[CT] Targetticking- Wie doet hieraan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

[CT] Targetticking- Wie doet hieraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 19:49

De clickeraars (:D) onder ons zullen het wel kennen. Maar zijn er nog meer mensen die gebruik maken van de Targetstick om oefeningen uit te voeren? Waarom hebben jullie ervoor gekozen? En is het naar je verwachtingen?

Ik doe het zelf met mijn hond (en daar ben ik meer dan tevreden over) en ik denk dat ik Fellow ermee ga beleren (evenals de clicker). Hij kan nog helemaal niets dus dat lijkt me een uitdaging.
Pinky wil ik er niet meer mee lastig vallen. Die is ver genoeg gekomen zonder clicker dus ik ga het nu niet onnodig verwarrend maken voor hem.

Ik heb trouwens vorige week een tekst over Targetticking op mijn page gezet. Dus voor diegene die het niet kennen: www.vrijheidsdressuur.nl

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:45

Ik doe hier inderdaad wel wat mee. Ben niet zo fanatiek hoor. Ik heb zelf een target stick gemaakt van een bamboestok met zo'n schuimballetje ervoor op geplakt. Werkt prima en is veel goedkoper dan zo'n officieel ding. Ik heb Salvator geleerd het ding te volgen met zijn neus, hierdoor kan hij nu in een boog om mij heen lopen en een pirouette draaien. Gewoon door het balletje achterna te lopen, een aanzet tot buiging is er ook al, maar ik doe met hem nog maar weinig, hij is nog maar 1 1/2 jaar.
Maar hij reageert er fantastisch op. Als Guinness en Salvator mij aan zien komen lopen met de target stick worden ze helemaal enthousiast.

Salvator draait een pirouette.
Afbeelding

Quist is nog niet zover en is ook niet zo snel van begrip. Met haar ben ik nog maar bij het leren aanraken van de stick.
Afbeelding

Guinness kent de spaanse pas heel goed. Overigens heeft dat niet zoveel met aanraken te maken, ik geef haar alleen een tikje tegen de borst als commando.
Afbeelding