(AR) Hoe laten wennen aan liverpool stang

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Shayla

(AR) Hoe laten wennen aan liverpool stang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 01:01

Hallo allemaal ,
Ik heb ong. 2 maanden geleden voor Shay een tuig gekocht. Ik ben haar langzaam aan het laten wennen aan de verschillende onderdelen. Zo vond ze de broek nogal eng in draf , dus ben ik haar hier zo nu en dan mee aan het longeren. Maar mijn vraag is nu , hoe kan ik haar het beste laten wennen aan het hoofdstel met oogkleppen en de Liverpool stang ?
Normaal rijd ik haar onder het zadel met een gewone watertrens en sinds kort met een dubbel gebroken trens.
Wie heeft er tips ?
Groetjes !

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:02

Gewoon hoofdstel omdoen en met de pony gaan wandelen aan de hand. Gaat dat goed kan je ook 's op hem rijden met het menhoofdstel of achter hem gaan lopen met de lange lijnen

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:21

Ik heb bij mijn paard, dat ook al 6 jaar alleen aan een trensje was gewend, de stang er gewoon ingedaan tijdens het beleren. Toen ze het slepen van de band met een gewoon hoofdstel niet eng meer vond, heb ik het tuighoofstel met oogkleppen en stang aangedaan. Dat gaaf weinig problemen. Je moet alleen even opletten dat ze niet ergens tegenaan stoten omdat ze ineens veel minder zien!
Ik heb de eerste keren de leidsels in de ring van het bit gedaan, zodat je nog geen hefboomwerking hebt.
Mijn paard accepteerde het snel. Wel heb ik de stang bij haar omwikkeld met latexbandage.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie