adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:12

Voor mijn tinkermerrie ben ik op zoek naar een adres om haar problemen voor de kar aan te pakken, die ik niet opgelost krijg.
Het gaat dan om langere tijd netjes stil staan, geluiden van achteren die ineens weer eng zijn.
Maar vooral haar trekker angst. Normaal kon ik zelf hier tot op bepaalde hoogte wel mee om gaan, maar 2 weken geleden is ze na een passerende trekker er in blinde paniek vol in galop vandoor gegaan. Ik ben van de kar gevallen nadat ze bijna in de sloot lag. En ze is de provinciale weg overgestoken.
Ze heeft er niet meer voorgestaan, omdat ze ontstekingen heeft gekregen na dit.
En ik merk dat ik er tegen op zie om haar weer op te pakken en dan vooral buiten.
Het is hier alleen polder en nu het seizoen voor de boeren weer gaat beginnen, wil ik het goed aanpakken en opgelost zien.
Waarschijnlijk dat er hier mensen zijn die een stal/persoon kunnen aanbevelen voor ons probleem?
Ik heb zelf al VDB Stables, Stal Groot Prooyen en Smalltown Horse Stables een mail gestuurd met ons verhaal.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:37

He da's but :(

Ik kan Toon Brooijmans aanraden. Heb er mijn merrie laten beleren vanaf nul, pittige donder maar uiteindelijk veilig voor de kar. Wij volgen er nu ook les voor het menbewijs en krijgen af en toe een trainingspaard voor de kar. De verhalen en hoe hij het aanpakt bevestigen elke keer weer het fijne gevoel dat we hadden toen we haar ophaalden. Die man heeft zo'n relaxte invloed op paarden, vriendelijk en eerlijk, maar ook kordaat als het moet. Als het paard laat zien dat het kleinere stappen nodig heeft, dan worden die ook klein gehouden. Duurt misschien even, maar dan heb je ook wat.

Mijn druif gaat er over een week weer even op herhaling, ondertussen is alles een paar maanden ingezonken. Misschien heeft ze 't helemaal niet nodig, maar het geeft ons een goed gevoel.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:49

Ik kan berry van de bosch, (vdb stables) echt aanraden.
zelf 2 paarden laten beleren en ga er nog af en toe heen of hij komt naar ons voor een les of " probleem" op te lossen.
top plaats!

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:56

Brooijmans helemaal niet aangedacht.
Zit hier niet eens gek ver vandaan.
Ga ik ook ons verhaal sturen.


Dingogirl fijn dat vdb stables goed bevalt. Altijd fijn om goede reacties over een bepaald persoon/bedrijf te lezen.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 17:48

Vanmiddag contact gehad met toon brooijmans en waarschijnlijk kan ze eind volgende week daar heen.
Ze wordt dan eerst in dubbelspan gezet buiten en het trekker probleem kunnen ze ook aanpakken.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:30


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:26

Fijn dat je een goede plek hebt gevonden.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 23:18

Update :D
Paardlief is niet naar Brooijmans gegaan. Na het afwachten wanneer ze zouden terugbellen op hemelvaartsdag een bericht gestuurd via whats-app wat wel gelezen is maar tot op heden geen reactie op gehad.
Is er afgelopen maandag een man op stal geweest om haar ervoor te zetten.
In het begin had ze wat spanning in de wei, maar eenmaal buiten liep ze te briesen en ontspannen.
Conclusie waar we meteen achter kwamen, ik bracht onbewust mijn spanning over bij haar, en moet strenger worden.
Woensdags en vrijdag is hij nog gekomen.
Gisteren heb ik met een vriendin een rondje gedaan en met de gekregen tips ging het echt super :D
Vandaag is die man voor laatste keer gekomen en zijn we de wei in gegaan om te kijken hoe ze reageert op een trekker, en geen reactie erop.
Dus weer naar buiten en ik aan het stuur, nog tips gekregen en morgen weer met een vriendin op pad.
Dan hopelijk volgend weekend en volgende week nog paar keer, en dan gaan we op vakantie inclusief paardlief en kar. Ik ga er van uit dat we daar ook in het bos komen, maar ze hebben een grote bak en waterbak. En zien wel waar we komen.
Vooralsnog ben ik blij dat we geholpen zijn, ik het probleem weet en kan verhelpen en mutsje lekker thuis is kunnen blijven staan.

Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:53

Problemen bij een paard komen vaak vanuit de eigenaar/ruiter.
Veelal onbewust.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: adres gezocht voor laatste problemen oplossen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 22:59

Inderdaad en dat werd maandag met de eerste rit al duidelijk.
Confronterend voor mij. Maar ben blij dat ze er weer voor staat en ik de oplossing ervoor weet.