Vraagje voor de bokkers die aangespannen rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 20:59

Ik ben momenteel op zoek naar een wagentje voor mijn shetlander van 1.02m (vooral die 2 cm niet vergeten Haha! )
Nu wilde ik graag eens weten wat voor wagentje jullie hebben en waarom je daarvoor gekozen hebt.
Ik heb de diverse sites al eens nageplozen. Het aanbod is enorm maar aangezien de prijzen er ook niet om liegen, wil ik niet over een nacht ijs gaan.


Ik ben benieuwd naar de reacties.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:09

Irene deze kar hebben wij.
[img]../upload/73/kar.jpg[/img]

Dit is een echte shetlander kar.

We hebben voor in het land om te oefenen ook nog een 2 wieler maar daar zal ik nog ff een foto van opzoeken!!!!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:44

Ik heb ook gewoon een 4-wielig karretje (er loopt nu een fjord voor). Het is er ook een met 2 bankjes achter elkaar. Tsja, wat voor karretje je wilt kopen is geheel afhankelijk van je budget, wat je ermee wil en of je handig bent (handige familie hebt).
Wil je gewoon recreatief rijden, dan kun je ook een zelfbouw karretje nemen (door een particulier gebouwd). Die zijn meestal niet zo duur. Dan heb je natuurlijk keus in 2 persoons- of 4 persoons. Als je handig bent, kun je mischien een opknapper kiezen.

Als je eens rondvraagt bij koestenbouwers, hebben die ook wel eens inruilkarretjes te koop. Zo zijn wij ook goedkoop aan ons karretje gekomen. Dat ding zag er ook echt niet uit.... Hij had de lengte van wel 3 bankjes, terwijl er maar 2 opzaten (1 voor en 1 achter, en tussenin een hoop loze ruimte). Mijn zwager is lekker handig en heeft er een stuk tussenuit gezaagd, en de boel weer aan elkaar gelasd... Nu is het een vrij normaal karretje.....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 22:10

Om haar te gaan beleren heb ik gewoon een 2-wielig wagentje, dat vind ik het prettigst.
En daarna, ik zou graag wedstrijd willen gaan rijden met haar, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe ze het gaat doen voor de kar.
Budget is gelukkig niet zo'n probleem, alhoewel ik ook niet van plan ben een vermogen uit te geven.
De site http://www.stadwijck.nl heeft mooie wagentjes staan. Die 2 wielige ponygig die daar op staat, vind ik echt schitterend. Ik heb eens geinformeerd naar de prijs, kostte ƒ2.800,-

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 22:22

Als geld geen probleem is, koop dan zo'n ontzettend schattig marathon wagentje!
Geweldig leuk lijkt dat!
Ook al zou ik niet een marathon rijden met een kleine shet, de waterbak van afgelopen jaar was voor Isolda al aardig diep!

Ik heb ook een zelfbouwmarathonwagen, doet het prima, niet omver tekrijgen in vele situaties!