[AR](?) "trainen"...??

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amberto

[AR](?) "trainen"...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:35

Okee... ik denk dat het bij AR hoort... Maurits heeft vroeger Marathons gelopen en vond dat echt superleuk (hij schijnt ook goed geweest te zijn). Nu is het zo dat ik het wel leuk vind om zo nu en dan zijn "jeugdherinneringen" op wil halen. Alleen heb ik geen kar (en ook geen geld voor een kar). Ik ben verder een totale menleek, ik hoop dat iemand een leuk idee heeft voor wat ik met hem kan doen en hoe dat dan moet (wil niet zn mooie herinneringen verpesten natuurlijk Tong uitsteken )? Kan iemand me helpen/ ideeen geven?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Der Ellmauer Dancing Queen

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:58

Kan je niet van iemand tijdelijk een wagen lenen , met een persoon er bij die wel kan mennen ? Misschien kan die gene het jou dan ook gelijk leren ? Of ergens iets zoeken waar ze een mencursus geven. Dan kan je de geleerde dingen in de prktijk oefenen.
Succes ermee ! OK dan!

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 14:02

Dank je wel voor je reactie! Ik kan wel een wagen lenen, maar dan heb ik nog steeds geen tuig voor hem (voor die wagen staat altijd een vrij smalle pony en maurits is een best wel heel erg brede haflinger...). Mencursus is ook heel duur bij ons in de buurt, dan moet ik echt wachten totdat ik student af ben OF totdat ik de jackpot win ofzo... Knipoog
Ik zoek ook meer iets om gewoon een beetje te spelen... is er niet iets dat op mennen lijkt, maar waarbij je geen kar nodig hebt (kan ik bijv. iets doen met 2 longeerlijnen ofzo?!) misschien heel dom, maar ik vraag het maar gewoon even Bloos

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:56

Ik heb voor de lol wel eens gelongeerd met dubbele lijnen en ben vervolgens steeds wat meer naar achter mijn paard blijven staan. Die van mij kende het helemaal niet maar vondt het erg leuk. Omdat die van jou het al kent, zal het nog een stukje makkelijker gaan. Ikzelf heb toen voltes gelopen, van hand veranderd gedraafd, en dat vondt hij al best moeilijk. Voor die van jou kun je al een stuk meer varieren denk ik.
veel plezier met "klooien",
kippetje

Degene die om zichzelf kan lachen,
zal zich altijd blijven amuseren.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:20

Misschien dat als je dat met 2 lijnen gaat doen , dat je zelf een soort borsttuig met strengen voor hem maakt ? Dan kan je er op den duur iets achterhangen (autoband ofzo) Dan kan hij ook een beetje trekken ! Haha!

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:53

Onze staleigenares beleerd paarden voor de kar> voordat ze voor de kar gaan, wordt er met ze 'aan de lange lijn' gewerkt:
Een gewoon hoofdstel, een longeersingel, een lange zweep (dressuur of men> geen longeerzweep; is te lang) en lange teugels (menteugels) of 2 longeerlijnen.
De teugels gaan van het bit naar de ringen van de longeersingel> de bovenste ringen, omdat de druk zowel onder het zadel als voor de kar daar vandaan komt.
Dan ga je schuin of recht achter je paard lopen. De zweep hou je er gewoon bij om hem voorwaarts te houden. Zo kun je allerlei oefeningen doen> balkjes lopen, slalommen e.d.

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:55

Zelf ga ik altijd naast hem lopen> bij zn achterbeen. De staleigenares doet het ook op deze manier, maar het hoeft natuurlijk niet zo Haha!

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 21:58

Thnx! ik ga het deze week eens proberen Lachen (een extra longeersingel kan ik vast wel van iemand lenen Haha!) Eens kijken of hij het nog kan en of hij het echt zo leuk vindt als men zegt!

Gast998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:38

Als je wilt werken met "erachter lopen" dan zou je eens moeten kijken of je een schoftje kan versieren, zodat de longeerlijnen (leidsels zijn fijner, waar woon je ergens? Heb nog een paar liggen dat je daar voor kan gebruiken... ) er niet steeds afglijden, en te laag gaan hangen.

Veel plezier en succes iig! Het kan ook interessant zijn, om eens een paar boeken door te kijken/lezen zodat je er al een beetje theorie vanaf weet. Maar doe het wel rustig aan, jij bent nog onervaren, en hoewel Maurits dat wel is, toch voorzichtig doen he Lachen

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 21:53

een schoftje?! hmm... ik woon in Haarlem, dus best een eindje weg helaas. Enneh... tuurlijk ben ik voorzichtig met hem! men noemt mij vaak genoeg een zeikerd wat betreft voorzichtigheid, dus maak je geen zorgen! boekjes doorlezen is idd een goed idee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie