[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:13

trekkend hardlopen (canicross wil ik he tniet noemen, ik ben niet zo snel :Y) ) vind mijn hond, eens ze het doorhad, geweldig. lekker trekken, ze gooit echt alles in de strijd. als ik te lang te langzaam (voor haar) loop, dan trekt ze minder, maar de lijn blijft wel op spanning staan. jut ik haar op, dan pakt ze wel weer aan.

malamutes en husky's vind ik mooi, maar dan bij een ander. is mij te eigenwijs. ik heb de hond als eerste voor de behendigheid. het hardlopen is vooral gezellig. ik zie een husky niet zo snel behendigheid doen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:16

Ja daar zijn ze minder geschikt voor :+
In dat opzicht zijn het eigenlijk meer katten. Hond heeft een baas, kat heeft personeel :+

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:18

zo'n jack heb ik thuis zitten. die kan gewoon praten hoor! honger? rammelen met de voerbak of blaffen bij de la waar de brokken in zitten. en die is niet te corrigeren, die blijft bezig tot ie zn zin heeft.

naar buiten gaan, spelen met de bal, water op etc etc, je kunt aan zijn hoofd al zien wat hij wilt dat er gebeurt. en gebeuren zal het!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:33

Eigenwijs vind ik ze niet....Ze hebben hier erg veel vrijheid. .mijn honden zijn gefokt op snelheid en, niet op show,..zien er niet uit als de types wat je je voorstelt als je aan een husky denkt...Ze zijn wel erg lief, en aanhankelijk, maar ze hebben ook veel jachtdrift, heel veel jachtdrift...er zijn wel husky's die heel goed behendigheid kunnen, maar dat is niet waar ik ze voor train.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:06

Zoeff! Zo alweer op de derde pagina in het topic!

In deel 7 heb ik een aardige tijd actief meegepraat, maar het lukt niet meer echt goed om het bij te houden (druk met werk, eigen huisje in aanbouw en het mennen zelf). Daarom een stille meelezer geworden, want alle avonturen lees ik nog met veel plezier. Dan weten jullie tenminste dat ik ook nog onder een steen uithang. ;)

Las iets over mok. Wij hebben ook één paard waar het bij één been nog door bleef rommelen (winter- en zomerdag). Dus begin dit jaar mokkruiden Chevadonyll geprobeerd en eindelijk geen last meer. We geven nu alleen de kruiden af en toe nog preventief. Een cranio sacrale behandeling kan trouwens ook helpen tegen de mok, heb ik van andere paardeneigenaren begrepen.

Ik ga weer in de meeleesmodus! :wave: :wave:

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:54

Hier nog een paar dagen vakantiemodus, lees 1x p/d bij :P . Wij hebben vroeger Dobermann's gehad. Alles dat je nodig had, was een fiets met een heule goeie terugtraprem :+ . En voldoende gewicht om tegenwicht te kunnen bieden wanneer ze een kat of konijn zagen :D .

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:55

Welkom Naisven, bedankt voor de tip Marjola! En hoop dat je af en toe weer aan kunt sluiten vind je verhalen van Sam en de tuiger van je vader altijd zo leuk :j

Meestal als ze wat mok had en ik smeerde het paar dagen in met sudocreme, stukjes weghalen, dan was het snel weer weg / werd het minder. Denk dat het komt doordat ik de twee weken beetje slordig ben geweest met haar beentjes :o :o
Heb het nu schoongemaakt met betadinescrub. Toen gedroogd ondertussen wat korstjes eraf gehaald. Nog niet alles helaas. En daarna flinke laag sudocreme. Hoop als ik het paar dagen zo volhou dat die korstjes eraf gaan / en blijven en dat het dan minder pijnlijk is.
Paar korsten zaten ook precies in haar kootholte in zo'n plooi.
Er zit niet giga veel maar wel op rottige plekjes zeg maar :(:)

Ik wil haar zelf ook op het land hoor, maar stalgenootjes durfden het niet te doen. Geeft niet, ze hadden er netjes een ander paardje naastgezet en haar berg hooi gegeven _/-\o_ heerlijk trouwens dat weer he, zo fijn dat ze nog op het land kunnen.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:44

Goedemorgen,..
dobermans Gem, Gaaaaaf !!
vhu, wel fijn dat de stalgenoten bezorgd zijn om Ber, en er aan gedacht hebben om er een paard bij te zetten.
Janouk, zijn er ook foto's gemaakt van jou in actie afgelopen weekeind ?
Al 11 graden.....te warm om te gaan trainen vandaag met de hondjes...jammer...dan lekker buiten ravotten met ze...
Fijne dag allemaal.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:49

11 graden al te warm ja? Tot hoe ver kun je trainen dan?

Ze hebben iig het beste gedaan wat je stalgenootjes konden bedenken

Seven

Berichten: 21209
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:08

Tis inderdaad een gave hond :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn al onze honden 3 trainen er richting de ipo

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:08

Goedemorgen
Zulke stalgenoten zijn super.
Gem lekker op vakantie

Zo trots op zoon. Die had net door dat Amerigo zijn medicijn niet op had. Dus even nieuwe krentebol gepakt en toen ging het gelukkig nog wel naar binnen. Ben zo blij met die tip Janouk!

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:33

Goedemorgen :wave:

Ja Biancacoo ik ben er ook nog :D het is zo'n hectisch jaar geweest dat ik zo nu en dan wel bijgelezen heb, maar nu met de paardjes aan huis weer wat meer tijd en puf om alles weer een beetje te volgen en te delen :D

Ik las laatst iets over Rodinde Hoogenraad, wie was dat nou, Tine?? Wilde even mijn ervaring delen met jullie daarover.
De Pown was vorig jaar gevallen op een biels waardoor hij een wervelverschuiving had, Rodinde heeft hem even "bewerkt" met de bekende hamers en dacht dat de Pown doormidden zou breken. Heb toen even een paar dagen rustig aan moeten doen en wat ontspannende druppels meegekregen, maar nu ruim een jaar later is mijn Pown nog steeds helemaal top in zijn rug +:)+ Het is dat ze voor ons aan de andere kant van Nederland zit, maar anders zou geen moment meer twijfelen om haar nog eens een bezoekje te brengen. Als ik er niks aan had laten doen, had ik nu waarschijnlijk een pony met ataxie gehad!

EDIT: Boxers <3

Verder heeft onze tuiger gisteren ijzers gekregen en hij was zo braaf, alleen heeft hij hele nauwe straalgroeven waardoor hij echt stinkvoeten heeft, iemand tips? Ik heb van de week al hoef en zool besteld bij de paardendrogist.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:39

tine10 schreef:
Goedemorgen
Zulke stalgenoten zijn super.
Gem lekker op vakantie

Zo trots op zoon. Die had net door dat Amerigo zijn medicijn niet op had. Dus even nieuwe krentebol gepakt en toen ging het gelukkig nog wel naar binnen. Ben zo blij met die tip Janouk!


Graag gedaan: Image heeft heel wat jaar dagelijks Prascend naar binnen moeten krijgen en ons geregeld uitgedaagd............krentenbolletje of ontbijtkoek deed wonderen. :D

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:47

Emtywords: 11 graden was om 7 uur vanmorgen al, ik kan pas nadat ik mijn zoontje naar school heb gebracht gaan trainen, dan is het 9 uur, dan is de temperatuur al opgelopen tot zo'n 14 graden,.. dat is te warm , de grens ligt zo'n beetje rond de 15 graden.
tine, fijn dat je zoon het doorhad..heb je al het idee dat de medicijnen werken ?
Mooie honden foto's.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:53

Vind het prachtig hoe jij om de gezondheid van je honden denkt Biancooo. Wel jammer dat je niet kan trainen

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:58

Jeetje, wat gaan jullie hard! Wordt nog lastig meekletsen ;) .
Ik zag mooie honden voorbij komen, een gave tuiger en een mooi groot paard.

Tine, hoe is het nu met je ribben?
Biancacoo, interessant om te lezen hoe je dat doet met honden trainen. Voor jou hoop ik dat de temperatuur snel daalt. Voor mijzelf hoop ik dat het nog ff zacht blijft :+
VHU, flinke utidaging met de B&B. Wanneer hebben jullie de opening gepland?

Vanmiddag heb ik weer menles met mijn vriendinnetje. Eens zien of we de achteruit weer kunnen monteren. Achterwaarts deed mevrouw vanaf dag 1 eigenlijk super, zonder gedoe. Maar op de Hippiade bedacht ze ineens 'zoek het lekker uit met je achteruit :evaw: '. En sindsdien weigert ze. Aan de hand en onder het zadel is het geen probleem, maar voor de wagen... nope. En dat met zo'n uiterst beledigd hoofd >;) . Achja, meestal moet ik erom lachen, maar het is toch wel fijn als die achteruit het weer gaat doen.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:34

Assie is de achteruit verloren in Ermelo. Hopelijk krijg je hem er snel weer op. Mijn ribben zijn nog pijnlijk aanwezig. Maar ja, dat gaat helaas niet zo snel beter. Balen, had zoveel leuke dingen op de planning. Veel bosritten en zo.
Bianca kan niet trainen omdat het te warm is.
Dingetje: ik was het niet. Baudy had het erover.
Seven heeft prachtige honden

Ik merk al duidelijk verschil met de medicijnen. Amerigo is veel vrolijker en actiever. Lastige is nu zelfs dat als je gaat mennen hij bij het opstappen niet meer stil wil blijven staan. Haha. En met zoonlief ohz is hij ook super voorwaarts. Heerlijk. En dat na 2,5 week!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:46

Fijn dat je al effect van de medicatie ziet :)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:04

Fijn Tine, dat het zo goed gaat met Amerigo.
ik vind nu de temperatuur niet zo erg...kan nog lang niet optimaal gaan trainen ivm mijn nekhernia...maar voor mijn medemushers is het wel jammer dat het niet kouder is..De kans op oververhitting is dan zo groot.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:35

Ja fijn Tine dat het goed gaat met Amerigo, had meegelezen dat hij de ziekte van cushing had, ook even schrikken, maar fijn dat de medicijnen goed hun werk doen.
Ik leef met je ribben mee Tine......ik ga vanmiddag naar de huisarts, loop al vanaf mei met Tietze en het wordt alleen niet beter, dus kan me een beetje voorstellen wat jij voelt.

Ja hoop voor Biancacoo gauw wat kouder weer om lekker met de hondjes aan de gang te kunnen, maar voor mezelf vind ik het toch wel heel lekker dat het rond de 15 graden is.

Ben is benieuwd naar Maisie haar nieuwe wagen :j ga zaterdag ff in het eggie bewonderen :D
Verder veel nieuwe mensen hier, moet weer even erin komen hoor!

Zag dat Ips haar mooie dame te koop heeft staan <3 ben wel tuigerfan geworden sinds we onze pup hebben, wie weet al Pown oud en versleten is :+

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:49

Fijn Tine dat de medicijnen zo snel al werken. Zowel voor Amerigo als voor je zoon en jou! Kunnen jullie weer lekker samen op pad. En wie weet gaat je zoon nu wel de Noordercup winnen :D
Hoop dat het met jou ook snel beter gaat.

O, nu ik het toch over achterwaarts gaan heb: hoe hebben jullie het de paarden aangeleerd voor de wagen? Misschien nog wat tips en tricks waar ik nog niet aan heb gedacht om het op een nieuwe manier te proberen.

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:53

Ik heb het de Pown geleerd op een hellingkje niet te stijl naar beneden, maar dan is de kar al trekkend en daarna op een recht stuk en mijn vriend helpen de kar achterwaarts te krijgen en nu no problemo :D

claud01

Berichten: 536
Geregistreerd: 15-04-07
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:06

Zo hoppa, ineens 3 pagina's vol!!

Welkom aan alle nieuwkomers en meelezers.

Mooie honden hoor Seven.

Bianca wil kouder weer voor de honden. Wat mij betreft mag het nog wel even zo blijven hoor! Hopelijk gaat het als het echt koud wordt ook beter met je hernia.

Assie op zoek naar de achteruit.

Dingetje heeft een paard met stinkvoeten. Helaas geen tips voor je.

Tine, fijn dat de medicijnen aanslaan bij Amerigo.

Hier gisteravond ook weer menles gehad met Bubbles. Er stond een hindernis in de bak. Eerste keer ging niet zo goed, ik liet de leidsels teveel los en het tempo lag te hoog waardoor Bub teveel ging zoeken. 2e keer ging al een stuk beter en ondanks dat het tempo iets lager lag ging het veel vlotter voor mijn gevoel.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:14

assie schreef:
En wie weet gaat je zoon nu wel de Noordercup winnen :D


Haha, nou dat gaat niet lukken hoor. Bij de jeugd hebben ze enkel en tweespan bij elkaar. En tweespan is altijd sneller. Zou alleen kunnen lukken als zij een keer een fout parcours rijden zonder te verbeteren en wij die fout niet maken. Maar ben al reuze trots hoe ze samen in het parcours rondkomen en iedere keer weer verbeteren. Ze hebben er samen zo'n plezier van.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:23

wat fijn dat de medicatie aanslaat tine!

ik vermoed dat de temperatuur voor husky's toch wel wat lager liggen om te trainen dan? bij 1 graden (of de 16/17 van het weekend) neem ik die van mij gewoon mee met hardlopen. heb niet het idee dat ze er erg last van heeft?
behendigheid gaat eigenlijk ook altijd door. zorgen voor voldoende water, evt een cooljasje/deken oid.

vandaag geen paard voor mij, moeders gaat en bosritje maken met m. vind ie vast leuk!