[LO] Van hand veranderen

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

My_Beauty

[LO] Van hand veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 18:34

heej

vandaag heb ik voor het eerst mijn vzpony gelongeerd Pling
Het ging heel goed, ondanks het feit da k geen zweep en hoofdstel had Tong uitsteken
Ze ging netjes van stap naar draf, galop dat ging ook nog wel ff
Maar toen had ze ineens ontdekt dat ze zomaar van hand kon veranderen, dus ze stopte en draaide gewoon om, ik heb me daar eerst tegen verzet, maar ze luisterde echt niet!! Huilen en toen heb k dr maar laten gaan als ze omdraaide, maar dan draaide ze weer om en nog eens en zo maar door Verward Verward
Wat kan ik daar dan tegen doen, ik wilde haar met een rijzweepje iedere keer tegen houden, maar dan reageerde ze door met haar hoofd te gaan slaan en te gaan steigeren
Is er een manier hoe ik haar die Boos! eigenschap af kan leren?? Verward Verward

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:47

Waarscheinlijk kom je steeds voor haar. Dus van voor haar kruis tot mischien wel bij haar hoofd. Omdat je vz pony ziet dat hij niet verder kan. Draait hij om. Dit is juist heel goed. Dus niet af straffen. Eerder belonen.
Met longeren moet je heel sterk op je positie tegen over je pony letten. Alles wat achter haar kruis is drijvend. Voor de kruis remmend en draaiend. En dus bij de kruis om tempo vast te houden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

My_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 18:51

Ik weet het, dat deed ik eerst ook fout *LOL* , maar toen herinnerde ik me dat iemand dat al eens tegen me had gezegd, dus ik denk ik probeer het .
dat ging nog wel ff goed, maar toen deed ze het tog nog Schijnheilig (ik liep al naast dr achterbeen, dus dat kan het niet zijn volgens mij Pling )

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:07

Dan op het moment dat ze draait. Een stap in haar loop richting zetten. Dus zij draait naar rechts om. Jij zet een grote stap naar rechts. Zodat je voor haar hoofd komt en jaag haar weer rustig terug.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie