[AR] Enkel-/Tweespan? Wat geeft jullie voorkeur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:08

Tessebes schreef:
Enkelspan geniet bij mij de voorkeur. 1 paard voor de wagen vind ik voldoende ('t is al moeilijk genoeg) en ik zie de voordelen van een tweespan boven een enkelspan niet zo.


Ik rijd graag meerspannen ivm de tijd, het scheelt een hoop of je ze allebei c.q alle drie tegelijk kan laten lopen
Als je fulltime werkt moet je toch wat Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:09

Ilindra"]
[quote="Tessebes schreef:
Enkelspan geniet bij mij de voorkeur. 1 paard voor de wagen vind ik voldoende ('t is al moeilijk genoeg) en ik zie de voordelen van een tweespan boven een enkelspan niet zo.


Ik rijd graag meerspannen ivm de tijd, het scheelt een hoop of je ze allebei c.q alle drie tegelijk kan laten lopen
Als je fulltime werkt moet je toch wat Haha!
[/quote]

Of het gewoon bij 1 paard houden!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:19

Niet te veel bekend maken Tessebes, volgens bokt is één paard houden erg slecht Haha! Schijnheilig

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:56

Ik heb maar 1 pony dus ik kan alleen maar enkelspan rijden, maar vind het het leukst en fijnst om met twee-span te rijden, maar helaas heb ik geen geld om twee haffies te onderhouden dus moet ik het bij enkelspan houden.
Af en toe rijd ik met het tweespan belzen van een vriendin van me OK dan!

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:41

Ik heb op het moment helemaal geen span, enkel een kar die ik voor 1 en 2span kan gebruiken.

Ik heb 2x 2span gereden en vind dat echt machtig. Dat is echt mijn droom om dat ook serieus te gaan doen. Mijn grootste droom was Dennis naast zijn dochter. Helaas zit dat er niet in. Dennis heeft 2x met verschillende merries in het span gelopen en dat ging goed.
Enkelspan ging ook super met Dennis, ook met andere pony's die ik beleerd heb. Helaas is het met Dennis fout gegaan en heb ik nu een werkloze kar.

Ik ben hard aan het sparen voor een enkelspan. Als die droom weer gerealiseerd is sparen we weer verder voor het 2span(en het liefst in de toekomst ook 4span, dat is echt mijn droom. 4 bruine shetten in het span).

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:38

Ik rijd op dit moment het liefst klavertje drie. Is moeilijker en dus leuker. Als de plannen zo doorgaan als het nu lijkt dan kan ik deze zomer 4span rijden met drie eigen ponies en een pony van een vriendin. Dan moet ik weer even een paar jaar wachten tot ik met mijn volledig eigen 4 span kan rijden. Nummer 4 wordt binnenkort een jaar dus dat duurt nog even voordat ik die kan inzetten. Het grootste probleem is nog steeds voldoende geschikte hulp. Probeer maar eens aan een goede groom te komen. Dat lukt dus echt niet.
Ik rijd het minst graag enkelspan omdat zowel de paarden als ik dat uitermate saai vinden. Ik train alleen dressuur in het enkelspan. Verder is het eigenlijk altijd tweespan.