[AR] Zucht.... wat zijn die wagens duur!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

[AR] Zucht.... wat zijn die wagens duur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 00:06

hehehe,

Ben ik vanmiddag eindelijk eens op wagenjacht gegaan, maar begin de moed haast op te geven Verdrietig , ik wil heel graag een marathonwagen voor dubblespan shetten, die zijn er best, maar o zo duur, daarom toch maar bij een andere dealer wezen kijken die recreatiewagens verkoopt, voor aanzienlijk minder.

Het waren leuke wagens en je kon er een hoop eigen wensen in kwijt, maar het gewoon niet wat ik zoek, ik ben al weken op zoek naar een marathonwagen, 2e hands zijn ze bijna niet te krijgen of ook dan zit je nog ruim boven de 2000,-, dat vind ik een hoop geld voor iemand die met mennen gaat beginnen.

Natuurlijk kan ik een andere wagen kopen voor minder, maar ik vind ze niks aan, ik blijf maar met die marathon dingen in mn hoofd zitten.
Op Paard en Koets heb een wagen gezien die volledig aan mijn wensen voldeed OK dan! van hw-rijtuigen uit bathmen, een nieuwe wagen voor 2150,- met alles erop en er aan, tenminste wat ik graag erop zie, laat ik het zo zeggen, denk dat ik toch maar voor de dure wagen ga en dan maar meer geld uitgeven, hopelijk heb ik er meer plezier van.

Het was in ieder geval wel liefde Lovers op het eerste gezicht (voor zover dat kan bij een wagen) bij deze wagen, ik blijf na al die wagens die ik op internet gezien heb toch de mooiste/beste vinden. (hahaha voor die prijs dan he Knipoog )


Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:05

Marathonwagens, zeker als je kwaliteit wilt, zijn gewoon erg duur.
€2000,- is nog heel goedkoop voor een tweespanwagen.

Je kan je eisen ook iets lager stellen en op zoek gaan naar een wagen met autobanden.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:28

Het is moeilijk zoeken Scheve mond Wij zijn ook op zoek, vandaag naar Clever wagens wezen kijken. Kloppen allemaal, maar weet toch niet of ze het wel zijn. Ik zoek rustig verder Haha!

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:48

Albert schreef:
Marathonwagens, zeker als je kwaliteit wilt, zijn gewoon erg duur.
€2000,- is nog heel goedkoop voor een tweespanwagen.

OK dan! , onze enkelspan-sulky is al duurder! Die is wel heel solide maar bepaald nog niet de duurste oplossing.

Citaat:
Je kan je eisen ook iets lager stellen en op zoek gaan naar een wagen met autobanden.

...en wellicht weer inruilen voor wat je echt wilt als je weet wat je wilt.

Albert: ga die 4-wieler met separaat sturende voorwielen zelf maar bouwen. Het basisontwerp staat inmiddels op papier.

www.homocaballus.net

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 01:56

2150,- valt idd erg mee voor een marathonwagen dat ben ik nu wel achter, dat is een van de goedkoopste die ik heb kunnen vinden.

Dat is misschien wel mijn probleem, ik weet heel goed wat ik wil, een beetje te goed volgens mij en ben daarom niet meer van het idee (plaatje) wat ik in mijn hoofd heb af te brengen Frusty , ik weet gelukkig wel wat ik met de wagen wil en waar hij voor gebruikt gaat worden, alleen die hoge prijzen, daar wordt ik een beetje verdrietig van Huilen , niet dat het onlogisch is dat niet, maar het is voor mij moeilijk op te brengen, maar wil wel graag een goede wagen waar ik marathon mee kan gaan rijden.

Misschien moet ik gewoon nog een tijdje door sparen en dan de wagen kopen die ik echt graag wil, ik ben zo bang dat ik spijt krijg als ik een andere goedkopere (dus niet mijn 1e keus) koop.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:19

Misschien is het een oplossing om een wagen van iemand te lenen/huren of goedkoop over te nemen zodat je dan door kunt sparen voor de wagen die je echt wilt!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:19

Ja die wagentjes zijn duur, maar ik vind inderdaad 2150 euro ook nog wel mee vallen voor een nieuwe wagen.
Ik zou als ik jou was ook gewoon lekker doorsparen totdat je straks ook echt iets naar je zin hebt.
Wij hebben hiervoor ook 2 andere wagens gehad en uiteindelijk toch ook de shetlander marathon wagen gekocht die we eigenlijk al heel lang wilde hebben........het kostte een aardig centje maar nu hebben we ook wat we wilden hebben.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 13:26

jacqueline schreef:
Ja die wagentjes zijn duur, maar ik vind inderdaad 2150 euro ook nog wel mee vallen voor een nieuwe wagen.
Ik zou als ik jou was ook gewoon lekker doorsparen totdat je straks ook echt iets naar je zin hebt.
Wij hebben hiervoor ook 2 andere wagens gehad en uiteindelijk toch ook de shetlander marathon wagen gekocht die we eigenlijk al heel lang wilde hebben........het kostte een aardig centje maar nu hebben we ook wat we wilden hebben.



Dat denk ik ook te gaan, anders krijg ik waarschijnlijk spijt, Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 15:53

ik heb dat probleem nu ook. ik wil op zich heel graag een enkel/dubbelspan marathon wagen maar vind ze zo schreeuwend duur.
ik ben nu voorlopig een recreatiewagentje aan t opknappen en spaar nog even door. wil zoizo geen nieuwe, heb ik gewoon t geld niet voor. maar t heeft ook geen haast. ik wil dat mijn shet en ik eerst flink ervaren zijn voor ik echt aan de slag ga dus dat duurt nog wel eventjes.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:54

tsjah, ze kunnen (volges mij) niet met machine's in elkaar wordengezet dus dat is allemaal arbeidsuren!!(duur!!) dus daarom zijn de Poolse wagens goedkoper en de kwaliteit is niet veel slechter mee als de duurdere Nederlandse wagens! Maar een importeur van Poolse wagens doet geen reparatie enz verrichten dat is wel een nadeel!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 02:48

Dat is niet waar wat jij zegt Sjonniej. Veel wagenbouwers laten juist hun wagens bouwen in Polen en zijn niet slecht een importeur. Ze controleren zelf de wagens, Kelders bijvoorbeeld gaat 1x per maand zelf naar Polen om te kijken hoe het gaat. Verder heb je er gewoon garantie op en kun je terug als je problemen hebt. Ze kon het dan vaak zelf repareren.

Huertecilla

Berichten: 26845
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:25

...en, als je er wat over nadenkt, wordt je Volkwagen Polo of Golf waarschijnlijk ook bij Seat in Spanje in elkaar geschroefd en komer er aardig wat delen van uit Tjechië.

www.homocaballus.net

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:47

Je moet ook goed opletten of de materialen (vooral remmen ed) wel van goede kwaliteit zijn. Bij Kelders brengen ze dus West-Europese remmen naar Polen - die daar dan worden gemonteerd.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:46

Ja he, wat zijn die wagentjes duur. Ban vandaag bij Bakker geweest in Noordwijk(Gr) Erg mooie wagentjes, maar helaas niet voor mijn portemonnee. Ik ben een beginnende menner en heb al een wagentje en een tuig, dus ben erg tevreden. Ok heb geen superkar, maar hij rijdt en ik kan er mee de weg op.
Afbeelding
foto van mijn karretje. Hoop wel ooit zo'n mooie recreatie/marathonwagen te kunnen kopen, maar ik droom rustig verder en ben al erg blij met mijn opknappertje!
groetjes Cindy en Spetter

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:28

Je hebt helemaal gelijk Spetter, je hoeft niet gelijk het beste van het beste te hebben.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 20:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal uit ben, naja ...
eigenlijk heb ik niet zoveel keus, want ik ga binnenkort beginnen met mn koetsiersbewijs(dat kost ook 370,- euro),
Daarna wil ik m'n shet laten beleren (kost ook weer ong. 350,- a 400,- euro of iemand van bokt moet zo lief zijn om mij te willen helpen? Schijnheilig ) en dan moet ik het tuig nog kopen en dat is ook niet mis, Geld, geld!

Uhmmmm uiteindelijk mag ik blij zijn als ik nog een leuk 2e hands wagentje kan kopen, denk ik.
Ik ben zoals je ziet en beginnend menner dan is het ook vrij normaal dat je niet een nieuwe wagen koopt, tenminste dat vind ik, maar ik wil wel graag goed spul, dus geen wagentje wat uit elkaar valt en veilig is en het tuig is net zo belangrijk.
Ik heb bij "De Wildkamp" in Wijk bij Duurstede hele leuke wagentjes gezien, deze zijn in verschillende maten verkrijgbaar en voor mij ook betaalbaar, ik denk dat ik dat ga doen dan houdt ik tenminste genoeg geld over voor de andere dingen die belangrijk zijn, zoals het tuig en beleren Haha!

Spetter, jouw wagentje vind ik erg leuk, daar is toch niks mis mee? en kun je lekker mee mennen zo te zien, mooi paard heb je ervoor lopen trouwens OK dan!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:45

Cissie wil je speciaal een 4 wieler?
Want die 2 wieler wagentjes zijn ook erg leuk en kan je ook lekker mee rijden.....vooral als je niet altijd 2 span wilt mennen.
Spetter ik vind dat er met jouw wagen ook niks mis is hoor.
Ons eerste wagentje was een houten Thali ho of zo iets........echt een heel onhandig wagentje, wel leuk voor op de weg maar niet echt wendbaar om mee de bossen in te gaan, vandaar dat we toen zijn gaan uitkijken naar een ander wagentje.....en dat is toen de concourswagen geworden (kochten we voor weinig geld over) en echt wij hebben er spijt van dat we hem verkocht hebben.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 22:26

jacqueline schreef:
Cissie wil je speciaal een 4 wieler?
Want die 2 wieler wagentjes zijn ook erg leuk en kan je ook lekker mee rijden.....vooral als je niet altijd 2 span wilt mennen.
Spetter ik vind dat er met jouw wagen ook niks mis is hoor.
Ons eerste wagentje was een houten Thali ho of zo iets........echt een heel onhandig wagentje, wel leuk voor op de weg maar niet echt wendbaar om mee de bossen in te gaan, vandaar dat we toen zijn gaan uitkijken naar een ander wagentje.....en dat is toen de concourswagen geworden (kochten we voor weinig geld over) en echt wij hebben er spijt van dat we hem verkocht hebben.


Ja ik wil graag een 4 wielige wagen, om wedstr. mee te gaan rijden en voor receatief gebruik, voor dat laatste moeten er min. 3 mensen mee kunnen (alleen als ik er 2 ponys voor heb, hoor Haha! )

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:26

Spetter, jouw wagentje vind ik erg leuk, daar is toch niks mis mee? en kun je lekker mee mennen zo te zien, mooi paard heb je ervoor lopen trouwens OK dan![/quote]
Nee is ook niks mis met karretje, alleen wordt er wel eens neerbuigend naar gekeken. Het is niet geschikt voor wedstrijden ofzo, maar dan kan ik een karretje huren. Deze voldoet prima, alleen mis ik de armleuningen soms wel als we door het bos gaan met kuilen. Mijn zwager maar eens lief aankijken of ie dat kan maken. En tja mijn paard..... ben helemaal verliefd op mijn brave Spetter.
groetjes Cindy

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:37

cissie er staat nu een hele leuke 2e hands marathonwagen voor shets te koop op marktplaats (vandaag erop gezet) die is nog zo goed als nieuw er staat bij 10 keer gebruikt en voor ongeveer 1/3 van de nieuwprijs!!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 01:23

jacqueline schreef:
cissie er staat nu een hele leuke 2e hands marathonwagen voor shets te koop op marktplaats (vandaag erop gezet) die is nog zo goed als nieuw er staat bij 10 keer gebruikt en voor ongeveer 1/3 van de nieuwprijs!!!


Heb deze man gemaild, was via Tessebes ook al op de hoogte van deze advt, erg leuk wagentje precies wat ik zoek, hopelijk wordt het wat *LOL*

Bedankt voor je tip!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 11:19

cissie"]
[quote="jacqueline schreef:
cissie er staat nu een hele leuke 2e hands marathonwagen voor shets te koop op marktplaats (vandaag erop gezet) die is nog zo goed als nieuw er staat bij 10 keer gebruikt en voor ongeveer 1/3 van de nieuwprijs!!!


Heb deze man gemaild, was via Tessebes ook al op de hoogte van deze advt, erg leuk wagentje precies wat ik zoek, hopelijk wordt het wat *LOL*

Bedankt voor je tip!
[/quote]


Haha ik heb het wagentje en tuig gekocht Haha!

Het wagentje is echt supernieuw en nog mooier als op de foto, ook het 2 spantuig was nieuw de kaartjes en stickertjes zitten er nog aan, heb er ook een enkelspan tuig bijgekregen OK dan!
Ik ben echt heel erg blij, want zo;n soort wagentje zocht ik al een tijdje, maar nu kan ik haast niet geloven dat ik ook echt zo'n soort wagentje heb en nog voor niet al teveel geld ook Tong uitsteken

Iedereen bedankt voor het uitkijken naar een wagentje, ben nu eindelijk geslaagd *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:02

Gefeliciteerd hoor!
zal ik je m'n adres PB-en voor de bloemen? Knipoog

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:59

super.....
Heel veel plezier met mennen, en ik moet zeggen dat je veel geluk hebt gehad om een 2e hands shetwagentje op de kop hebt weten te tikken.

Nu snel gaan mennen en vooral veeeeeel foto's maken want wij willen wel eens zien hoe gaaf jou shetties voor dat wagentje staan.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 19:34

Tessebes schreef:
Gefeliciteerd hoor!
zal ik je m'n adres PB-en voor de bloemen? Knipoog


Heb je gepbt Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers