[VD] Spaanse pas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

[VD] Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 20:01

Wie heeft er een Andalusier die de spaanse pas inmiddels kent? Ik ben al een tijdje aan het proberen om mijn paard het te leren maar ik kan wel wat goede tips en adviezen gebruiken om hem dit goed te leren? Dus wie kan me hiermee helpen?????

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:57

die van mij kent de spaanse pas... zelf geleerd ...
Maar het is een lusitano geen andalusier....
Ik begon met een zweepje heel zachtjes zijn been aan te raken en dan een commando te geven, "voetje" of "pas" en als hij maar stampt of iets optilt, heel uitgebreid belonen en iets lekkers geven....dit herhalen en dan steeds iets langer volhouden want dan wordt hij ongeduldig en doet hem hoger..weer belonen en snoepje....
Ik deed het toen hij het een beetje kon ook in het zadel met zweepje zachtjes zijn schouder aanraken en dan weer commando zeggen en belonen.....later hoefde ik alleen nog het commando te zeggen en had het zweepje niet meer nodig...okk tikte ik wel eens i.p.v. zweepje met mijn vinger zachtjes zijn bovenkant van de schouder aan....nu kan hij het heel goed...in het zadel maar ook als ik er naast loop, geen zweepje of dergelijke nodig..hij kende het in 2 weken...hij kan nu ook spaanse pas in figuren maar ook in de traver etc.

Succes!!!

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:58

ligt trouwens ook aan het paard...die van mij hengst vond het zoizo al leuk om af en toe voetjes te geven... en helemaal als hij dan nog beloont wordt ook!

xxvoltairexx

Berichten: 54
Geregistreerd: 31-08-05

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:01

ga ik tog eens proberen bij mijn hengst hij leert erg snel dus wie weet toch ??

xxvoltairexx

Berichten: 54
Geregistreerd: 31-08-05

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:05

hoi Palhaço ik heb je profiel bekeken je heb egt een vet mooi paard ..!
en dat je les heb gehad van anky is wel heel tof zal wel veel gekost hebben? nou nog heel veel plezier met je paard

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:53

Het boek Nathalie Penquitt's paardenschool is een goed boek als je kunstjes wil aanleren.

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:17

xxvoltairexx schreef:
hoi Palhaço ik heb je profiel bekeken je heb echt een vet mooi paard ..!
en dat je les heb gehad van anky is wel heel tof zal wel veel gekost hebben? nou nog heel veel plezier met je paard


Thanxx !!:D heb weer nieuwe foto's !
Die les van Anky (en andere lessen/ producten) werd geveild en dat veilingsgeld ging naar het goede doel de : CliniClowns....
Toen had mijn vader het hoogst geboden...en was inderdaad veel geld... maar was ook een super gave ervaring..

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:52

RP -> UZ

Bubblicious
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-09-05

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:42

een paard op onze manege ( pension ) kan dit ook , echt supa

Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 16:45

Bedankt voor jullie reacties. Hij kan inmiddels al voetjes geven aan de hand en ook al ik erop zit. Maar voorwaarts gaan op dat moment dat krijg ik hem niet goed aangeleerd. Wie kan me hier nog mee helpen???

Palhaço

Berichten: 1587
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Overijssel

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:03

heb ik ook gehad....moet je voetje laten geven en je commando zeggen of aantikken (wat je doet om hem een voetje te laten geven) en dan metéén been geven en klikken met je stem....als hij het doet meteen belonen.....dit ging bij mij ook eerst even heel rommelig maar opeens snappen ze het
dus "commando" (en/of aantikken) en meteen been geven....dit voorwaarts leren is makkelijker als je er op zit....dit gewoon volhouden en dan komt het als het goed is wel goed