[AR] joepie! Destiny voor het eerst de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

[AR] joepie! Destiny voor het eerst de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 10:40

Jammer genoeg zijn er geen foto's van (er was iets vreemd aan de hand met de camera), maar wel veel enthousiaste woorden Lachen .

Gisteren hebben we voor het eerst Destiny ingespannen voor de kar. Natuurlijk hadden we van te voren al een hele hoop oefeningen gedaan aan de dubbele longe, lange lijnen en ook met de strengen hadden we al gewerkt. Eergisteren hebben we zelfs een kinderslee achter onze tinker gespannen en in de sneeuw heeft ze mij zelfs in een flinke draf voortgetrokken. Een betere voorbereiding kon bijna niet (een gevaarlijkere ook niet, want het is best eng op zo'n slede; ik ben blij dat ik er vanaf ben).

Het eerste inspannen ging gelukkig allemaal heel vlot. En destiny had veel geduld (we moesten gaatjes bij maken in de strengen, wat niet evident bleek te zijn). Ze vertrok met de koets alsof ze het al 20 jaar deed. We hebben eerst een paar rondjes in de bak gedaan en daarna zijn we direct naar buiten gegaan. Eventjes een weggetje op en af, klein drafje, en ze had genoeg gedaan voor die dag. De ervaren menner die meehielp heeft gezegd dat hij nog maar zelden zo'n braaf paard gezien had. Niet moeilijk, want destiny heeft echt geen stap verkeerd gezet!

Heel tevreden zijn we dus, en binnenkort zullen we zéker foto's hebben Lachen .

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:45

Hartstikke gaaf Lachen
Fijn dat ze zo braaf was OK dan!
Nou ik ben echt super benieuwd naar de foto's!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:24

He dat klinkt toch heel goed! Is dit die tinker uit je "bit-topic"?
Fijn dat ze zo braaf is, dat is toch heerlijk
Ik ben nog maar bij het gedeelte van sturen en wennen, maar nog eventjes en dan schrijf ik net zo enthousiast als jij! Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 16:17

Jaja, het is dezelfde tinker. Ze heeft nu een zeem rond haar bit en is veel nageeflijker. Soms wil ze wel nog eens haar hoofd wegdraaien, maar dat probleem zal gemakkelijker op te lossen zijn vanop de bok dan wanneer je er als een gek achteraan moet kopen Haha! .

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 36 bezoekers