[NH traag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vhnele
Berichten: 126
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: belgie

[NH traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 02:33

Mijn ruin van 8 jaar is zeer traag. Toen we hem zadelmak maakten op zijn 4 jaar (hij was dan nog hengst) was hij in het begin ook zeer traag bij het longeren, hij slenterde maar wat rond. Eenmaal erop bleef hij slenteren maar het longeren ging telkens beter en vlotter. Om hem wat meer zin in het rijden te doen krijgen zijn we op wandeling getrokken. Ook hier bleef het stappen echt slenteren maar zijn draf en galop verbeterden. Nu 3 jaar later zou ik toch graag ook met hem in de piste rijden maar ik wordt zot van zijn geslenter. Wat kan ik doen?

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:12

mijn paard was/is ook erg sloom. ik heb les genomen, en me instructrise zei, dat ik hem 1 x moest aandrijven om b.v. in draf te gaan. als hij dat dan niet meteen deed, meteen een tik en tegelijkertijd nog een keer drijven. als hij opeens weer langzamer gaat lopen, weer aandrijven, en meteen een tik, want zelf bedenken wanneer hij langzamer gaat, mag hij niet. Ik weet niet of je hier wat aan hebt. ik kan niet zo goed uitleggen. als je nog wat erover wilt weten, kun je me altijd peebeeen.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:37

Ja dat heb ik ook gehad, dat is super irritant ja! Precies wat fiek zegt, maar je moet ook niet te snel en te vaak met zweep slaan, want anders reageren ze daar ook niet meer op...

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:01

De manier van fiek vind ik ook goed, maar wat ze meestal ook attenter op je been maakt is als je veel overgangen rijdt. Gaan dan ook meer op de achterhand lopen en kunnen dan ook makkelijker sneller en dus ruimer lopen.
succes ermee

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:08

Soms kan het ook door het voer komen.
Misschien zou je onder begeleiding van iemand erachter kunnen komen of er wat schort aan zijn energiebehoefte.