[LO] Paard weer dom doen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

[LO] Paard weer dom doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 21:30

hoihoi,
Me paardje wil nog steeds niet longeren Boos!
Ze komt gewoon rect op me af Huilen
ik dacht mischien is ze bang voor de longeer zweep dat het daar aan lag maar Nee Verward ze bleef door gaan en ik zelf ben niet zo groot dus moet oppassen voor haar hoeven
Ze legt der oren in der nek en dan bokken en dan steigeren maar en dan kaars recht en op me afkomen Huilen
Ik durf het niet meer iedereen heeft het een keertje geprobeert maar nee het wil niet.
Iedereen noemt me paardje nu ook Kreng gevaarlijk beest enzo.
Verward Maar ik snap het niet.
wil kan helpen met reageren. Bloos


gr susanne

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:54

Waarscheinlijk voelt ze zich bedrijgt. Of je geeft heel tegenstreidige signalen met je lichaam.
Laat haar is gewoon los in de bak. En ga haar vandaar uit naar voren drijven. Dus echt bij de kont haar naar voren drijven. Het werkt het beste als je zelf consequent en resuluut op de kont af loopt. Wil ze je aanvallen. Sla dan met de zweep tussen jullie beide en kijk haar niet aan.
Als je haar goed naar voren kan krijgen. Vraag dan is wat wendingen en stops door voor hem te komen. Als dit alles goed gaat. Kun je pas weer aan longeren denken.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:24

Ervaren persoon erbij roepen die haar flink aan kan pakken en er veel ervaring mee heeft.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:31

Jij bent duidelijk niet de baas suus Selina haalt naar je uit valt je aan enz enz. Het zelfde deed ze toen je haar net had. Doordat ze zwanger is heeft ze ook nog eens problemen met haar hormonen...... laat haar lekker rusten tot ze is bevallen en het veulen wat groter is.
Je gaat nu met een drachtig paard springen..... je komt de bak binnen ze moet gelijk in galop een half rondje en binnen 1 rondje heeft ze gesprongen vervolgens ga je de bak uit onder het motto KLAAR.
Als je nou eens stopt met dit soort dingen zal het al een stuk beter gaan allemaal. Hier ligt het niet 100% aan Selina 75% ligt aan jou en 25% aan Selina. Het is een tijdje goed gegaan maar nu ze drachtig is word het weer erger.......

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:33

josien schreef:
Waarscheinlijk voelt ze zich bedrijgt. Of je geeft heel tegenstreidige signalen met je lichaam.
Laat haar is gewoon los in de bak. En ga haar vandaar uit naar voren drijven. Dus echt bij de kont haar naar voren drijven. Het werkt het beste als je zelf consequent en resuluut op de kont af loopt. Wil ze je aanvallen. Sla dan met de zweep tussen jullie beide en kijk haar niet aan.
Als je haar goed naar voren kan krijgen. Vraag dan is wat wendingen en stops door voor hem te komen. Als dit alles goed gaat. Kun je pas weer aan longeren denken.


Bij de kont naar voren drijven is gevaarlijk bij deze pony.... ze haalt gewoon uit. Dit heeft ze altijd al gedaan. Ze valt je gewoon aan en dit stopt niet eerder of ze moet bevallen zijn

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:49

Drachtigheid kan idd het gedrag van een merrie veranderen.
Hoe lang moet ze nog?
Slaan en uithalen mag natuurlijk NOOIT, maar hou er wel rekening mee dat ze drachtig is en probeer dingen te doen die ze leuk vind, lekker naar buiten bijvoorbeeld.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:52

josien schreef:
Waarscheinlijk voelt ze zich bedrijgt. Of je geeft heel tegenstreidige signalen met je lichaam.
Laat haar is gewoon los in de bak. En ga haar vandaar uit naar voren drijven. Dus echt bij de kont haar naar voren drijven. Het werkt het beste als je zelf consequent en resuluut op de kont af loopt. Wil ze je aanvallen. Sla dan met de zweep tussen jullie beide en kijk haar niet aan.
Als je haar goed naar voren kan krijgen. Vraag dan is wat wendingen en stops door voor hem te komen. Als dit alles goed gaat. Kun je pas weer aan longeren denken.

ik snap niet hoe je dit kunt adviseren.
die pony probeert haar verrot te slaan, en jij zegt in feite,, kom maar goed dichtbij dan kan ze je beter raken. Boos!
Ik zeg: gewoon met de zweep straffen tot ze de boodschap begrepen heeft. niet goedschiks luisteren dan maar kwaadschiks.
Later kun je dan weer vriendelijk zijn, als ze die levensgevaarlijke rotstreken heeft afgeleerd. Niet NH maar absoluut effectief.
En laat je erbij helpen door iemand met veel ervaring en overwicht, alleen gaan hobbyen met zo'n paard kan gevaarlijk zijn.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 01:00

Billy"]
[quote="josien schreef:
Waarscheinlijk voelt ze zich bedrijgt. Of je geeft heel tegenstreidige signalen met je lichaam.
Laat haar is gewoon los in de bak. En ga haar vandaar uit naar voren drijven. Dus echt bij de kont haar naar voren drijven. Het werkt het beste als je zelf consequent en resuluut op de kont af loopt. Wil ze je aanvallen. Sla dan met de zweep tussen jullie beide en kijk haar niet aan.
Als je haar goed naar voren kan krijgen. Vraag dan is wat wendingen en stops door voor hem te komen. Als dit alles goed gaat. Kun je pas weer aan longeren denken.

ik snap niet hoe je dit kunt adviseren.
die pony probeert haar verrot te slaan, en jij zegt in feite,, kom maar goed dichtbij dan kan ze je beter raken. Boos!
Ik zeg: gewoon met de zweep straffen tot ze de boodschap begrepen heeft. niet goedschiks luisteren dan maar kwaadschiks.
Later kun je dan weer vriendelijk zijn, als ze die levensgevaarlijke rotstreken heeft afgeleerd. Niet NH maar absoluut effectief.
En laat je erbij helpen door iemand met veel ervaring en overwicht, alleen gaan hobbyen met zo'n paard kan gevaarlijk zijn.
[/quote]

Als ik jou was zou ik de verdere reacties in dit topic nog eens lezen.
Dit paard is drachtig......

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:11

En is dat een reden om levensgevaarlijk te zijn?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:19

Nee maar de manier waarop zij met haar paard omgaat is grotendeels de oorzaak van alles. Selina is geen makkelijk paard maar Susan zeker geen makkelijk baasje!!!

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:38

Ik ken ze niet, maar als ik lees wat fsoudan schrijft, lijkt me dat de band tussen deze twee niet goed is. Als je hat paard dan ook nog eens flink gaat straffen zal de band er echt niet beter op worden hoor!!! Gevaarlijke situatie. NH kan zeker een goede oplossing zijn, maar dan moet er wel een ervaren iemand mee aan de slag gaan...
Jammer dat ik in Arnhem woon, ik had jullie graag willen helpen/adviseren. Paarden gaan heus niet zomaar aanvallen en ook niet zomaar door hormonen. Er is iets gebeurd en ze is blijkbaar niet gelukkig.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:30

Billy"]
[quote="josien schreef:
Dus echt bij de kont haar naar voren drijven. Het werkt het beste als je zelf consequent en resuluut op de kont af loopt.


ik snap niet hoe je dit kunt adviseren.
die pony probeert haar verrot te slaan, en jij zegt in feite,, kom maar goed dichtbij dan kan ze je beter raken. Boos!
Ik zeg: gewoon met de zweep straffen tot ze de boodschap begrepen heeft. niet goedschiks luisteren dan maar kwaadschiks.
Later kun je dan weer vriendelijk zijn, als ze die levensgevaarlijke rotstreken heeft afgeleerd. Niet NH maar absoluut effectief.
En laat je erbij helpen door iemand met veel ervaring en overwicht, alleen gaan hobbyen met zo'n paard kan gevaarlijk zijn.
[/quote]

Effectief jazeker, voor de eigenaar misschien wel. Een paard is niet van nature agressief dus is er iets aan de hand in dit geval, veroorzaakt door degene die met het paard werkt. Wie moet hier dan eigenlijk geslagen worden? Scheve mond (Als je al wilt slaan, mensen of dieren om het even )
Ik denk dat er in dit geval iemand anders moet gaan luisteren dan het paard...

En ik neem aan dat iedere paarden bezitten weet dat benen uit kunnen halen en je hier dus uit de buurt moet blijven. Moet dat ze zelfs nog voorgekauwd worden?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:19

Ik denk dat het meeste toch aan jezelf ligt...misschien moet je meer aanwijzingen geven en duidelijker zijn...!
Je zou natuurlijk ook zo kunnen doen dat je iemand anders vraagt om mee te helpen en dan doe je zo...bijvoorbeeld jij longeert het paard maar het paard loopt maar naar binnen en voelt zich bedreigt!
Dan vraag jjij iemand anders erbij zodat zij aan de hand (wel aan de longeerlijn) mee kan lopen in een rondje als dat goed gaat laat je d´r even los en zo bouw je het op"!
Je moet wel gedult hebben!

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:29

nou fsoudan het is niet helemaal waar wat jij nu zegt ik vin dat je su zwart maakt hier en das nie de bedoeling ze vraagt om hulp en jij geeft haar dat niet en suus springt helemaal nie met lina en ze rijd ook nooit meer inde bak maar meestal cronenstyn en nie eens hele maal dus ik snap niet waar jij het over hebt nou suus ik vin dat je lina ook wel rust kan geveh maar een beetje beweging doe je goed meissie nou wacht maar op andere reacties xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kepotje

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:57

Oke ik ken dit paard dus, en het rare is dus dat ze zwaar onderdanig is voor andere paarden, zo laat ze zich door ieder paard wegjaagen, maar naar mensen is ze weer zwaar dominant. Overigens is dit niet een probleem dat je af kunt schuiven op het drachtig zijn, want dit is al langer aan de gang en het is zeker ook niet de eerste keer dat ze zich zo gedraagd, alleen heeft ze van die periodes waarin het erger word.
Verder heb ik persoonlijk niet het idee dat ze zich zo gedraagd omdat ze last van d'r hormonen heeft, heb niet het idee dat ze zich anders gedraagd normaal. EN dat suus d'r paard bokt en stijgert, is deels d'r eigen schuld, omdat ze d'r paard op commando heeft leren steigeren en bokken, en dan kun je er toch wel een beetje van uitgaan, dat ze dit ook gaat doen op het moment dat je dat niet wilt.
Mijn advies zou zijn, ga freestylen met je paard, want ik heb zwaar het idee dat je paard boven jou staat, je moet zorgen dat ze jou als baas/leider gaat zien en niet andersom. Plus dat ik het idee heb dat je af en toe bang voor haar bent, omdat je als ze op je afstijgert ofzo... snel de bak uit loopt. Tis misschien niet zo gek dat je dat eng vind ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat eng vinden, maar je brengt die angst ook weer over op je paard.
Het beste lijkt mij om er iemand bij te halen die verstand heeft van omgang met paarden.

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:07

ga in training bij iemand die je kan adviseren want er is duidelijk iets niet helemaal 100 tussen jullie 2

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:05

hoihoi,
Ja ik ligt ook aan mij wat ik daarin heb gedaan om haar te leren steigeren en bokken Huilen en ik doe het ook NOOIT meer.
En Fem,dit wat jij hier heb geschreven sloeg echt nergens op! Verward Selina is een vaag paard maar sinds de dag dat ik erop mocht rijden is ze zo Verdrietig
Dus het kan niet aan mij liggen het enige dat van mij echt fout is geweest is het steigeren en bokken.
Maar fem als je zo raar blijft reageren reageer dan maar liever niet.
Je zach het van middag Maartje(omar hier op bokt)en Femke (fsoudan op bokt)vroeg of ze haar mochten freestylen,goed zei ik:daar ging ze Maartje begon eerst nou het eerste stukje begon Misselijkollen en klaar rennen,1rondje op ze minst was het en daar ging ze richten op Maartje en steigeren en bokken maar Verward en wat je ook deed ze bleef doorgaan.
Nou zo was het onder tussen een kwartier lang Bloos!
Nou Femke proberen maar die scheet 7kleuren van der onder tussen(hhihi net als mij hoor maar blijf toch weer elke keer proberen in de bak erop te rijden hihhi Tong uitsteken )Nou bij fem ging het helemaal niet goed,maar fem had iemand bij zich ook hier van bokt nog geen eens der naam gevraagt hihi Verward maar die kreeg der aardig aan de gang wel eerst proberen maar elke keer weer op der vlikker geven Pling maar het hielp wel nou ook een kwartiertje maar gedaan,daarna weer Maartje en toen deed ze het ook aardig.maar zo kon je bij haar wel uren door gaan want ze bleef wel steigeren en bokken en maar doorgaan Bloos!
Maar goed als je bij haar stond en vroeg of ze mee wou lopen deed ze dat zo voor je Verward en volgde je als een vogeltje? Verward


ik vind dit een vaag beestje maar buiten rijden doet ze wel normaal?????



nou sorry voor het lange verhaal


groetjes susanne Bloos

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:11

lkkr suusje girl power selina en oscar power

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:15

hiihih prissey Haha!
Gekkie:p

kepotje

Berichten: 125
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:16

ha
ossie praat wel met lina hoor meis

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:58

Huh, volg ik dit... Twee topics tegelijk over hetzelfde paard...
Susanne, je zegt het zelf, als je haar aanpakt gaat het beter, maar ze blijft bokken en steigeren.
Je moet ook niet gaan hopen dat het binnen een uurtje over is. Ze bokte en steigerde al toen jij haar kocht (althans dat maak ik op uit het verhaal) en jij hebt dat gestimuleerd door haar 'te leren' steigeren en bokken.

Nu moet het steigeren en bokken weer afgeleerd worden, en dat gaat minstens drie keer zo lang duren dan het aanleren. En daarbij is het ook nog eens drie keer zo moeilijk.

Ze is nu dus drachtig... Als je geen band met haar opbouwt, en haar het gedrag dat ze nu vertoont, niet afleerd, zal haar gedrag na de geboorte van het veulen, alles behalve verbeteren. Dan heeft ze namelijk een veulen, dat ze moet beschermen tegen jou. Ik weet niet hoe lang ze nog moet, maar wat ik wel weet, is dat er nu verandering in haar gedrag moet komen. Anders gaat het fout.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:26

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je anders met Selina om moet gaan. En ja ik ben bang voor jou paard ze komt op je af en steigert naar je, terwijl ze steigert haalt ze nog uit met dr benen......
En ik niet alleen ben bang voor haar. Maya van bokt had er idd meer controle over.... Maar ik ben niet van plan om jou paard op te voeden daar ben jezelf voor. Als ze het tijdens het buitenrijden nou niet doet.... rij voorlopig alleen buiten en wacht tot ze haar veulen heeft gehad dan is ze meer aanspreekbaar. En ja Selina heeft dit van het begin af aan al gedaan maar als je consequenter met haar omgaat zal het een stuk beter tussen jullie gaan

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 21:50

femke bemoei je er maar alstjeblieft niet mee Boos! en alles wat je typt is niet waar het inigste is waar dat je der NIET mag opvoeden dat zal ik nog geen eens willen.want ja je kan zelf ok niet op guus rijden ik zag je laast erop rijden Bloos! en het was dramatisch (niet dat ik goed kan rijden)want je zat niet goed met je voeten en als je proberde door te zitten dan vloog je uit het zadel enzo en net doen of jij de beste was en aan de teugel te trekken Bloos!
maar goed ik hou op over jou want dit is mijn topic en ik luister wel naar anderen mensen onderanderen die normaal op dit bericht reageren want jij geeft kommetaar plaats van advies zoals maartje het voorstelde om het te doen is aardig bedoelt en wil me graag helpen en jij niet jij moet alles beter weten eenne Josien ik ga wat jij vertelde wel proberen Haha!
maar goed ik hou op over jou want jij bent toch niet interesant ga jij je maar metje eigen slompie bemoeien en ja mijn paard is vroeger mishandelt dus ja heb wat minder vertrouwen dan lompie guusie.


susanne

enne anderen bedankt voor het reageren enne hoop nog meerr reacties te krijgen OK dan!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:06

Suus14 schreef:
femke bemoei je er maar alstjeblieft niet mee Boos! en alles wat je typt is niet waar het inigste is waar dat je der NIET mag opvoeden dat zal ik nog geen eens willen.want ja je kan zelf ok niet op guus rijden ik zag je laast erop rijden Bloos! en het was dramatisch (niet dat ik goed kan rijden)want je zat niet goed met je voeten en als je proberde door te zitten dan vloog je uit het zadel enzo en net doen of jij de beste was en aan de teugel te trekken Bloos!
maar goed ik hou op over jou want dit is mijn topic en ik luister wel naar anderen mensen onderanderen die normaal op dit bericht reageren want jij geeft kommetaar plaats van advies zoals maartje het voorstelde om het te doen is aardig bedoelt en wil me graag helpen en jij niet jij moet alles beter weten eenne Josien ik ga wat jij vertelde wel proberen Haha!
maar goed ik hou op over jou want jij bent toch niet interesant ga jij je maar metje eigen slompie bemoeien en ja mijn paard is vroeger mishandelt dus ja heb wat minder vertrouwen dan lompie guusie.


susanne

enne anderen bedankt voor het reageren enne hoop nog meerr reacties te krijgen OK dan!



Nagelbijten / Gniffelen Maar mijn paard steigert en bokt niet

Ragebol_love

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 09:43

Vraag of iemand je help!!!