[NH] Parelli en Trix?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

[NH] Parelli en Trix?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:56

Ik zit nu eigenlijk al 3 jaar met een (verzorg) pony die ontzettend gemeen is tegen mensen. Tegen mij valt het wel mee, maar er loopt een ander ontzettend flierefluiterig verzorgstertje rond die hard wegrent als Trix haar aan wil vallen in het weiland. En dat is nu net wat haar gedrag er de laatste tijd niet beter op maakt. Clown
Nu had ik me een tijdje geleden een beetje verdiept in NH, Parelli, Voest, etc. Maar nu vraag ik me af, zou het iets zijn om Trix weer een beetje goedgehumeurd te krijgen? Het lijkt me heel leuk maar erg duur om als mislukking te eindigen. Schijnheilig
Daarbij komt dat Trix niet bepaald een gezellige pony is en absoluut niet van plan is naar je toe te komen als het niet perse moet. Scheve mond
Sluit het "trainingsprogramma" met die stappenplannen van Parelli daar wel een beetje bij aan of gaan ze uit van paarden die wat aardiger zijn tegen hun baas. Ach gut
En is er anders iemand die me een keertje kan helpen om te kijken of het wat is? Pling

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:46

Hoi, ik woon in dronten en ben zelf bezig met level 2 van parelli. Ik kan het je van harte aanbevelen Lachen

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:55

Ja ! Doen ! Het is volgens mij dominantie gedrag wat ze vertoont. Of onzekerheid.
Bij ons staat een jonge arabieren merrie en iedereen zei dat ze een kronkel in haar hoofd had en niet te vertrouwen was enz. Idd kon ze naar je steigeren, ze beet en trapte......we zijn 3 keer nu met haar aan het parelli-en geweest en haar karakter is helemaal omgedraaid. Ze is erg vriendelijk en vind een knuffel ook fijn. Ze was waarschijnlijk erg onzeker. Ik zeg niet dat het helemaal okee is, na 3 keer maar het heeft erg veel invloed, dus ik zou het zeker proberen ! Wij gaan ook met dit paardje verder binnekort.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:04

dat lijkt me zeker een goede oplossing, wat je misschien het beste kunt doen, omdat je zelf ook nog geen ervaring hebt met NH, zorgen dat er de eerste keer iemand bij is die er echt verstand van heeft,
dus of naar een clinic gaan, is helaas duur, maar dan krijg je antwoord op al je vragen,
of kijken of dr iemand wil komen, die bijvoorbeeld zn level 2 heeft en dus ook savvy is en goed weet hoe hij de fases op moet bouwen,

ikzelf doe ook parelli, maar ben nog bezig met mn level 1, het is echt een fantastisch systeem. bij ons op stal stond ook een paardje die je aanviel in de wei, en die je altijd beet en omver liep, mn moeder (bezig met L2) en de eigenaresse zijn er toen heel hard mee aan de gang gegaan, het was heel zwaar, maar nu is het een pony waar je echt heel veel mee kan, knuffelen houdt hij nog steeds niet van maar een aai over zn snoet is niet erg,

hoop dat je nu een beetje gemotiveerd ben na het verhaal van omegamedo en mij, dus succes dan maar, ik hoop voor je dat het je lukt!