Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 12:18

Ben me aan het oriënteren op een ander (kunststof) marathontuig. Paard is nog jong, dus de bespiering is voorlopig nog aan verandering onderhevig.
Wie heeft er ervaringen met de tuigen van met name Kieffer en Paul Claessen? Kieffer paste wel mooi, maar hoe houdt dit tuig zich over een aantal jaar gezien?

ZEJA

Berichten: 3101
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:50

Als je geld hebt voor een Claessen tuig zeker doen je geld dubbel en dwars waard.

Lukasje
Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:12

Een Claessen tuig is natuurlijk super! Mooie kwaliteit! Ik ga er van uit dat je dan een lederen tuig bedoelt want hij maakt ook trainingstuigen maar die zijn minder bekend.

Zelf heb ik momenteel een Kieffer tuig. Na een aantal jaar ziet het er nog steeds erg goed uit, ik ben er dus tevreden van. Nu weet ik wel dat de vroegere Kieffer tuigen, vóór ik de mijne had, niet zo mooi bleven. De coating ging als het ware schilferen. Dat probleem heb ik dus niet met het mijne.

Heb je al aan Zilco gedacht? Is dat een alternatief? Hiervan hebben we ook 2 tuigen en die zijn super. Sterk, degelijk en ook mooi. Bovendien is de Nederlandse verkoper erg hulpvaardig ook. Hij komt aan huis passen.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:15

Ik vind het Paul claessen kunststof tuig best erg mooi! Blijft mooi en hij kan heel makkelijk iets eraan vervangen voor je.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:07

Ik vind het Paul Claessen kunststof tuig absoluut niet mooi, maar voor zover ik het hoor van anderen een super degelijk tuig. En dat is wat imo het belangrijkste is voor marathon tuig. Het moet sterk zijn.

Zijn leren tuigen zijn wel echt prachtig, om te kwijlen. :~

Kieffer vind ik prachtig, maar kon er 2 zilco tuigen van kopen bijna, vandaar voor Zilco gegaan voor marathon tuig. Dus kwaliteit van Kieffer durf ik niks van te zeggen, vind het wel heel mooi tuig, en ook een verende/flexibele boom in't schoftje, wat ik heel belangrijk vind.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 18:41

Vanmiddag bij Paul Claessen langs geweest, weet nu iig waar ik over praat en wat het kost: nog een stukje meer dan die van de Kieffer.
Mooi vind ik de kunststof tuigen ook niet, maar de ervaringen die ik heb gehoord (en gelezen) zijn wel heel goed. Dat is uiteraard het belangrijkste. Zijn leren tuigen zijn idd prachtig, maar dat gaat hem qua budget niet worden.
Bijkomend voordeel is dat het niet heel ver van de pensionstal is, zodat aanpassingen en reparatie niet al te moeilijk moet zijn.

De kunststof Kieffer staat erg mooi op mijn paard, iets minder prijzig dan die van Claessen, maar ik heb nog nauwelijks ervaringen gezien of gelezen.

Zilco vind ik in het echt ook niet zo fraai.

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:56


Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Kunststof tuigen, Kieffer en Claessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:02

Ik heb deels een Kieffer kunststof tuig, andere deel is Zilco. Materiaal is hetzelfde maar ik vond sommige onderdelen van Kieffer veel fijner passen op m'n pony.

Ik ben er uitermate tevreden over. Mooie afwerking, mooi zacht materiaal, ligt fijn en blijft als nieuw. De padding is ook fijn zacht.

Maar goed qua materiaal ben ik met zilco ook super tevreden, alleen vind ik sommige pasvorm dingen bij zilco gewoon vreemd en soms wat goedkoop afgewerkt (shetland/pony maat)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 19:26


Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:26

Mijn kunstof tuigen komen uit america. https://chimacumtack.com
Ben er super blij mee, laat alles op maat maken en als er iets vervangen moet worden heb ik het meestal binnen een week alweer in huis.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 19:29

Kunststof Kieffer gaat het iig niet worden. Heb inmiddels meerdere ervaringen gehoord dat dit tuig binnen enkele jaren toch wel hard slijt.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:58

Wij hebben er eentje van Paul Claessen, ik zou niet meer anders willen.
We hebben 'm gebruikt gekocht, versleten onderdelen zijn toen door hem vervangen en later hebben we zelf nog wat laten vervangen dat ging slijten.
Zo heb je voor weinig kosten weer een goed, netjes en veilig tuig en je hoeft niet helemaal nieuw te kopen, dat is evt heel fijn!
De pasvorm is ook goed en het is makkelijk aan te passen op verschillende paarden.
Het heeft eerst een aantal jaar op een lusitano gelegen en sinds kort ligt het op ons nieuwe paard, een arabo fries.

We hebben er 2 jaar geleden ook een nieuwe bij gekocht in D pony maat voor de pony die we toen gekocht hadden voor mijn vriend om mee te mennen, helaas was die pony niet goed en is het tuig gloednieuw terug gegaan naar Paul Claessen, in de hoop dat er een keer iemand anders blij mee gemaakt kan worden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 14:14

Thanx!

Heb inmiddels een tweedehands "Paul Claessen" aangeboden gekregen, binnenkort even kijken of het wat is. Paul wist nog wanneer hij hem maakte, dus zal hem idd ook wel kunnen aanpassen indien nodig ;) . En anders wordt het een nieuwe.