[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:11

Goedemorgen..
Fijn weekeind allemaal....

Forever in our hart, you will be missed .......


baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:46

Hier blij. Zirola eindelijk drachtig. Mr Brown krijgt er een volle zus of broer bij. Ik hoop zus.
Mr Brown zit helaas in de lappenmand. Waarschijnlijk trap van zijn eigen moeder gehad. Op stal ook nog. Winkelhaak met 7 hechtingen. De genezing gaat op zich goed maar of hij de keuring haalt is nog ff de vraag. DA zegt dat je er over 3 weken niks meer van ziet. Maar de keuring is over 2 weken. Afwachten maar.

Ikke deed het gisteren weer prima met longeren. Blij peerd.
Db moet ook weer aan de bak. Stagiaire is er nog 1 week daar maak ik handig gebruik van.

Alleen Diantha is nog niet drachtig. Hopelijk lukt dat ook nog.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:47

:(:) arme Mr Brown. Ik hoop dat hij snel herstelt

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:36

Jeetje baudyh...hoop dat hij snel hersteld...waardeloos zeg...
Heel gaaf dat ikke alles zo goed oppakt.

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:21

He wat zonde Baudyh hoop straks geen litteken...

Hier zo nog bezoek aan Groninger. Museum en dan naar huis was heerlijk even er op uit.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:35

Afbeelding

nieuwe bewoner in onze wei: Schreeuwertje uilskuiken Ransuil

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:33

Janouk, wat gaaf!!
Baudy, wat zonde. Hopelijk op tijd hersteld voor de keuring. Sint janskruidolie laat wonden heel mooi helen!
Gem fijn dat het met Miepje zo goed gaat!!!

Maar eens gek gedaan en na een wedstrijd- en menstop van bijna 2 jaar vandaag weer in de ring verschenen met Samoerai. Zoals jullie weten hebben we de laatste 2, 3 maanden het mennen weer opgepakt en de pauze heeft haar goed gedaan, want ze is veel sterker geworden door het rijden met Patrick.
Afbeelding


We moesten beginnen in de vaardigheid.Wat we dus helaas niet van te voren hebben geoefend, oftewel dat was echt 2 jaar geleden voor het laatst. Alle ballen zijn blijven liggen, nu nog een goede communicatie met Sam over het te rijden tempo. Ik wilde graag een stevige draf, maar zij wilde in een zeer rustige galop. Tja, dan krijg je een enorme tijdsoverschrijding ;-) Gelukkig niet zo erg dat we een verliespunt reden, maar het scheelde niet heel veel.
Na een pauze mochten we dan ook de dressuurring weer eens in. Er zijn nog genoeg verbeterpunten, maar voor een eerste keer was ik toch wel heel tevreden.
En toen waren de punten ineens ook nog heel leuk (en dat bij een jury waar ik vroeger nooit hoge punten kon rijden) 194 en 199. Ik weet niet of ik in de prijzen ben gevallen, want we zijn daarna naar huis gegaan. Nog veel onafgemaakte klussen hier.
Op naar de volgende wedstrijd ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:53

Wat super Tine. Gefeliciteerd.
Baudyh hoe gaat het nu?
Gem, knappe Miep. Wat is haar afstamming?

Ik had ook wedstrijddebuut. Onder de man en onderling.


baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:09

Er zijn meerdere middeltjes die je kan gebruiken om wonden te laten helen. Wij zijn op DA advies met koffie aan de gang. Grappig dat de DA daar op adviseert. De hechtingen laten bijna allemaal los. Of hij schuurt of trekt ze er zelf uit.
Lastig maar ja. We zullen zien wat het word.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:11

Mooie resultaten Tine *\o/*
En jij bent vast hartstikke trots Belker! Helemaal top dat je al zo veel met haar kan doen ziet er super uit!

Die ken ik nog niet Baudyh. Gedoetje allemaal :(:)

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:15

Ja lastig. Maar de spuit antibiotica staat hij al op te wachten.( gewoon spuit in de mond, vanille smaak) En de koffie vind hij ook prima. Hij word alleen nu hapering. Is 2 mnd jong nu.

Vanmorgen met de oudste foto's wezen maken. Mooie verkoop foto's. Kan ze het internet op.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:34

Leuk Tine! Heb je een dagstartkaart aangevraagd oid? Of weer een gewone startkaart?

Mooi uilskuikentje, Janouk! Wordt hij zo niet opgegeten door vossen of andere dieren?

Baudy, honingzalf (Mesitran, Vetramil) doet ook wonderen ...

Belker, ze is de volle zus van de hengst Danser, Sander x Ahoy.

Ik heb dit weekend alle onderdelen gegroomd bij een klasse 4 / klasse M rijdster. Weer veel geleerd!

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:42

Gem schreef:
Mooi uilskuikentje, Janouk! Wordt hij zo niet opgegeten door vossen of andere dieren?


Geen idee. Ik weet echt bijna niets van uilen. Inmiddels zit hij weer in de grote boom, daar zal hij veilig zijn. Maar hij is groot. Ik denk wel 30 cm hoog.

Ik wilde hem redden in al mijn oprechte onwetendheid O:) :+

144 gebeld, want ik dacht dat hij ziek was. Ik kon zo dichtbij komen en hij reageerde minimaal. Ik werd doorverbonden en weg was de verbinding. Toen de Valkenier gebeld bij Schiphol, die hebben meer verstand van uilen. Hij zei dat ik hem met rust moest laten.
Waarschijnlijk was hij in transitieperiode en voor het eerst alleen op pad. Vanavond zouden zijn ouders hem komen halen en anders moest ik hem vangen en dichter bij het nest plaatsen.
Hij zei dat hij in de Vogelopvang door alle stress er niet beter op zou worden en hij vond hem op de foto's er zeker niet ondervoed uitzien.

En hij had gelijk want toen ik hem straks ging controleren. Was hij een stuk wakkerder en na een paar minuten vloog hij weg; naar zijn nest.

Hij wilde niet gered worden door Florence ikke Nightingale O:) O:) :x

zo zie je maar .................laat de natuur met rust. Kan hij me vannacht weer wakker schreeuwen _O-

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:50

Super dat je 114 gebeld hebt en dat ze je meteen van zoveel informatie voorzien hebben. Zo worden wij ook weer een stukje wijzer :D

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:04

Belker, wat een leuk filmpje van jullie proef zeg !!
Ziet er super uit, wat is ze braaf, en zo'n mooie maat heeft ze , top.
Tine, wat leuk dat je sam voor de kar gestart hebt, goed zeg.
Gem weer leerzaam en leuke dagen als groom gehad. Super dat je dit nu weer kunt gaan doen. Heerlijk.
Janouk.. geweldig die uil. Weer wat wijzer geworden over hoe en wat. Super dat hij/zij niet gered hoefde te worden.
Hoe gaat jullie geweldige pup max ??

Forever in our hart, you will be missed .......

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:04

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Michael is geslaagd voor zijn HBO informatica opleiding. Hij mag nu de titel Ingenieur voeren. Zo blij!! Doet hij toch maar knap met zijn dyslexie.

Zo deze mamma heeft geen schoolgaand kind meer. Echt wel een mijlpaal. Geen college geld meer. Geen schoolboeken meer. ................daar kan ik wel aan wennen. }:)

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:17

Y)(^) gefeliciteerd voor Michael !! *\o/* *\%/*

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:52

Gefeliciteerd Janouk.
Jullie gaan een nieuw tijdperk in.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:04

Gefeliciteerd Janouk! *\o/*

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:29

Super gefeliciteerd jullie allemaal *\o/* dat heeft hij dan toch ook snel gedaan _/-\o_
Onze zoon is over, maar had voor een vak wat hij wel wil in Havo 4 een onvoldoende (een 5.44 ... dus echt netaan }:0 ). Gelukkig mag hij een werkstuk wat hij nooit had ingeleverd en dus een 1 voor had gekregen nog inleveren, dan zal hij wel op een 5.5 of hoger uitkomen. Als hij een 2 haalt voor het werkstuk is hij er al.
Je denkt dan als ouder echt waarom in godesnaam heeft dat joch nooit dat werkstuk ingeleverd >;) ~~}> 8)7
Maar goed :roll:

Met Cathey wat handwerk gedaan met Fred in de bak gereden en even stukje buiten. Beiden braaf en goed :) Cathey doet het erg goed dat ze nu eigenlijk gewoon niets doet, behalve wat grondwerk oefeningen. Ze ziet er ontspannen en lekker vol uit. Naja we zien wel op termijn wat het wordt over een week of 2 komt osteo weer.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:07

VHU, wat onhandig dat hij dat werkstuk dan niet had ingeleverd.En lekker met de ponys bezig geweest.
Janouk: gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* En weer veel geleerd over uilen :D
Gem: gewone startkaart, dagkaart vind ik zo duur, dan maar gewoon alles ;-) En leerzaam weekend achter de rug!
Baudy: daar ga je je handen nog aan volkrijgen, brutaaltje haha.
Belker wat gaaf!!

Nou, vandaag enerverend dagje. Eerst gewerkt in groep 3/4 omdat ik weer eens geen nee kon zeggen.
Toen naar huis en genoten van springles van zoonlief. Nou ja, ik vond het wel beetje eng om te zien, maar ze gingen super. Daarna Fabels haar nieuwe (2e hands) tuig opgelegd en weer lekker aan de slag met droogmennen. Dat ging weer heel goed, dus ook weer stukje de weg op. Ook dat ging goed, dus stuk maaipad gedaan. Aan het einde van de sloot (nou ja, waar een bocht kwam) omgedraaid en weer lekker naar huis gestapt. Althans..... dat was de bedoeling. Mevrouw vond dat neushoge gras wel erg verleidelijk en besloot een hap te nemen. Daar ben ik niet van gediend. Als bit in is, wordt er niet gegeten. Afijn, blijkbaar was ik niet duidelijk, want even later probeerde ze het weer. Ik was nu op tijd voor de correctie, maar ja, ze was het er niet mee eens en draaide een beetje, en nog een beetje en ik stond aan de rechterkant, de sloot aan de linkerkant..... Plons, pony te water. Ik moest de lijn loslaten, anders had ik haar achterover getrokken. Nou, wat er dan allemaal voor rampscenario's aan je voorbij trekken. Pfff. Maar ze besloot naar mij toe uit de sloot te komen (vond het doodeng, want wilde ook geen pony op mijn nek), ze was niet in paniek en kwam eigenlijk heel rustig naar me toe. Kon zo de lijn bij het bit vastpakken, terwijl ze eruit kwam. Toen we weer bovenstonden, zat de lijn natuurlijk wel onder de achterbenen. Dat was nog even een uitdaging om goed te krijgen, want toen was ze toch wel even wat onrustig. Maar goed, ik heb het goed gekregen. Ben er niet meer achter gegaan op het maaipad, want als ze wel nog in paniek zou raken, heb je erachter gewoon niets te vertellen en zo hard rennen kan ik ook weer niet. Maar ze liep eigenlijk heel braaf met me mee. Op het bestrate stuk was ze wel wat onrustig, wilde springen, maar ik had haar kort, dus dat lukte niet. Thuis de bak weer in, nadat ik zoonlief had ingeseind. Hij ernaast en ik er weer achter. Dat was geen enkel probleem. Na ca 20 minuten nog in de bak gestapt te hebben tuig eraf en pony in de wei.
Wat een koele pony. Gelukkig maar, want als ze in paniek was geraakt......
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:14

Een heel avontuur Tine, maar je hebt het goed afgesloten zonder paniek en dan is het al met al wel heel wat maar daar worden ze 9 van de 10x echt beter van goed gedaan :j

Citaat:
VHU, wat onhandig dat hij dat werkstuk dan niet had ingeleverd

Zeg maar gewoon stom. Pubers, huiswerk en school. Dat is iets wat moet je meemaken om daar ook maar iets van te begrijpen >;) naja ik begrijp het ook nog steeds niet hoor :roll:
Dit is niet de enige 1 van dit jaar. Ongelofelijk eigenlijk wat voor gemiddelden hij nog heeft want om een 1 te compenseren, of een 2 moet je toch wel een paar goede cijfers halen :list:

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:23

Haha, ja ik dacht laat ik het voorzichtig zeggen met onhandig :+

Het was dus eigenlijk geen droogmennen _O- _O-

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 06:44

Zo Tine...."droogmennen" 2.0 ...... gelukkig alles goed afgelopen.
Vhu... :oo >;) ..... jemig.... pubers..nog geen ervaring mee..maar voelt beetje zo :oo schrik !!!!
Oh ja janouk.... hier zitten ook 2 jonge ransuilen...begreep eerst niet wat voor geluid ik hoorde...snachts
Dit geluid dus..
https://youtu.be/xRXhfp9MAXk

Forever in our hart, you will be missed .......

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:10

Jeetje Tine. Wat een avontuur. Fijn dat het ontspannen geeindigd is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers