik maar iets van 10 minuutjes bezig ben met de 7 games, misschien wel wat langer, maar ik ben niet zo lang bezig met hem dan wat goed voor hem zou zijn,
en dat wilde ik dus ook graag weten met mn vraag van wat zijn nog meer leuke dingen om te doen, een beetje naast de 7 games, waar hij toch veel van leert en weet dat ik zn 'partner' ben,
he weer zo'n lastig verhaal, ik kan ook nooit eens iets makkelijk vertellen he, hoop weer dat je het begrijpt!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:27

NH werkt met een touwtje hé, zo dat "shaken" naar het halster toe als maar harder. Daar is ie niet bepaald van onder de indruk. Ik heb ook een korte opleiding NH gehad toen met m'n merrie'tje, dat stukje ken ik nog goed. Figor ging toen gewoon op die vraag staan kijken zo van "HUH"???? "Wat moet die nu weer" Tong uitsteken *LOL* Op "tikjes" van een rijzweepje reageert ie stukken lichter, gewoon effe op z'n borst aanraken en hij wijkt al (ALS hij zin heeft Bloos, anders gaat ie een potje duwen Bloos!). Dat touw-gedoe is maar raar volgens hem Tong uitsteken De grootste vraagfase is zwieren met het touw hé ... wel, zwieren met hem de eerste keer ging ie doodleuk z'n neus daarin steken . Een fjord heeft zo z'n eigen manier van denken hé Haha! En dan die reactie van "OEPS" *LOL* Je zag 'm gewoon denken dan OK dan!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:06

haha, wat grappig dat hij het bij jou zo deed,
de eerste keer dat ik het deed had hij die gedachte volgens mij ook maar nu gaat hij wel achteruit voor een zwiepend touw,
ik merk wel dat hij sneller achteruit gaat voor druk van een hand, dan voor druk van een touw of van de stick,
maar daar gaan we dan ook lekker aan werken

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:47

Hij heeft geleerd uit z'n contact met het touw dan Schijnheilig hihihihi Ik heb het maar een paar keer gedaan hoor. Echt oefenen erop kon je het niet noemen. Hij heeft soms de neiging in je rug te gaan lopen (steun zoeken) en toen ging ik hem zo van me af (proberen) te sturen ... "IN YOUR FACE" dacht ie "KNUFFEL" *LOL* Met z'n neus in het zwiereltouw Bloos! hahahaha

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 21:11

die neiging heeft hij idd ja, en hij wil ook wel graag voorop lopen weetje, dat hij met mij loopt Haha!
ben dus echt heel veel aan het oefenen met wandelen door de bak en hij heeft het vandaag nog maar 2x geprobeert te doen,
ff schudden, met fase 2 denk ik zo, en toen vond hij het wel weer best dat ik voorop liep,

vanavond stond hij aan zn hooi te eten en toen had ik de deur ff open gelaten, toen zat ik erbij op en kratje en toen kwam dr iemand de stal binnen, loopt hij ook zo zn eigen stal uit, weg bij zn hooi om ff te kijken wie dat dan wel niet was Haha! en natuurlijk ff voeten checken he, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:54

Damn ... die voeten hé!!!!! Hoe komt hij er toch bij????????? Zouden er nog paardjes zijn die zo op voeten gesteld zijn Verward Dat heb ik echt nog nooit bij een ander gezien dan bij hem!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 22:09

zal ik het eens gaan vragen op vraag maar raak??? Haha!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 22:19


* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:05

Ben héél benieuwd Knipoog Bij mensen is er daar een naam voor hé, maar bij paarden

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:35

tja ik zou het ff bij die friendly games houden. je bent dan al ruim tien min bezig en als je hem dan nog meer wil leren is de kans groot dat het te veel word. lekker wandelen is toch ook fijn om te doen?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 14:29

ik doe nu veel freindly game met hem phoenix4ever,
vind ie ook heerlijk, haha,
heb gisteren de leadrope aan zn bee vastgemaakt en toen liep hij ook zo mee, vond hij volgens mij leuker dan het touw aan zn hoofd
(had wel als savetynet een touw aan zn halster hoor Haha! )

heb gisteravond gewoon ff snel alle games langs gelopen,
friendly is geen probleem dus,
wending om voor en achterhand ook niet, heb dat nog gelaten bij 2 stapjes en dat doet hij op fase 1, super dus,
met het achteruit gaan had ik gister de eerste keer fase 4 nodig, toen heb ik hem ff laten denken, weer naar me toegehaald en toen nog een keer, toen was fase 2 voldoenden, dus het gaat goed,
circling game in stap gaat super,
in draf nog wat minder, maar dat is logisch,
in draf worden het eieren en trekt hij soms flink, en hoe meer druk hij voelt op het touw hoe harder hij gaat, terwijl hij zelf kiest voor druk op het touw, want in stap zoekt hij die druk niet op,
gewoon veel oefenen dus, en dan begrijpt hij het vast snel want het is echt een slimme donder

wandelen is idd ook leuk om te doen, gaat ook echt al goed, hij blijft mooi achter me en past zn tempo aan mij aan,
snel lopen of zachtjes lopen maakt niet uir, hij blijft mooi achter me,
volgens mij snapt hij het Haha!

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 22:49

Hij kent een full-wrap Roos Bloos ... had ik dat niet verteld dan? Je kan 'm volledig inwikkelen met een longeerlijn of stroken stof Bloos! Maalt ie niet om hoor Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 08:42

had je nog niet verteld nee volgens mij,
heb gisteravond weer het touw aan zn been gedaan, en daarna heb ik dus het touw om hem heen gedaan, achter zn achterbenen langs en dan moet hij dus de kant van het touw op draaien, deed ie super,
heb met hem door de bak gerend (voor zover ik rennen kan Haha! ) en hield daarbij het zeil in mn hand, wat denk je dat die gek doet, ja hoor,
dat zeil moet vermoord worden echt wel, dus telkens erop gaan staan he,
hij vond het allemaal wel leuk en interessant hoor,
toen had ik hem in zn stal gezet, en bleef ik voor de staldeur zitten, toen moest ik natuurlijk weer uitgebreid beknabbeld en afgelikt worden, haha en kwam het er op neer dat hij het buiten de stal nog wel ff gezeliger vond,
ik hem er weer uit gehaald, pakt hij het bierkratje waar ik op zat, helamaal dr tegen aan slaan met zn voorbeen, nou, kratje maar weer afgepakt en hem een pion gegeven, dat was natuurlijk veel minder leuk want die had hij niet gejat, haha Haha! het is echt een komisch dier en ziet echt overal lol in,
als je hem bezig ziet dan wordt je echt spontaan weer vrolijk!!!

zijn dr niet meer mensen die nog wat leuke ideeen voor me hebben?

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Djimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: Aan de rand vd bos.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:06

een labyrhint misschien? is goed voor de coordinatie.

Healing Touch for Animals® Practitioner, http://www.animaltouch.nl

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 20:29

is ook een leuk idee ja, had zelf ook al aan zoiets zitten denken,
misschien ook zeil eroverheen hangen ofzo Haha!
ff wachten tot er wat minder wind staat en dan zal ik eens wat fraais gaan bouwen in de bak, haha

stoelen en bierkratjes vind hij trouwens helemaal te gek, die moeten op de kop en omgegooid en geschopt worden, jaja, ik snap dr ook niks van hoor,

heb hem vanavond ook aan de lange lijnen gehad, vond ie wel grappig dat omdraaien in de touwen, haha, maar later ging het goed toen ik eerts voor hem had gelopen, het is gewoon een slimme donder en eigenlijk vind hij alles leuk, als hij tegelijkertijd maar aandacht krijgt Lachen

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers