[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:37

P&ik was altijd groot in de Brabant hallen toen ging het niet. Zijn ze weer klein begonnen in Ermelo en nu moet het weer groot.
Jammer gewoon.
Inderdaad het buitenseizoen komt dan net weer op gang. Ik weet niet of het wel zo een verbetering is. Nou ja we zullen zien.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)


happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:02

paard en koets vond ik in de Brabanthallen altijd wel erg gezellig,hoewel Ermelo wel een heerlijk terras heeft als de zon beetje schijnt(2015) en dan de catering van la place +:)+ weet niet of ik nu zo'n eind ga rijden

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:29

Ik ging er nooit heen maar voor een evenement is het nooit goed als er zo gerommeld wordt met data / plek.
Equitana lijkt me wel eens leuk om heen te gaan. Ze hebben dit jaar clinics van Ingrid Klimke vind dat zo'n geweldige amazone lijkt me zeer interessant. Maar kan nu ff financieel niet uit net alles betaald van vakantie Schotland/Engeland :+

Super Ips met je tweespan +:)+

Gisteren retourtje naar mijn ouders gedaan met de auto en vandaag dus helemaal gaar %) >;) zou naar Freestyle opleiding maar heb het laten schieten baal daar wel vreselijk van maar wat niet gaat gaat niet. Dus heel rustig aan en ben weer een beetje opgeknapt gelukkig.
Het valt hier nog mee met de storm trouwens.
Stalgenootjes hebben Cathey verzorgd en stal is gedaan door stalbaas. Daarom is het ook zo'n fijne stal. Als je ergens mee zit is er altijd wel iemand die je wil helpen.
Had toevallig vanochtend al boodschappen laten bezorgen, kwam net zo uit. Wel zo fijn hoef ik vandaag ook geen boodschappen te doen :7

Dat is lastig en moeilijk HT op de trailer met Sun... is ze altijd zo geweest of is er ooit iets gebeurd?

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:23

Ik ga dit jaar voor de euh 5de of 6de keer naar Equitana zin in!

Ff rustig aan is goed toch dan een dagje, jammer natuurlijk wel van de opleidingsdag.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:18

Ik ben de tel kwijt hoe vaak ik al naar equitana ben geweest. Maar zeker al meer dan 12 keer.
Gewoon een leuk uitje eens in de 2 jaar. Ook een keer naar de outdoor geweest maar dat was lang niet zo leuk.
Ik ging altijd met een vriendin. Maar die heeft het voor elkaar gekregen om precies in maart haar baby te krijgen. Dus nu met een andere vriendin en tig anderen met de bus. Organiseert iemand hier in de buurt. Lekker makkelijk.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:21

Wij gaan 2 dagen, lekker in een hotel slapen

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:23

Klinkt goed.
Ik zie rond die tijd wel of we gaan of niet. Is afhankelijk of mijn man een paar dagen thuis is of niet. Verder weet ik niet hoe ik die drukte ga trekken.

Fiesta, freiberger, what else?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:10

Wat zijn de leukste dagen (als menner) om naar toe te gaan op de equitana?

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:57

Ppffff kom ik net op stal voor de laatste voerronde. Voelde toen binnen kwam al dat er iets niet klopte. Blijkt er 1 dakplaat precies boven merrie en veulen kapot gevallen te zijn in de stal.
Merrie was eigenlijk nog best rustig. De paarden er om heen stonden te briesen. Db staat er tegen over die was helemaal van slag. Tja wat dan.
We hadden 2 2 jarige net uit elkaar. Dus die maar weer bij elkaar zodat we wat konden schuiven. Alles staat weer droog onder dak. Nou hopen dat er niet al te veel regen valt vannacht. Staat een kruiwagen onder het gat. Denk iets van 50 cm bij 150 cm. Nou ja we zien wel.
Gelukkig maakt een biks ronde weer veel goed.

Er is niet echt veel voor menners op equitana. Nou shows weet ik niet hoor. Ga ik nooit heen. Wij gaan altijd echt voor de zooi die te koop is.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:52

Gem schreef:
Wat zijn de leukste dagen (als menner) om naar toe te gaan op de equitana?
wij gaan op maandag en dinsdag, dinsdag is drivingday maar dat zijn enkel wat shows.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:17

pff...baudyh, gelukkig merrie en veulen in orde !!
waaide flink...nu zonnetje en rustig weer {:}

Equitana...heeeel lang geleden ben ik daar eens geweest, hadden veeel spullen voor weinig....maar zit ook veel rotzooi tussen..vond het er wel heel gaaf.

Forever in our hart, you will be missed .......


VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:04

Jeetje Baudyh wat een schrik :oo

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:41

Ja dat is balen Baudyh gelukkig alles goed met de paardjes.
Hier alleen door de kou en het snel naderende lage druk gebied last van de handjes gehad, snap niet dat mensen met paarden die artrose hebben deze niet uit hun lijden verlossen het is zo pijnlijk. Heb zelf een pony een paar jaar geleden hierom moeten laten inslapen.
Hier gelukkig geen stormschade, we hadden al een dag van tevoren de losse zaken om huis opgeruimd of beter vast gezet. Pony's wat meer hooi gegeven zodat ze zich goed warm konden houden in de regen, ze staan wel luw maar gaan niet in de schuilstal (dit vinden ze te warm).
Gister weer lekker een grote ronde gemend in het zonnetje, en we hadden de jongste dochter van kennissen mee. Meisje van 10 die zelf een welsje heeft en bedacht heeft als ze te groot word voor hem dat ze hem dan voor de kar gaat zetten want dan hoeft de pony niet weg. Vind dit een hele goed idee.
Het is vandaag hier weer droevig weer dus ga maar wat in het huishouden doen(weinig zin in).

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:52

Citaat:
Hier alleen door de kou en het snel naderende lage druk gebied last van de handjes gehad, snap niet dat mensen met paarden die artrose hebben deze niet uit hun lijden verlossen het is zo pijnlijk.


Helemaal met je eens. Paarden moeten ook nog de hele dag staan, wij kunnen gewoon nog gaan zitten of liggen zonder het idee te hebben dat je elk moment door een roofdier opgevreten wordt.

Hier drukke zaterdag met B&B en verjaardag en wil graag ook nog ff genieten van mijn paardje.
Iedereen fijne dag :evaw:

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:16


Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:53

Wat een rust hier..
Yarrah gefeliciteerd...volgens mij is 1 zo'n groot paard al power voor kar....dus 2 helemaal... :D
Iedereen de harde wind goed overleefd...
Baudyh..?? Dak kunnen repareren?..
Ons dak van schuurtje ging ook lek....dat hebben we gemaakt.

Hier geen nieuws..af en toe lekker in het bos trainen met de honden..zoon heeft vakantie gehad.. nu weer naar school. Dus..op de honden na..rustig leeg huis..stil hoor...

Fijne dag allemaal..

Forever in our hart, you will be missed .......

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:50

Biancacoo schreef:
Wat een rust hier..
Yarrah gefeliciteerd...volgens mij is 1 zo'n groot paard al power voor kar....dus 2 helemaal... :D .


Dank je.
Nou, zo groot zijn ze niet := beide 1.62. Maar power hebben ze wel.

Het Groninger paard veelzijdiger kan haast niet
Helaas heeft een Groninger ook geen eeuwig leven. Rust zacht lieve Oz 01.03.2000 - 30.04.2019. Bor heeft het stokje over moeten nemen en we gaan zien wat de toekomst brengt. Maar hij wordt vast heel leuk.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:53

Hahaha...yarrah.. 1.62 is wel groot..mijn grootste voor de kar was 1.43...onze belg was ook 1.63...?!! Maar die toonde wel 1.80 :+ vond ik echt megaaa :j

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:59

Hier druk met dingen zonder paard.
Verder gaat mijn WIA traject nu lopen en word ik erg vedrietig van mijn medisch dossier. Morgen ook een nieuwe bedrijfsarts, het geeft veel onrust.
Verder gaat Savana fijn. Wordt een knappe dame.

Afbeelding

Fiesta, freiberger, what else?

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:13

Belker :(:) :(:) wat een schitterende foto !!
Hoop dat je ondanks de problemen wel fijne afleiding hebt met Savannah.

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:46

Sterkte Belker is niet niets allemaal -O- :(:) je hebt een geweldig paard wat een prachtige foto <3
Yarrah wat een mooie combi zo op de foto :~ echt super gaaf!

En Biancacoo met stil huis... heb dat hier ook als Han op school is, manlief naar het werk en geen gasten in huis... is het ook erg stil. Wil misschien toch weer wat gaan werken erbij ... werd vorige week gebeld door school waar ik vorig jaar (et veel plezier) heb ingevallen paar weken, die zochten iemand voor paar klussen tegen aantrekkelijk tarief... tot de zomervakantie... Ga er maandag toch even praten. Vond het vorig jaar erg leuk en misschien als ik alles gewoon thuis goed regel dat ik het toch ga doen. Heb nu hondenuitlaat en huishoudelijke / B&B hulp geregeld voor stel dat ik het ga doen... maar het lijkt me ook heel eng. Ben zo burn out geweest dat ik het bijna niet meer durf... want dat wil ik echt nooit meer... alleen mis mijn collega's en er 'gewoon even uit en voor jezelf' best wel...

Cathey liep gisteren super fijn door de bak te sjouwen, met ander paard ook nog in de bak en met wat mensen die aan het kijken waren / heen en weer lopen enz. Ze vond het soms heel spannend maar bleef goed bij de les dus we gaan ook wat dat betreft nog steeds vooruit :D

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:56

Leuk om toch even te gaan praten vhu, als het je past, houd je bij de tijd en nieuwe uitdaging die bij je past is altijd leuk :j
Gaat vaak door mijn hoofd...zou ik niet ergens iets kunnen gaan doen.....met nul komma nul opleiding..en al ouder (gebrekkig) zet ik dat altijd maar snel weer uit mijn hoofd... :roll: ^) :x
Fijn dat er stijgende lijn met Cathey is.

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:50

Wat je zegt het houdt je bij de tijd is ook een overweging...
Maar dat gebrekkige lijf incl dat burn-out verleden is ff dingetje waar ik goed op moet letten.

Misschien als je het hier en daar eens laat vallen Biancacoo dat er ergens een leuke plek voor je is?

Wat een baggerweer. Vanochtend met honden uitlaten totaal natgeregend, nu bij de paarden ook weer }:0

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:20

:o? Waar is iedereen ??
Tine hoe was je vakantie..
Baudyh...hoe is het.
Dingetje ?
Maisie?
Marga ?
Ips?
Newmom?
Gem?
Marinke?
Janouk?
Avaluna?
....
En iedereen die ik vergeten ben Y;( ....hoe is het met jullie...en jullie paardjes en andere dieren...
Hoop toch iets te lezen.....topic is nog lang niet vol..

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:29

Tja beetje druk met de winkel. Ook voor de paarden te weinig tijd. En als ik wat kan doen is het prut weer. Verlang naar het mooie weer.

Dus gewoon weinig info

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers