[AR] wedstrijd: beschermers en antislipleidsels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

[AR] wedstrijd: beschermers en antislipleidsels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 16:32

Binnenkort wil ik een poging gaan doen om eens een mendressuurwedstrijd te gaan starten.
Ik heb inmiddels begrepen dat je in je gewone wedstrijdrijkleding mag (met bokschort).
Maar mag je ook met antislipleidsels rijden? (ik heb nl. geen andere...)
En mag je met borst- en schoftbeschermers rijden of kun je die er beter af halen?
Beenbescherming mag, net als onder het zadel, niet neem ik aan...

Nog andere dingen waar ik op moet letten?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:51

beenbescherming mag idd niet. Schoftbeschermer volgens mij wel. Leidsel maken ook niet uit, het zijn die Ideal leidsels he? Rij ik ook gewoon mee Lachen
Je mag in je gewone wedstrijdkleding met een schort ja, al vind ik persoonlijk het 'nette' mooier, zoals in een ander topic op UZ staat.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 17:08

liberty schreef:
beenbescherming mag idd niet. Schoftbeschermer volgens mij wel. Leidsel maken ook niet uit, het zijn die Ideal leidsels he? Rij ik ook gewoon mee Lachen
Je mag in je gewone wedstrijdkleding met een schort ja, al vind ik persoonlijk het 'nette' mooier, zoals in een ander topic op UZ staat.


Oke, dank je!
het zijn iderdaad de Ideal-leidsels die bij ons tuig zaten toen we het kochte.

Ik vind het 'nette' ook wel mooier, maar ja, je moet ergens beginnen he...
Eerst maar eens kijken of ik een beetje die bak rond kan sturen zonder gekke dingen! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:11

Groot gelijk heb je Knipoog Ik ga ook maar eens wedstrijden opzoeken, startkaart is tenslotte binnen

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 17:50

liberty schreef:
Ik ga ook maar eens wedstrijden opzoeken, startkaart is tenslotte binnen


Die van mij ook, moet 'm alleen nog even ophalen op de club...
Heel heldhaftig aangevraagd, maar nu de rest... Haha!

Ik heb me in principe ingeschreven voor de officiele menwedstrijd van onze club, half maart.
Het is alleen binnen in een 20 x 40 bak, en dat vind ik toch nog best wel een beetje krapjes...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:52

Dat is idd wel wat krap Scheve mond Met een pony gaat dat nog wel Haha!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 18:09

liberty schreef:
Dat is idd wel wat krap Scheve mond Met een pony gaat dat nog wel Haha!


Ach, ga gewoon een poging doen, verwacht er toch nog niks van!
Als ons vervoer straks in orde is ga ik maar eens kijken waar ik eens buiten kan starten, dan heb je wat meer de ruimte...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:27

Anders moet je samengestelde menwedstrijden gaan rijden: een dressuurbaan van 40x80 Hyper! helemaal super!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:52

Sjonniej schreef:
Anders moet je samengestelde menwedstrijden gaan rijden: een dressuurbaan van 40x80 Hyper! helemaal super!


Dat is volgens mij niet altijd hoor. Rijden in 20x40 is best te doen. Ik heb altijd in 20x60 gelest met 5 aanspanningen en dat ging ook prima.

Veel succes met je wedstrijden Ellis!

MarjoleinP
Berichten: 87
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:27

Schoft en borstbeschermers mogen gewoon, daar rij ik ook altijd mee. Dus ook op de wedstrijden.

Bij samengesteld mennen rij ik meestal in een bak van 30 x 60.
20 x 40 vind ik zelf ook krap, maar dat vind ik onder het zadel ook. Ben gewoon verwend met een grote bak.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:55

Ik rij altijd met schoft en borst beschermers bij de training. Bij de dressuur en vaardigheid echter nooit. Vind dat het de boel ontsiert. Heb liever dat de jury een glimmend paard ziet dan zo'n grote zwarte lap onder een fijn tuig.
Je moet wel in een 20x40 bak trainen zo nu en dan. Dat is wel kort wenden, je hebt maar 10 meter om op de AC lijn uit te komen ipv 15, maar het is nu eenmaal toegestaan. Als je met een jong paard begint zou ik dat daarom ook in het buitenseizoen doen.
Heb afgelopen zaterdag nog in Uden gereden in een 20x40 bak. Toppie Haha!

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 02:00

Niks tegen antislip-leidsels; rij maar eens een wedstrijd met leren leidsels als het echt flink regent; dressuur gaat nog wel maar hindernissen rijden is echt geen pretje als je leidsels steeds wegglijden. Overigens heb je bij goed passend tuig geen extra bescherming nodig, hooguit een bontje voor de singel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:37

Oefen wel een paar keer met die antislip-leidsels icm handschoenen. Zeker met handschoenen van kunstleer vind ik het een stuk moeilijker om te verpakken e.d.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 14:46

bedankt voor jullie reakties!

Unitas, gefeliciteerd met je 1e plaats! Goed zeg!
Ik denk inderdaad dat ik het ook mooier vind staan om de beschermers er af te halen, staat toch wat fijner.

Wat die leidsels betreft, ik rijd er altijd mee, want ik heb geen andere, ben er dus al redelijk aan gewend geraakt. Maar ik moet zeggen dat ik ze ook niet echt fijn vind verpakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:51

Sallykuyper schreef:
Overigens heb je bij goed passend tuig geen extra bescherming nodig, hooguit een bontje voor de singel.


Is ook meer om het tuig tegen het zweet te beschermen dan wat anders, scheelt een hele hoop poetsen Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:03

Nouvel schreef:
Wat die leidsels betreft, ik rijd er altijd mee, want ik heb geen andere, ben er dus al redelijk aan gewend geraakt. Maar ik moet zeggen dat ik ze ook niet echt fijn vind verpakken...


Ik bedoel het ook meer voor als je normaal gesproken zonder handschoenen rijdt, maar dat is blijkbaar niet het geval.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 15:46

Tessebes schreef:
Ik bedoel het ook meer voor als je normaal gesproken zonder handschoenen rijdt, maar dat is blijkbaar niet het geval.


Haha!

Nee, ik rijd nog steeds heel braaf met handschoenen, maar ik heb ook nog niet in de warmste maanden gereden...
Dus wie weet zondig ik van de zomer wel! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:49

Nouvel"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik bedoel het ook meer voor als je normaal gesproken zonder handschoenen rijdt, maar dat is blijkbaar niet het geval.


Haha!

Nee, ik rijd nog steeds heel braaf met handschoenen, maar ik heb ook nog niet in de warmste maanden gereden...
Dus wie weet zondig ik van de zomer wel! Haha!
[/quote]

Ik rijd ook nooit bloothands hoor, al vallen de mussen van het dak van de hitte, ik vind het helemaal niks.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 16:31

Ilindra"]
[quote="Sallykuyper schreef:
Overigens heb je bij goed passend tuig geen extra bescherming nodig, hooguit een bontje voor de singel.


Is ook meer om het tuig tegen het zweet te beschermen dan wat anders, scheelt een hele hoop poetsen Knipoog
[/quote]

Nou, dat scheelt inderdaad heel veel!

Hele stomme vraag, maar die borstbeschermer is best wel dik en ik rijd daar altijd mee. Scheelt het nu wat in je strenglengte als ik die eraf haal??? Verward
Neem aan van niet, maar zat daar ineens aan te denken... Haha!

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:21

Dan kan. De singel moet bij mij iig strakker. De strengen doe ik niets aan omdat ze ook zonder borstbeschermer goed zitten. Nou is die van ons niet zo heeeeeeel dik Lachen
Je moet gewoon even kijken of de burries goed in de brancardbeugels/lichtoogen blijven, dat je in de wending niet aan het zadel trekt of duwt. Misschien is het wel zo dat de broek wat strakker kan wel. Zeker als je de strengen korter maakt.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 18:28

Unitas schreef:
Dan kan. De singel moet bij mij iig strakker. De strengen doe ik niets aan omdat ze ook zonder borstbeschermer goed zitten. Nou is die van ons niet zo heeeeeeel dik Lachen
Je moet gewoon even kijken of de burries goed in de brancardbeugels/lichtoogen blijven, dat je in de wending niet aan het zadel trekt of duwt. Misschien is het wel zo dat de broek wat strakker kan wel. Zeker als je de strengen korter maakt.


Oke, dank je wel!
daar heb ik weer wat aan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:24

Tessebes"]
[quote="Sjonniej"]Anders moet je samengestelde menwedstrijden gaan rijden: een dressuurbaan van 40x80 Hyper! helemaal super!
[/quote]

Dat is volgens mij niet altijd hoor. Rijden in 20x40 is best te doen. Ik heb altijd in 20x60 gelest met 5 aanspanningen en dat ging ook prima.

Veel succes met je wedstrijden Ellis!
[/quote]
Bij 2-daagse is het altijd 40x80 en voor de vierspannen/tandems en klasse 3 is het zelf 40x100!!

[quote="Tessebes schreef:
Ik bedoel het ook meer voor als je normaal gesproken zonder handschoenen rijdt, maar dat is blijkbaar niet het geval.

Je bent met mennen verplicht (in je wedstrijden dan) om met handschoenen te rijden...
[/quote]

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:31

Sjonniej"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik bedoel het ook meer voor als je normaal gesproken zonder handschoenen rijdt, maar dat is blijkbaar niet het geval.

Je bent met mennen verplicht (in je wedstrijden dan) om met handschoenen te rijden...
[/quote]

Dat weet ik. Ik bedoel met "normaal gesproken" niet tijdens een wedstrijd.